Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Rimlig budget

Har du blivit beviljad lån för lägenheten?

• Anonym (M)

Hur stort lån kommer du att ha?

Hur stor buffert har du i dagsläget?

Det jag reagerar på är att du har så dyr mobil.

Men budgeten går ihop och du klarar att sätta undan 8,5 tkr, så om du inte underskattar eller glömt kostnader så ser det ok ut. 

• Anonym (M)
    Anonym (Emsie) skrev 2024-10-26 11:59:20 följande:
    Jag kommer ha ett lån på 2,4 milj.

jag har ca 80 000 i lätttillgängliga pengar och fonder ca 150 000 kr. Samt några hundra tusen i pension. Har inte riktigt koll eftersom de ligger på lite olika ställen.

vad gäller telefonen så har jag avrundar uppåt. Tror abonnemanget är 400 eller 450 och sedan avbetalning på det.
    Du verkar ha koll. Kör på det. 
  • Anonym (M)
    Anonym (förlåt) skrev 2024-10-26 14:42:48 följande:

Förlåt, men vad gör man för nöjen när man har 4000 kr för det? Jag menar inte att det är för mycket, jag mest bara förundras över att folk har så mycket pengar att lägga, och undrar vad de lägger det på. 4000 kr är liksom mer än jag har kvar när jag betalat mina få, nödvändiga, räkningar då jag är sjukpensionär med skulder och aldrig haft så mycket pengar.

Nu är jag inte TS, men det kan vara en utekväll med kompisar, biobesök med ungarna, bowling med ungarna. Kursavgifter, presentinköp, köp av böcker och spel, fixa kalas, heldag på badhuset. Som exempel. 

Sedan skrev TS att hon inte var säker på alla summor. Tycker det är bättre att räkna högt än för lågt. 
Svar på tråden Rimlig budget