Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

Ser yngre ut?

Är det så många som tror det då? Tycker att kvinnor i min omgivning snarare klagar på sina ålderstecken.

Jag är 40+ och fick framtill förra året ofta visa leg på systemet. Tolkade det som att jag såg yngre ut än vad jag är. 

• Anonym (Em)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-26 14:46:45 följande:
    Nu tänkte jag mest på kvinnor online.
    Det är ju inte lönt att ljuga och överdriva irl, då är det ju uppenbart.

Såklart det finns undantag.

Min 25-åriga son blev leggad när han köpte snus för ett tag sedan. Då har han ändå skägg och ser verkligen inte ut som en tonåring.
    De ska be om leg om de tror att någon är upp till 25år när man köper snus. Alltså helt rätt att be en 25-åring om leg, om han ser ut som 25. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-26 14:58:19 följande:
    Ok, ja jag har ingen aning. Har inte köpt tobak på säkert 20 år.
    Vet däremot att den regeln gäller på systemet.

Dock är det ändå bra märkligt att en lång,välväxt, skäggig man skulle misstas som 17 år.
    Han ser äldre ut tack vare detta.

Inte för att det gör något, men ändå.
    Det brukar t o m sitta skyitar i matbutiker där det står att man ska visa leg om man är under 25.

Jag trodde aldrig att jag togs för en 18-åring när jag visade leg på systemet. Men förstod att de inte trodde att jag var 40 iaf, Kan säkert delvis bero på att jag har en stil som ungdomar ofta har
  • Anonym (Em)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-26 15:58:00 följande:

Tråden fortsätter att bevisa sig själv... vilket var mitt mål.

Är ju inte direkt ovanligt att se yngre ut. På samma sätt som att en andel ser äldre ut än sin ålder. Inte säkert att alla ljuger eller missbedömer bara för att de är anonyma.
  • Anonym (Em)
    Anonym skrev 2024-10-26 16:26:34 följande:
    För att citera ts.

(Fast visst är det fint att drömma... speciellt på dagen?)

"Om majoriteten skulle se yngre ut än sin faktiskt ålder så är det inte utseendet som är ungdomligt utan uppskattningsförmågan som är kass."

Eller för den delen se äldre ut. Så länge inte majoriteten bedöms relevant så är uppskattningsförmågan kass.
    Fast vem har sagt att majoriteten tycker att de ser yngre ut ens på internet? Man får ju tänka på vems svar man drar till sig med ens ts. Hade jag inte haft erfarenhet av att ha sett yngre ut hade jag ju inte kommenterat 
Svar på tråden Ser yngre ut?