Stör mig på hans syster
Att kräva att ens partner står upp för en även mot sina föräldrar handlar inte om att uppfostra sina föräldrar, det handlar om att visa den person man valt att leva med samma respekt som man visar sin ursprungsfamilj .Att man visar sin familj att man är en vuxen människa och att de ( föräldrarna) uppfostrat en till en rättrådig människa som står upp för dem han/ hon älskar .
Man kan inte förvänta sig att ens partners familj ska älska en på samma sätt som de älskar ett av sina barn/ syskon Men man kan förvänta sig att man behandlas med respekt om inte för sin egen skull så för att de litar på och älskar ens partner och respekterar och accepterar deras val.
Ts partner behöver en hög väckarklocka här..Han måste börja stå upp för sin partner och visa inte bara sin familj men även sina barn att hon är värd all respekt och kärlek. Detta är det viktigaste av allt i hela historien!!! Presenter vara eller inte vara är inte alls lika viktigt.det är hur han agerar i vardagen och i mötet med släkten som är det viktiga
Och vad det gäller presenter.. nu känner vi ju inte Ts sambo ..men jag känner min egen.. och jag lärde mig ganska tidigt att jag behövde verbalisera mina önskningar om det skulle kommas ihåg.. när det gäller presenter till syskon, föräldrar så kom hans mamma när vi träffades med förslag på presenter till syskonen - hade hon inte gjort det hade han troligen i bästa fall gett sina syskon en blomma han köpte på macken på väg dit ?. Det kan , jag säger bara kan vara så här också.. när systern fyller år talar mamman eller hon själv om för Ts sambo vad hon önskar sig och han som ( nu generaliserar jag ) så många andra män tar den enkla vägen och köper det han blir uppmanad att göra.