Inlägg från: Anonym (dog-man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dog-man)

Anmäld p ga djurhållning

Anonym (Syntetisk) skrev 2024-10-27 13:47:02 följande:
    Det kan väl inte finnas någon som tycker du är en dålig ägare? Visa länsstyrelsen det du har skrivit här så kommer dom med största sannolikhet lägga ner anmälan. 
    TS fortsätter att låta bli att svara på den avgörande frågan - hur många timmar om dagen/i veckan är hunden ensam.

TS säger också att hundens utrymme under dagarna är 15-20 m2. Det vill säga bara lite större än en normal svensk fängelsecell.

Detta är mätbart.

Allt annat är bara vad TS påstår men inte kan bevisa där TS deklarerar hur duktig hon är.

TS vittnar om att mängder med hundvana människor ryggar tillbaka inför hennes hund men TS vet att hon har så god kontroll på hunden att hon tycker den kan springa lös för "den lyssnar på varje kommando"

En klassiker bland hundfolk visserligen ...
  • Anonym (dog-man)
    felicityporter skrev 2024-11-02 01:44:11 följande:
    Skitsamma egentligen! Hon säger ju att hon rastar hunden flertalet gånger per dagar och det låter verkligen på hennes beskrivning att hennes hund har det bättre än de flesta hundar i Sverige om vi ska vara helt ärliga. Varför då hänga upp sig på exakta minuter?
    För att TS grannar anmält TS för vanvård av hunden.

TS skriver själv att hunden går ensam på 15-20 m2 hela dagarna när TS jobbar

Finns inte ens chans att hunden rastas minst var sjätte timme, som rekommendationerna är för en hund som hålls instängd inomhus.

Hur skulle du själv må om du var instängd, ensam i ett rum på 15 m2 i 10-12-14 timmar om dagen?
  • Anonym (dog-man)
    Tow2Mater skrev 2024-11-02 12:10:54 följande:
    De som tar med hunden till kontoret låter det ju ofta sitta/ligga på två kvadratmeter (utan fonster att kunna se ut genom) storsta delen av tiden medan de jobbar...
    Ska vi fantisera om hypotetiska scenarion så tar ju den som har med sig hunden till kontoret ut hunden på promenad på lunchen. Och hunden är med husse/matte hela dagen och det kan naturligtvis titta ut genom ett fönster på kontoret om man vill.

Vad nu det har att göra med det faktum att TS låter sin hund vara ensam, utan tillsyn på en yta av 15-20 m2 (tänk en ruta 4m x 4m) i 9-10 timmar om dagen. Minst. 

Och du uppmanar TS att ljuga om den saken om hon få frågor av myndigheten om det ...
  • Anonym (dog-man)
    Anonym (Älskar min hund) skrev 2024-10-26 20:37:59 följande:

Vad ska jag ta mig till???

Och det du ska göra är att betala någon för att gå hem till dig mitt på dagen och ta ut hunden en stund. Då får hunden sin rekommendera minimi-skötsel.
  • Anonym (dog-man)
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 12:56:40 följande:
    Folk pratar i tråden som om att ta med den till t ex kontoret är att beandla den så väl, men att ligga på 2 kvm under skrivbordet 8 timmar med en liten lunchpromenad som beloning under arbetsdagen är knappast snäppet bättre än att den får vara hemma. Beror ju på hur ens kontor ser ut, men har du inte eget rum kan du inte låta en hund vandra omkring och se ut genom fonster.

Ja jag tycker TS ska ljuga i detta fall.
    Varför fortsätter du att fantisera om hundar på kontor när det är TS och hennes hund det handlar om?

Hon säger själv i tråden att hon lämnar hunden ensam utan tillsyn åtminstone 9-10 timmar om dagen på en yta som är ungefär 4m x 4m.

Och hon är anmäld.
  • Anonym (dog-man)
    Anonym (Älskar min hund) skrev 2024-11-03 18:28:52 följande:
    Och jag vill lägga till, jag har inte ljugit om någonting. Du har baktalat mig och försökt sprida misstro gentemot mig tillräckligt nu.

---

Allt jag har skrivit stämmer. .  
    Jag har inte skrivit att ljuger om någonting Jag har skrivit att signaturen Tow2Mater tycker att du ska ljuga om att hunden får tillsyn under dagen.

---

Och jag har inte skrivit någonting om dig som du inte skrivit om dig själv här i tråden

Men detta handlar trots allt inte om dig utan om en hund som inte kan göra något åt sin situation själv.
  • Anonym (dog-man)

* ... att du ljuger om ... *

Svar på tråden Anmäld p ga djurhållning