Inlägg från: Anonym (Sambon är problemet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sambon är problemet)

Stör mig på hans syster

Det är inte din svägerska som är problemet, det är din sambo. Du behöver vara ärlig med honom, både vad gäller att du känner dig sårad över att han inte verkar vilja gifta sig med dig (varför?) och att du känner dig bortprioriterad på din födelsedag eftersom du inte fått några presenter.

Jag ville inte heller gifta mig men var ärlig och tydlig med det gällande min partner när han tog upp det till diskussion. Han kunde acceptera det och vi gifte oss aldrig under våra 20+ år tillsammans. 

• Anonym (Sambon är problemet)
    Anonym (Less och ledsen) skrev 2024-10-26 23:40:51 följande:

tillsammans. 

Nej egentligen så vet jag väl också att det är han som orsakar problemet här. Att jag tidigare stört mig så mycket på henne gör det dock inte bättre. Men det är väl iofs kanske mer mitt problem än hennes även om hon är så fruktansvärt irriterande ytlig och självupptagen....

Jag har tagit upp det med honom och han säger att det är stressen so för att han inte vill. Han skulle kunna tänka sig att få till rådhuset vara vi och skriva på papper men det är ju inte alla det jag vill. Jag skulle vara jätteglad för ett litet bröllop med de närmsta men vad jag än föreslår så vill han inte riktigt prata om det.
    Vad är viktigast för dig? Det juridiska eller festen, även om den är liten? Festen går ju att ha senare om inte annat. Vad är det för stress han känner som gör att han backar? Du måste samtidigt kunna acceptera att han inte vill gifta sig på "ditt" vis. 

Det var nästan så att vi gifte oss, flera gånger, just pga det juridiska, ifall något skulle hända någon av oss då vi har barn tillsammans. Mitt villkor var just borgerligt, ingen fest. Dock blev det världens bråk oss emellan (som han startade) varje gång jag gått med på det hela så vi sket i det varje gång. 
Svar på tråden Stör mig på hans syster