• Anonym (Halvsvensk man)

Folk som startar trådar under andra personers nick för att smutskasta - varför?

Någon startade en tråd om alfahanar i mitt namn. Låtsades för att vara jag. Utgav sig för att vara en alfahane och bad folk ställa frågor. Gissa vad, nu existerar inte tråden längre. För jag anmälde den och den blev borttagen. 
    Med lite tur kanske den ansvariga bakom tråden också fick sig en liten avstängning ii syfte att lära sig en läxa. 

Varför gör man så? Vad vill man uppnå genom att starta en tråd under ett välkänt nick och sedan få det att låta som att det är den användaren som påstår något? 

Vilka mekanismer ligger bakom? Är det att man är uttråkad och inte har ett liv? Är det att man retar sig på användarens, dvs mina åsikter och inte klarar av att föra en debatt i olika ämnen på grund av att man är intellektuellt underlägsen? 

• Svar på tråden Folk som startar trådar under andra personers nick för att smutskasta - varför?
  • Anonym (Priest)

det sitter ett gäng här på fl som på alla sätt avskyr män generellt plus vissa kvinnor som tar för stor plats. personerna försöker paja alla trådar och andra nick så mycket det bara går. det har tråkigt nog eskalerar de senaste åren

• Tecum

Diu skrev det själv i rubriken, de vill smutskasta andra. Det är bittra personer av bägge kön vars livsluft är att jävlas, trycka ner, klaga och kritisera, naturligtvis under dubbelanonymitet. De har inget liv och klarar inte att föra en normal debatt. Om de bott i USA hade de röstat på Trump.

• Anonym (Abc)
    Tecum skrev 2024-10-26 11:14:29 följande:

Om de bott i USA hade de röstat på Trump.

Det var det dummaste jag hört Och det säger mer om din inskränkthet än Trumpröstare.

Till TS:
    Problemet är lätt att lösa. Använd ditt nick istället för anonymitet. Jag vet att många skriver under anonymiteten Abc och då vet jag att folk kan tro att det är samma person.

• Anonym (FrökenAllvar)

Jobbigt när folk byter nick för att bete sig lika störande som förr.

Trådar försvinner av andra skäl än folks ego men det är verkligen svårt att förstå.

• Anonym (FrökenAllvar)
    Tecum skrev 2024-10-26 11:14:29 följande:

Diu skrev det själv i rubriken, de vill smutskasta andra. Det är bittra personer av bägge kön vars livsluft är att jävlas, trycka ner, klaga och kritisera, naturligtvis under dubbelanonymitet. De har inget liv och klarar inte att föra en normal debatt. Om de bott i USA hade de röstat på Trump.

Bortsett från de som har olika nick och kör precis TS resonemang hela tiden menar du? Fast det uppenbart är samma person som argumenterar argt med sig själv.
  • Anonym (HaIvsvensk man)

Visst är det trist att folk utger sig för att vara någon annan, men det är väl vad man kan förvänta sig.

Vill man inte riskera att någon kan använda samma namn som en själv så ska man skriva under sitt riktiga användarnamn (helst ett utan stort i och litet L, med tanke på typsnittet här).

• Anonym (Mimmi)

Så länge du är dubbelanonym så får du räkna med det.

Sedan tar du dig en hel ocean över huvudet när du säger att du har ett välkänt nick, när du har ett väldigt nytt extranick och inte använder ditt riktiga.

Varför använder du inte bara det?
    Då kan ingen planka det och få andra att tro att det är du.
    Eller är du en väletablerad, men uttråkad medlem som inte vill röja ditt riktiga nick?

• Anonym (FrökenAllvar)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-26 17:40:50 följande:

Sedan tar du dig en hel ocean över huvudet när du säger att du har ett välkänt nick, när du har ett väldigt nytt extranick och inte använder ditt riktiga.

Eller är du en väletablerad, men uttråkad medlem som inte vill röja ditt riktiga nick?

Dagens inlägg! Spot on
  • Anonym (SommarenmedGöran)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-26 10:49:45 följande:

inte klarar av att föra en debatt i olika ämnen på grund av att man är intellektuellt underlägsen? 

Det är nog ingen på det här forumet som är intellektuellt underlägsen dig. Du är inte direkt känd för att vara en raketforskare om man säger så. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-26 17:40:50 följande:

Precis så
Svar på tråden Folk som startar trådar under andra personers nick för att smutskasta - varför?