Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Anmäld p ga djurhållning

Känner empati för din situation och ser att du har ansträngt dig för att hitta en lösning. Men en hund ska inte vara ensam hemma hela dagarna. Det gäller även i ert ömmande fall.

• Anonym (?)
    Anonym (Syntetisk) skrev 2024-10-27 10:10:20 följande:

Jag har ofta funderat på hur folk som har vanliga jobb ens kan ha hund. Hur löser dom det? Om man jobbar i närheten kan man gå hem på lunchen. Men alla har Ju inte ett sånt jobb. Jag tycker det är tråkigt att man inte i större utsträckning får ha med djur på exempelvis sin arbetsplats. Tyvärr finns det väldigt många Nej-sägare till det. Och tyvärr är det nej-sägarna som vinner. Dom hävdar allt möjligt för att det ska fortsätta vara så här. Det är en otroligt tråkig, djurfientlig och stel syn på hur världen ska vara. På vissa äldreboenden (jag tror det är demensboenden) får man ta med hunden. Där
    har man märkt att brukarna mår bra av att ha djur i omgivningen. Jag förstår helt att man kan göra allt för kärleken till sin hund. Djur kan ge en så mycket mer kärlek än någon människa kan göra. 

Alla gillar inte djur och vissa är rädda och allergiska. Tycker att det är positivt att djurfritt är norm i samhället. Djur får man hålla tilk det privata livet
Svar på tråden Anmäld p ga djurhållning