Inlägg från: Anonym (Förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår)

Anmäld p ga djurhållning

Förstår hur svårt det är att få det att gå ihop. Adopterade en hund från gatan och såhär i efterhand förstår jag hur dumt det var att skaffa hund ensam. Ett jävla pusslande. Jag jobbar nattskift just nu. Antingen kan hunden sova hos någon. Det är lättare att ställa upp på då det inte krävs någonting av dem annat än att bara vara i hundens närhet. Ibland får hon följa med på jobbet, och i värsta fall får hon vara ensam hemma. Men det verkar inte gå någon nöd på henne då eftersom att hon ändå bara sover.

Du kanske kan flytta till en stad där det finns hunddagis?

Eller helt byta bransch. Till ett jobb där du är garanterad att få ta med hunden eller att du har möjlighet att åka hem och rasta den på lunchen. 

Min syster hade samma problem. Hon köpte en billig stuga i skogen och byggde en hundrastgård där hennes hundar fick vara medan hon jobbade.

• Anonym (Förstår)
    Anonym (Älskar min hund) skrev 2024-11-01 23:02:29 följande:

Glömde fråga, vilken bransch tänker du på? 

Tror inte det finns något yrke som så många egentligen får ha med sig hundar som lastbils chaufför egentligen?? Men kan ha fel. Samt haft otur.

Jobbar natt på äldreboende. Det är väl inte garanterat att man får ha med hunden men ingen som klagat än iaf. Flera andra som också har med sina hundar. 
  • Anonym (Förstår)
    Dexter dot com skrev 2024-11-03 10:06:53 följande:
    Inte speciellt vanligt att man får ta med sig hunden inom äldreomsorgen längre tyvärr. Hade hund med på nätterna i 25 år tills för några år sedan då kommunen sa nej. Kan iof skilja mellan olika kommuner men även om man får en tillåtelse så räcker det ju med att att det byts chef som säjer nej. Vi hade heller inga raster utan måltidsuppehåll och fick egentligen inte lämna byggnaden för att rasta hunden .
    Nej, det är ju inget man kan räkna med. Har faktiskt inte frågat min chef. Det är bara personalen som vet om att jag har med henne. Men är väl bara en tidsfråga innan någon är surtanterna klagar till chefen. Har inte heller raster men brukar finnas tid att gå ut med hunden en snabbis ändå. 

Annars brukar det inte vara några problem på LSS-boenden, förutsatt att ingen är allergisk.
Svar på tråden Anmäld p ga djurhållning