Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Stör mig på hans syster

Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-26 23:19:22 följande:
    Stör mig på hans syster
    Min sambo och jag har två barn och jag älskar honom men... Jag stör mig något så fruktansvärt på hans syster.

Vi kommer ganska bra överens jag och hans syrra men det är ingen person jag hade valt att ha någon relation med överhuvudtaget om de inte hade varit syskon. Jag upplever henne som rätt självupptagen och ganska ytlig plus vi är mycket olika som personer. Hon är väldigt snygg (vilket hon är VÄLDIGT medveten om) och lägger stor vikt på hennes utseende, framgång och materiella ting. Vi är väldigt olika helt enkelt och det är väl ok. Jag har dock alltid blivit jämförd med henne på alla plan av min sambos mamma vilket har varit rätt jobbigt. Jag jobbar som sjuksköterska och hon har ett toppjobb där hon tjänar (enligt familjen) över 70.000 i månaden rätt ner i fickan. Min sambo har två andra syskon och de alla "curlar" den yngsta systern och höjer henne till skyarna vad hon än gör. Inte ens när hon lättvindigt pratar om alla partydroger hon och hennes pojkvän tar fastän dom är 30 år gamla kan dom kritisera henne. Hon sätts konstant på en piedestal och jag blir snart kräksjuk. Nu till problemet. 

Jag och min sambo har varit tillsammans i 8 år nu och jag har alltid velat gifta mig vilket han vet om. Hans mamma och bror har vid upprepade tillfällen insinuerat att min sambo aldrig kommer att fria och att minsta syrran minsann kommer hinna före oss. Inte särskilt snällt att säga till någon som går och väntar på att få frågan med andra ord... Nu har deras hånfulla skämt gått i uppfyllelse och hennes pojkvän som hon varit tillsammans med i inte ens två år har friat. Jätteroligt för dom givetvis men jag kan inte hjälpa att känna mig bitter över att min sambo inte verkar ha några intentioner alls på att fria och faktiskt verkar hata att ens prata om eventuellt giftermål mellan oss. Däremot blir han jätteglad och supertaggad över andras bröllop och nu då hans systers förlovning. Det gör ont.

En annan grej som gjort väldigt ont är att året jag fyllde 30 år så gav han mig ingen present, inte ens ett kort. Däremot fick hans syrra som fyllde 28 då ett presentkort på spa för 1000kr. Nu häromveckan så var det hennes tur att fylla 30 (dagen hon även blev friad till) och min sambo vill bjuda henne på en spadag igen. Känner mig så förödmjukad av att han kan spendera mycket pengar och tanke på sin syster men inte på mig.

Är jag bara avundsjuk eller har jag rätt att vara ledsen??? 
    Oh my fucking God, vilken familj du satt dig själv tillsammans med! Och din sambo är DUM I HUVUDET! På riktigt!
  • felicityporter
    Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-26 23:28:51 följande:
    Ja jag kan hålla med dig om det men kan du utveckla? Vad är det du reagerar på? 
    För det första tycker jag hans syster verkar vara en oansvarig omogen liten piece of shit som behandlas som den perfekta prinsessan av hela familjen, för det andra (det viktigaste) är att din sambo inte vill fria till dig men är glad när någon friar till hans syster och att du inte fick någon present på din 30-årsdag men hans syster som trots allt har det bra ställt ekonomiskt alltid fått något på sina födelsedagar? Nää, det är för mycket för mig!!! Det är inte normalt! Jag hade fått ett utbrott på honom för länge sedan om jag varit du.
  • felicityporter
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:27:34 följande:
    Du stör dig förmodligen för att du är avundsjuk. Men du använder ett annat ord, vad du drabbats av är avundsjuka. 
    Avundsjuka på att hon är vacker, medveten om det och lägger tid på sitt utseende. 

Många kvinnor i Sverige idag är dåliga på att lägga tid på sitt utseende. Jag hade en hel tråd om det. Jag tror att du skulle kunna uppnå ganska fina resultat om du bara gav manken till och försökte. Börja träna regelbundet, ät ordentligt, gå ner i vikt, sminka dig, köp nya kläder, färga håret och testa en ny frisyr. 

Innan du vet ordet av så är du lika snygg som henne. 

Lycka till. 
    Säger han som måste ha en god man. Haha! 😆
Svar på tråden Stör mig på hans syster