Inlägg från: Anonym (Halvsvensk man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halvsvensk man)

Stör mig på hans syster

Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-26 23:19:22 följande:
    Stör mig på hans syster
    Min sambo och jag har två barn och jag älskar honom men... Jag stör mig något så fruktansvärt på hans syster.

Vi kommer ganska bra överens jag och hans syrra men det är ingen person jag hade valt att ha någon relation med överhuvudtaget om de inte hade varit syskon. Jag upplever henne som rätt självupptagen och ganska ytlig plus vi är mycket olika som personer. Hon är väldigt snygg (vilket hon är VÄLDIGT medveten om) och lägger stor vikt på hennes utseende
    Du stör dig förmodligen för att du är avundsjuk. Men du använder ett annat ord, vad du drabbats av är avundsjuka. 
    Avundsjuka på att hon är vacker, medveten om det och lägger tid på sitt utseende. 

Många kvinnor i Sverige idag är dåliga på att lägga tid på sitt utseende. Jag hade en hel tråd om det. Jag tror att du skulle kunna uppnå ganska fina resultat om du bara gav manken till och försökte. Börja träna regelbundet, ät ordentligt, gå ner i vikt, sminka dig, köp nya kläder, färga håret och testa en ny frisyr. 

Innan du vet ordet av så är du lika snygg som henne. 

Lycka till. 
    Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-27 00:35:44 följande:
    Grejen är att jag också ser väldigt bra ut (både kroppsligt och har ett attraktivt ansikte) men jag sitter inte och knäpper selfies på mig själv när jag är i sällskap med andra eller speglar mig så fort jag får chansen. Finner det väldigt oattraktivt att vara så betuttad i sig själv. Dessutom när hon är väldigt snabb på att kommentera andras som hon anser mindre attraktiva utseende. 
    Men att du är snygg behöver inte betyda att du inte är avundsjuk? 

Tänker att hon kanske ser bättre ut än dig? Eller att du känner dig hotad av hennes skönhet? 
    Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-27 00:42:14 följande:
    Fast varför skulle jag känna så när det är hennes bror jag är tillsammans med? Det måste ligga något i att vi båda är kring samma ålder, båda attraktiva och sen att jag vet med mig att vi blir jämförda. Jag är dock generellt ingen avundsjuk person och har inga problem med att inte vara "snyggast". 
    Det är avundsjuka. Du kanske är avundsjuk på att systern får mycket uppmärksamhet av honom och att verkar trivas bättre med henne än med dig? 

Kvinnor är överlag extremt avundsjuka på varandra. Många kvinnor kan bli avundsjuka på varandra trots att det inte finns någon anledning. En snygg kvinna kan bli avundsjuk på en lite mindre snygg kvinna, eller lite mindre framgångsrik kvinna. 

Feminister brukar måla ut männen som kvinnornas värsta fiende, men er värsta fiende är ni själva. Ni hatar varandra innerst inne. Trots all fake-kvinnokamp. 
Svar på tråden Stör mig på hans syster