Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Anmäld p ga djurhållning

Anonym (Älskar min hund) skrev 2024-10-26 21:15:44 följande:
    Hunden hade inte levt om det inte var för mig. Men du kanske är för att avliva friska djur ? 
    Det är inget liv för en hund att vara ensam hela dagarna. Du räddade den från avlivning, men du ger den inte det liv den förtjänar. Hur länge är den ensam?
  • Anonym (S)
    Anonym (Älskar min hund) skrev 2024-10-26 21:27:12 följande:

Nej den förtjänar mer, det håller jag med om. Men samtidigt så när jag räddade livet på den så fick jag kommentarer av okända på stan om att jag skulle avliva hunden då den var en problem hund så jag litar inte på att någon annan inte skulle avliva den. Tror det var ca 12 pers som sa det vid övergångställen och bara i förbi farten. Nu har jag haft hunden i snart 10 år. Och det går ingen nöd på den som sagt. 

Tvärtom, man tänker att den skulle vara nödig när jag kommer hem, men det är ingen brådska överhuvudtaget för den. Sedan har jag ju bett och erbjudit betalning till grannen om hjälp som är pensionär och hemma hela dagarna, men han vill inte. Han rastade hunden i några månader men sedan sa nej. Och det finns ingen annan i den här byn som jag känner eller nappat på att vara hundvakt när jag har frågat.

Mycket snack, men du har fortfarande inte svarat på hur länge hunden är ensam.
  • Anonym (S)
    Anonym (Älskar min hund) skrev 2024-10-26 22:20:09 följande:
    Kan även berätta att hunden inte ens ville gå ut väldigt ofta med hundvakten. Därav som han tröttnade tror jag då den aldrig ville gå ut, utan väntade på att jag skulle komma hem.
    Anonym (Älskar min hund) skrev 2024-10-26 22:18:29 följande:
    Med den attityden så lär du inte få något svar på det heller.

Attityd? Jag påpekar bara att du duckat frågan två gånger nu medan du framhäver din förträfflighet som hundägare. En ansvarig hundägare hade omplacerat hunden. Kan inte se någon annan lösning för dig. Om du älskar hunden, ge den ett bättre liv.
  • Anonym (S)
    Anonym (d) skrev 2024-11-02 14:17:04 följande:
    Jag har läst.  Snarare du som knappt svarar på folks inlägg utan pratar om annat

Du säger dig ha en senior hund. Regelbunden rastning är viktigt.
    Japp, TS pratar gärna om sin förträfflighet som hundägare. Och hur dåliga andra är. Men faktum är att hunden är ensam nio timmar om dagen.
  • Anonym (S)
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 17:27:12 följande:
    Hunden rastas flertalet gånger per dag. Anmälningen gjordes for att grannkärringarna inte gillar TS och hunden.
    Hur vet du varför "kärringarna" anmälde? Det är ju ingen som ens vet vem som anmälde. TS gissar.

För det andra så rastas inte hunden flertalet gånger per dag, då den är ensam i nio timmar i sträck. Förmodligen rastas den på morgonen och två gånger på kvällen. Hundar ska rastat regelbundet och ha sällskap. Hundar är flockdjur. Jättebra att detta kollas upp.
  • Anonym (S)
    felicityporter skrev 2024-11-03 20:56:32 följande:
    Bryr dig inte om bitterfittorna, TS. Jag tycker det är tydligt på dina inlägg att du älskar din hund djupt och att din hund lever ett mycket bättre liv än de flesta andra hundar. I de flesta länder finns det inte ens någon lag som gör det olagligt att lämna sin hund 6 timmar och 1 minut.
    Alltså ursäkta, men HUR är man en bitterfitta för att man tycker att det är för länge att lämna en hund? Och bara för att många länder skiter i djur, så gör det väl inte saken bättre. TS vet ju själv att hunden är ensam alldeles för mycket.
  • Anonym (S)
    felicityporter skrev 2024-11-03 21:28:19 följande:
    Man är en bitterfitta enligt mig om man anser att det är vanvård att lämna sin hund 6 timmar och 1 minut, trots att hunden annars sköts betydligt bättre än de flesta hundar och överlag har ett rikare liv och mer kärleksfull ägare än många hundar ens kan drömma om. TS går bevisligen ?above and beyond? lagstadgade minimikrav i övrigt.

En person som inte klarar av att se till helheten och istället anser att TS hund är så vanvårdad att den skulle må bäst av att omplaceras eller till och med somna in bara pga att den lämnas ensam lite längre än lagen säger är per definition en bitterfitta.
    Fast hunden är ensam i nio timmar, enligt TS själv. Den är inte ensam "lite längre". Den är ensam TRE TIMMAR längre. Visste inte att definitionen av bitterfitta var att man tycker att nio timmar är åt helvete för länge att lämna en hund ensam, särskilt en äldre hund, men sign me the fuck up för bitterfitta då.
Svar på tråden Anmäld p ga djurhållning