• Juliii86

Någon mer som ska göra FET

Hej!

För cirka 7 år sedan gjorde jag IVF för att jag och maken inte kunde få barn på egen hand. På andra försöker fick vi en dotter som är 7 år.
    När jag gjorde ägguttag (på andra försöket) blev det 4 st av goda kvalité och en färsk återföring gjordes. Av dom 3 som blev kvar överlevde bara ett och den har varit i frysen i hela 7 år. Vilket känns otroligt om man tänker efter att den lilla blastocyst har väntat på oss i så lång tid. Det känns också overkligt att vi ska göra en FET men samtidigt också nervöst över om den kommer klara upptining. 

Jag har nyligen slutat med letrozole och har börjat testa med ÄL tester. Jag är inne på dag 10. Jag hoppas på att få utslag på onsdag nästa vecka för att Sahlgrenska har stängt över helgen så får jag utslag tidigare än onsdag kommer det inte bli av då får jag vänta tills nästa ägglossning. 

Finns någon mer som snart ska göra FET? Skulle jätte gärna vilja prata med någon mer som gör något liknande för jag känner mig rätt så ensam just nu.

• Svar på tråden Någon mer som ska göra FET
  • Juliii86

Jag har testat med digital ägglossningstest och väntar fortfarande på glad gubbe. Ni som har tagit letrozol, hur lång tid tog det tills man fick glad gubbe? Är inne på dag 12. Jag har pcos vilket betyder att jag får sällan ägglossning.

• Juliii86

En uppdatering! På torsdag ska jag göra FET och hoppas på att det ska gå bra. Det enda är väl kommer blastocyst klara sig inför upptining för det är min sista försök. Håll tummarna för mig!

• Juliii86

Idag var jag och gjorde återföring av en blastocyst. Nu är det tolv dagars väntan som börjar imorgon! Hur ska man hålla ut i 12 dagar? Det kliar lite i fingrarna på att testa sig snart men vet att det inte är en bra ide. Så jag får försöka hålla mig och bara njuta av tiden. 

Håll tummarna för mig! Jag kommer fortsätta med mina uppdateringar. Så om det är någon som vill skriva av sig är ni välkomna Glad

• Juliii86
    brunetten900 skrev 2024-11-13 13:54:44 följande:

Hej Julii86 jag gjorde en insättning igår är på ruvar dag 2 nu. Sjuuuukt lång väntan alltså ! 

Hej, vad kul att du också gjort insättning. Vilken typ av insättning gjorde du? Ja väntan är den som är jobbigast. Hoppas att det går fort!
  • Juliii86
    brunetten900 skrev 2024-11-14 10:19:47 följande:

Hej. Jag gjorde en frys återföring. Hoppas + nu då de blev minus I oktober.  Testdag 23nov.

Jaha ok vad spännande! Usch så tråkigt att det blev minus i oktober. Vi får hålla tummarna på att det blir ett plus denna gången. Jag har testdag den 19. Förut kändes det som att det tog en evighet men nu känns det nära.
  • Juliii86
    brunetten900 skrev 2024-11-14 12:25:03 följande:

Ja verkligen. Blev så ledsna. Men hoppas, hoppas verkligen på + nu. Så blev de med sonen
     Men han va färsk Men ska väl inte spela någon roll med ett fryst. Embryot jättefint, goda förutsättningar, starkt, pigg och hade redan börjat vilja krypa ur skalet sitt. Jaja ok ja nä nu vill man bara helgen ska va över sällan man vill de hehe. Men tänkte ska jag tjuvtesta så blir de på lördagen då de är egentligen den 25e jag har rätta dagen. Men tänker då de va + på dag 12 med sonen så är de + nu borde de ju visa de på dag 12 denna gång 

Jag förstår det. Det är inte alls kul när det inte blir ett plus. Jaha, jag har också blivit gravid med ett först embryo och nu är hon 7 år. Nej då, det ska inte spela någon roll. Det kommer säkert gå jätte bra. Vi fick också reda på att våran var i fint skick och den höll på bilda en liten bubbla utanför skalet precis innan dom skulle föra in blastocyst. Det var lite coolt. 
    Ok 😊 hoppas att det blir ett svagt plus! Jag har redan tjuvtestat 🙈 Hittils har jag fått svaga streck. 
  • Juliii86
    brunetten900 skrev 2024-11-14 14:51:51 följande:

Ja nä det är ju inte det. Å ja är ju bra att embryot är i bra kvalite osv. Verkligen hoppas på de blir ett + nu 
    Vet man inte ska grubbla osv, men det är svårt men blir väl egena inte bättre utav det. Tror inte jag kommer tjuvtesta denna gång, ja kanske men då på dag 12 precis som med sonen. Vet inte riktigt när hcg hormonet drar igång . Borde ju va goda chanser liksom när den vill börjar krypa ur sitt skal liksom. 

Nej jag vet inte heller exakt när hcg hormonerna drar igång. Det är ju olika från person till person därför vågar jag inte svara på. Jag testade jätte jätte svagt på ruvardag 4 och vissa får inte ett plus så tidigt. Jag tycker du gör rätt i att vänta. Det är starkt av dig! Förra gången väntade jag som längst dag 10 men då var det färskt embryo. 

Vi håller tummarna för oss!
  • Juliii86
    Fyllera skrev 2024-11-15 19:51:01 följande:

Jag gjorde insättning den 4/11. De tyckte jag skulle testa först den 21. Känns som jag svänger mellan hopp och förtvivlan....

Oj! Vad länge du får vänta. Då har du några dagar efter mig. Förstår dig helt det känns jobbigt den tiden man måste vänta och att man inte vet riktigt hur det går. Vad var det för typ av insättning? Jag håller tummarna för dig!Hjärta
  • Juliii86
    Fyllera skrev 2024-11-15 21:36:15 följande:
    Tack! Är ett fryst embryo. Det hade också dragit ihop sig igen när det skulle in så vet inte om det är ett dåligt tecken. Funderar på att testa imorgon. Då har det ändå gått 12 dagar...
    Då förstår jag din oro 😕 Ingen aning men man får hoppas att det inte var en dålig nyhet. Du får berätta hur det gick för dig imorgon. Jag håller tummarna på ett mirakel ♥️
Svar på tråden Någon mer som ska göra FET