Inlägg från: Anonym (Vi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vi)

Jag är så trött på livet.

Jag tycker ändå att du är duktig på att tänka, formulera dig och resonera.  Du skriver långt och detaljerat om dig själv.

Det känns som en generationsfråga. Har alla yngre diagnoser nuförtiden. Är det, det nya normala. .Jag går säkert också runt med ett par diagnoser jag inte vet om.

• Anonym (Vi)
    Anonym (Ts) skrev 2024-10-27 08:43:35 följande:
    Men då måste jag varit deprimerad sen födseln för jag har typ alltid känt såhär? Så länge jag kan minnas faktiskt. Från väldigt ung ålder, 5-6 år. Har inte varit med om något jättehemskt förutom att mina föräldrar varit väldigt stränga - speciellt pappa. Man har alltid fått tippa på tå för att han inte skulle få ett utbrott av minsta lilla. Gjorde man något fel blev det sura miner och raseriutbrott från hans sida. När jag skulle övningsköra för bil för flera år sedan blev han arg för minsta fel och skrek att jag minsann skulle kunna detta nu. Och då blir jag besviken på mig själv att jag inte bara kan vara normal och kunna saker. Det är samma sak på mitt nuvarande jobb att jag har väldigt svårt att hålla koll på ?allt?. 

Jah bygger en typ av vattenrenare och dessa finns i olika modeller och för mig är det lite rörigt att hålla koll på vilken som är vilken modell osv, men har bara varit där i 2,5 månad men känner mig dålig att jag inte lärt mig allt än. 
    Det låter som att du har blivit riktigt tillplatrad under hela din uppväxt. Därför har du runt med lågsjälvtillit, inte vågar prova nya saker kanske och tar alldeles för hårt på saker som råkar gå lite fel. Du kanske bara vill vara i din egna lilla bubbla där du känner dig helt trygg. På grund av den inre stressen har du svårt att koncentrera dig och får svårt att komma ihåg/minnas.

Du fick anpassa dig till en pappa som inte fungerade och det har påverkat dig. Inte ditt fel. Lita mer på dig själv.
  • Anonym (Vi)
    Anonym (Vi) skrev 2024-10-27 10:11:56 följande:
    Det låter som att du har blivit riktigt tillplatrad under hela din uppväxt. Därför har du runt med lågsjälvtillit, inte vågar prova nya saker kanske och tar alldeles för hårt på saker som råkar gå lite fel. Du kanske bara vill vara i din egna lilla bubbla där du känner dig helt trygg. På grund av den inre stressen har du svårt att koncentrera dig och får svårt att komma ihåg/minnas.

Du fick anpassa dig till en pappa som inte fungerade och det har påverkat dig. Inte ditt fel. Lita mer på dig själv.
    ...Därför går du runt med dålig självtillit.....ska det stå ( autocorrect..grrr.)
Svar på tråden Jag är så trött på livet.