Juliii86 skrev 2025-01-07 16:36:20 följande:
Jaså? En timme bara? Jag fick inte kissa på 2-4 timmar. Vad konstigt det är olika. Jag försökte räkna ut när jag var hemma hur långt tid det tog för mig att bli kissnödig så försökte jag dricka 400 ml vatten men jag drack ungefär 600 ml vatten för att bli kissnödig.
Det gick i lugn takt så att man hann se vad dom gjorde och så fick man följa på monitorn vad som hände. Dom visade blastocysten hur den såg ut och sen när den skulle föras in. Det var helt otroligt underbart att se allt men också väldigt nervöst. Det gör inte ont eller behöver vara orolig utan det är sån underbar känsla att sitta där och tänka på att nu kanske jag blir mamma.
Om du känner att du inte får information att se på monitorn så säg till så förklarar dom vad dom gör så du kan följa upp processen.
Jag läste att en kvinna som skulle göra insättning och hon satte sig och väntade på att dem skulle förklara processen tills läkaren sa nu är det färdigt. Hon fick ingen förklaring om något. Hon blev väldigt ledsen men ändå glad att hon nu har embryot.
Oj ! Ja det var en väldig skillnad ! Men ska absolut tänka på att dricka ordentligt och försöka att hålla mig 🤣
Skönt att höra att de inte gjorde ont. Under allting vi har gjort så har dom varit väldigt noggranna med att förklara och visa på monitorn så tror och hoppas på att det blir så även på insättningen. Annars får man säga ifrån. Jag vill ju såklart att detta ska kännas och vara en bra upplevelse!
Nej men stackarn .. 😪 tur att det endå slutade bra !