Inlägg från: Anonym (Toker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Toker)

Anmäld p ga djurhållning

Hunden är 11-12 år gammal. Hur mycket äldre kan man förvänta sig att en hund blir?

• Anonym (Toker)
    Anonym (M) skrev 2024-10-27 09:33:27 följande:
    Hur ska TS undgå att bry sig om myndigheter som kontrollerar henne/honom efter att grannen anmält?
    Kan ju vara en hysterisk gubbe eller kärring som klagar på allt och alla. Eller så kan det vara att jycken skäller 8 timmar i sträck när matte är borta.

Men sköter hon jycken så är det väl inga problem om myndigheterna kommer och kollar?

Fattar bara inte hur man kan ge upp sitt liv så för en hund. Särskilt om hunddagis och andra säger nej till jycken.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Syntetisk) skrev 2024-10-27 10:10:20 följande:

Jag har ofta funderat på hur folk som har vanliga jobb ens kan ha hund. Hur löser dom det? Om man jobbar i närheten kan man gå hem på lunchen. Men alla har Ju inte ett sånt jobb. Jag tycker det är tråkigt att man inte i större utsträckning får ha med djur på exempelvis sin arbetsplats. Tyvärr finns det väldigt många Nej-sägare till det. Och tyvärr är det nej-sägarna som vinner. Dom hävdar allt möjligt för att det ska fortsätta vara så här. Det är en otroligt tråkig, djurfientlig och stel syn på hur världen ska vara. På vissa äldreboenden (jag tror det är demensboenden) får man ta med hunden. Där
    har man märkt att brukarna mår bra av att ha djur i omgivningen. Jag förstår helt att man kan göra allt för kärleken till sin hund. Djur kan ge en så mycket mer kärlek än någon människa kan göra. 

Typiskt hundmänniska. Har päls i skallen. Tror att alla älskar deras jycke lika mycket som de själva bara för att man inte protesterar rakt ut.

Jag har suttit och blivit förevisad fotoalbum med bild efter bild på någon dreglande mockasin. Man håller artigt käft och hoppas att eländet snart tar slut.

Sen kan folk vara allergiska. Hundar är en hobby som passar en del människor. Inte alla. Hobbys håller man på med tillsammans med likasinnade, eller i hemmet. Inte i offentlig verksamhet.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Syntetisk) skrev 2024-10-27 11:09:56 följande:
    Jag tycker du har fel. Världen skulle bli bättre med mångfald som inte per automatik regleras av människan. Jag är inte heller en typisk hundmänniska, har aldrig ägt en hund i mitt liv. Jag som många andra kan störa mig på grannars skällande hundar. Bor bredvid en kennel, så lite får man stå ut med. Men djurmänniska är jag definitivt. I min kommun finns en katt som blivit allmänt känd för att gå där han känner för, vilket är in i centrum sover i skyltfönster osv. Vi är många som älskar det kan jag säga. Världen blir mycket trevligare om man blir lite mer tillåtande. Allergiska människor? Ja, men det finns väl medicin för sånt numera? Är det inte det vi har djurförsöken till bland annat? Medicin till människor testade på djur. 🤔  Ja men använd dom medicinerna då.
    Du tycker att allergiska människor ska tvingas äta medicin för att hundmänniskor ska kunna ha sina levande ryamattor i det offentliga rummet?

Du har missförstått syftet med djurförsök f ö
Svar på tråden Anmäld p ga djurhållning