Inlägg från: Anonym (Bodil) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bodil)

Stör mig på hans syster

Frågade du honom aldrig varför du inte fick någon present när du fyllde 30? Det skulle jag ha gjort, det är ju väldIgt normal med en present i det läget. Men inte hennes fel.

Synd att ni tycker olika när det gäller att gifta sig, men det är inte hennes fel, eller ditt eller hans. Inte konstigt att han blir glad för hennes skull, roligt om systern och pojkvännen tänker lika om giftemål. 

Inte så konstigt om sambons mamma tycker att hennes egen dotter är mer fantastisk än vad du är, eller att syskonen också tycker det. 

Du är avundsjuk och det klart att du har rätt att vara ledsen också, det har alla. Men varför ska du jämföra dig med henne, ni är olika personer, har olika kärnfamiljer, olika förutsättningar, intressen etc.?

• Anonym (Bodil)
    Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-26 23:53:38 följande:
    Ja hon är väldigt omogen och behandlas som familjens perfekta prinsessa. Det driver mig till vansinne men det är ju typ ändå inte hennes fel så skäms över att jag riktar ett sånt agg i smyg mot henne. 

Han säger att han inte friat eftersom vi haft så fullt upp i alla år med diverse saker... Dock vill han helst bara gå och "signera papperna" och få det överstökat. Så visst Kan jag iofs få gifta mig men inte ha bröllopet jag tänkte att vi skulle ha.

Och ja det där 30-års-fiaskot... Är så jävla arg och ledsen och det har han fått höra. Vi har ju dock barn så måste tänka på dom och vill inte de ska känna av den dåliga stämningen mellan oss. Eller den jag har gentemot honom.. 
    Om du nu undrade om utebliven present när du fyllde 30, hur reagerade han på det?
  • Anonym (Bodil)
    Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-27 00:09:36 följande:
    Jo jag har tagit upp det nu när det blossade upp iom hennes 30årsdag. Han kunde inte riktigt ge något svar på det utan bad bara så mycket om ursäkt. 

Nej jag vet att det inte är hennes fel. Det är jättekul för deras skull men jag kan inte hjälpa att vara ledsen över att min karl inte verkar ha samma önskan för oss då han är så glad för deras skull. 

Nu handlade det inte om vem de tycker är mer "fantastisk". Jag sa att vad hon än gör (vare sig det är bra eller dåligt) så höjs hon till skyarna och verkligen ingenting hon gör kan vara fel. Hon är långt ifrån perfekt och jag har stött på några mindre attraktiva sidor men det skulle aldrig erkännas högt. 
    Ingenting hon gör kan vara fel. Varför är det viktigt för dig att de klagar på henne i stället för att de ovillkorligen stöder det hon gör och är?
  • Anonym (Bodil)
    Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-27 00:22:37 följande:
    Han erkände att det var uselt av honom och att var ledsen för det. Tanken på att det gjort mig ledsen har inte slagit honom. Så ja, han har bett om ursäkt. Vad mer kan han göra? Men jag är fortfarande så jädra arg och känner mig förödmjukad. Vet inte hur jag ska bli av med känslan.. 
    Vad mer kan han göra? Det normala vore att försöka kompensera för detta, ge en present senare eller göra något speciellt för dig vid ett annat tillfälle. Dåligt stil om han inte gjort det. 
  • Anonym (Bodil)
    Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-27 09:19:46 följande:
    Men ska man ovillkorligen stötta någon och acceptera det någon gör fastän det inte är bra? Till exempel när det gäller att ta droger? Det finns andra exempel också men du fattar vinken här kanske. Varför ska någon gullas och curlas när de gör något fel bara för att de under uppväxten blivit särbehandlad och glorifierad? Dom är ju för tusan vuxna nu, dags att växa upp. 
    Nej det är väl inget man måste eller bör göra, tycker personligen att det är överdrivet, men om det nu är så, varför inte bara acceptera det, du kan inte ändra detta. Problemet är väl snarare om de klagar på dig, inte att de hyllar henne. Jämför dig inte med henne, ni har olika relationer till de andra personerna i familjen. 
Svar på tråden Stör mig på hans syster