Inlägg från: felicityporter |Visa alla inlägg
  • felicityporter

Anmäld p ga djurhållning

Anonym (C) skrev 2024-11-02 00:37:50 följande:

Varför svarar du inte på hur många timmar din hund är ensam?

Skitsamma egentligen! Hon säger ju att hon rastar hunden flertalet gånger per dagar och det låter verkligen på hennes beskrivning att hennes hund har det bättre än de flesta hundar i Sverige om vi ska vara helt ärliga. Varför då hänga upp sig på exakta minuter?
  • felicityporter
    Anonym (Älskar min hund) skrev 2024-11-03 18:28:52 följande:
    Och jag vill lägga till, jag har inte ljugit om någonting. Du har baktalat mig och försökt sprida misstro gentemot mig tillräckligt nu.

Någon måtta får det faktiskt vara.

Allt jag har skrivit stämmer. Förstår du inte det alt inte vill tro på det så vänligen lämna tråden. 

Och som jag har berättat så bryr jag mig och älskar denna hund över allt annat. Så försök inte utmåla mig till något monster. Jag har som sagt bytt yrke, flyttat 30 mil fram o tillbaka och jag har tagit ett nytt körkort, allt för att hunden skulle få slippa vara ensam.

Kan lova att du aldrig har gjort någon liknande resa för en hunds skull. O detta år inte vilken hund som helst utan mitt enda barn. Så lägg ner från o med nu tack.  
    Bryr dig inte om bitterfittorna, TS. Jag tycker det är tydligt på dina inlägg att du älskar din hund djupt och att din hund lever ett mycket bättre liv än de flesta andra hundar. I de flesta länder finns det inte ens någon lag som gör det olagligt att lämna sin hund 6 timmar och 1 minut.
  • felicityporter
    Anonym (S) skrev 2024-11-03 21:10:02 följande:
    Alltså ursäkta, men HUR är man en bitterfitta för att man tycker att det är för länge att lämna en hund? Och bara för att många länder skiter i djur, så gör det väl inte saken bättre. TS vet ju själv att hunden är ensam alldeles för mycket.
    Man är en bitterfitta enligt mig om man anser att det är vanvård att lämna sin hund 6 timmar och 1 minut, trots att hunden annars sköts betydligt bättre än de flesta hundar och överlag har ett rikare liv och mer kärleksfull ägare än många hundar ens kan drömma om. TS går bevisligen ?above and beyond? lagstadgade minimikrav i övrigt.

En person som inte klarar av att se till helheten och istället anser att TS hund är så vanvårdad att den skulle må bäst av att omplaceras eller till och med somna in bara pga att den lämnas ensam lite längre än lagen säger är per definition en bitterfitta.
Svar på tråden Anmäld p ga djurhållning