• Anonym (Staten är offret)

Officiellt är inte prostituerade några offer

Officiellt är inte prostituerade några offer enligt lagen då det är bara ett brott mot staten. 
    Hur ser ni på det?

www.dagensjuridik.se/kronikor/att-kopa-sex-ses-som-ett-brott-mot-staten-dags-att-tanka-om/

Så just nu handlar det snarare om kvinnor som har offerkofta. 
    Det känns inte som det finns något annat brott då man snackar om att någon blir utsatt för något och sedan är det bara i slutändan ett brott mot staten. 
  • Svar på tråden Officiellt är inte prostituerade några offer
  • Anonym (Bra alternativ)
    Anonym (idiot) skrev 2024-10-24 21:53:50 följande:
    Men fyfan. Spyr. Skulle det vara kul med våldtäktsskämtDöd
    Hur kan du få det till ett våldtäktsskämt?

Såklart att det är orimligt att staten ska vara ett offer utan det måste vara de som är utsatta som säljer sex. 

• Anonym (idiot)
    Anonym (Bra alternativ) skrev 2024-10-24 21:58:15 följande:
    Hur kan du få det till ett våldtäktsskämt?
    Vem vill ligga när de är så avtända?
    Anonym (idiot) skrev 2024-10-24 22:07:03 följande:
    Det är inte olagligt att ligga med en torr slida. 
  • Anonym (idiot)
    Anonym (Staten är offret) skrev 2024-10-24 21:55:23 följande:
    Syftet kan inte vara att främst att ville de skydda kvinnor som sålde sex då. 
    De var emot sexköp av andra orsaker när sexköp blev olagligt i början.
    För varför skulle det då vara lagligt att ha sex med någon som inte gjorde motstånd men det var olagligt att betala för sexet om syftet var att hjälpa utsatta kvinnor?

Så du ville ha en seriös tråd? Jahapp det var verkligen inte tydligt när det startade som resten av tramstrådarna...Sorry isåfall.

Ja lagstiftningen lär inte vara så genomtänkt och absolut inte för att maximalt gynna utsätta kvinnor.

• Anonym (idiot)
    Anonym (Staten är offret) skrev 2024-10-24 22:09:21 följande:
    Det är inte olagligt att ligga med en torr slida. 
    Tar tillbaka mitt sorry... vad i hela fridens namn....En man såklart med det ordvalet.

En ovillig torr vagina vill inte ligga.
    Anonym (idiot) skrev 2024-10-24 22:07:03 följande:
    Läser du in våldtäkt för att man är torr? Dom flesta brudar är våta, men jag har träffat någon torr rackare som velat och då använt glidmedel.

Du tycker inte att du är lite dramatisk som direkt associerar torrhet/glidmedel med våldtäkt?
  • Anonym (idiot)
    Anonym (Bra alternativ) skrev 2024-10-24 22:11:58 följande:
    Läser du in våldtäkt för att man är torr? Dom flesta brudar är våta, men jag har träffat någon torr rackare som velat och då använt glidmedel.

Du tycker inte att du är lite dramatisk som direkt associerar torrhet/glidmedel med våldtäkt?
    Snarare du som är överdriven i dina svar. Jag får väl själv bestämma vad mina egna inlägg betyder. Är jag äcklad och komplett avtänd av trådstarten är det ingen som ligger med mig just nu, glidmedel underlättar inte en sån situation, sånt säger inte en riktig man Solig
    Anonym (idiot) skrev 2024-10-24 22:10:43 följande:
    Tar tillbaka mitt sorry... vad i hela fridens namn....En man såklart med det ordvalet.

En ovillig torr vagina vill inte ligga.
    En vagina lever inte sitt egna liv... 
  • Anonym (Mök)

Männen som köper sex av de prostituerade är offer, stackarna får ju öppna plånboken för att kunna våldta någon. De gråter säkert medan de våldtar.

Anonym (idiot) skrev 2024-10-24 22:14:47 följande:
    Snarare du som är överdriven i dina svar. Jag får väl själv bestämma vad mina egna inlägg betyder. Är jag äcklad och komplett avtänd av trådstarten är det ingen som ligger med mig just nu, glidmedel underlättar inte en sån situation, sånt säger inte en riktig man Solig
    En vettig kvinna är väl inte så dramatisk tänker jag. Skulle inte kännas speciellt intressant alls med någon som är torr och som skapar drama ur ingenting. Inget bra alternativ mao.
  • Anonym (???)

Är kvinnan målsägande kan vi nog få en situation där kvinnor lurar människor att köpa sex i syfte att få skadestånd? 

Tycker att det är rimligt att våldtäkt och sexköp särskiljs. Men det kan ju ibland vara både och.

• Anonym (Kalle)

Staten är offret? Hur tänkte du nu?

• Anonym (Eva)
    Anonym (Staten är offret) skrev 2024-10-24 21:46:27 följande:

Syftet kan inte ha varit från början att främst stödja personerna som sålde sex när det först efter påtryckningar från socialdemokratiska kvinnoförbundet som de struntade i att göra sex försäljning till ett brott.
    Speciellt att år 1999 hade männen tydligt kvar makten över samhället i allmänhet. 

Det var laglig att år 2000 att ha sex med kvinnor som inte kunde göra motstånd för de var rädda när de blev våldtagen men det var olagligt att ge pengar för att få ha sex med någon. Det är allstå tydligt att om man jämför med vilka lagar som existerade exempelvis år 2000 att syftet var främst att förbjuda sexköp av en annan anledning än att främst stödja kvinnorna. 

Och vilken annan anledning tycker du att det är tydligt att det var?
  • Anonym (x)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-10-25 09:36:46 följande:

Staten är offret? Hur tänkte du nu?

Varför tror du att TS tänkt?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (x) skrev 2024-10-25 10:46:56 följande:
    Varför tror du att TS tänkt?
    Uppenbarligen har han tänkt en hel del. Men lika uppenbarligen har han tänkt helt galet.
Svar på tråden Officiellt är inte prostituerade några offer