Inlägg från: Anonym (Kalix) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalix)

Stör mig på hans syster

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:48:38 följande:
    Det är avundsjuka. Du kanske är avundsjuk på att systern får mycket uppmärksamhet av honom och att verkar trivas bättre med henne än med dig? 

Kvinnor är överlag extremt avundsjuka på varandra. Många kvinnor kan bli avundsjuka på varandra trots att det inte finns någon anledning. En snygg kvinna kan bli avundsjuk på en lite mindre snygg kvinna, eller lite mindre framgångsrik kvinna. 

Feminister brukar måla ut männen som kvinnornas värsta fiende, men er värsta fiende är ni själva. Ni hatar varandra innerst inne. Trots all fake-kvinnokamp. 
    För vackra kvinnor är inte bra. De blir självupptagna och bortskämda. En sån kvinna skulle jag inte ta i med tång.

Gällande alltihopa tror jag du känner dig bortstött av svärföräldrarna. De verkar vara en stor orsak till stämningen er emellan. Att hinta om att han inte kommer gifta sig med dig, och att deras älskade dotter minsann kommer bli friad till före.

De verkar skapa en toxisk stämning. Känns det som att de har något emot dig? Att du inte duger för deras son?
  • Anonym (Kalix)

Gift dig inte med den mannen. Fy sjutton för att tillhöra den familjen. 

Om jag var du skulle jag säga till din man, att jag ångrat mig och inte vill gifta in mig i din familj. Det blir lättare den dagen du vill bli av med skitstövlarna.

Nej, men ärligt. Du måste börja ställa krav på hans beteende, och att han ska säga till svärmor när hon beter sig illa mot dig. Hon ska för f-n behandla dig som en del av familjen, du är på sätt och vis redan ingift i familjen när ni har barn ihop.

Svar på tråden Stör mig på hans syster