Anonym (Laura) skrev 2024-12-13 16:53:19 följande:
Hej, det var en "överdriven" uttryck då vissa tar abort som något så lätt o göra/inte är av större betydelse. Jag är somsagt emot abort, kommer skälvklart finna skäl i att dem som gör en abort, speciellt flera gånger, då gör det för skojs skull. Anser det helt fel.
Det blir inte en större betydelse än vad man ger det.
Anonym (Laura) skrev 2024-12-13 17:13:49 följande:
Hej, finner inga ursäkter i abort(förutom vissa fall som jag sa). Åter igen, anser att vill man bli gravid, så blir man det. Vill man ej, så blir man helt enkelt inte det.
Ja,alla preventivmedel är inte 100% säkra. Men går att undvika bli gravid nästan 100% också om man vill. Ex, finns ju massa preventivmedel o välja mellan, så välj det preventivmedel som är 99% säker. Är man så jätterädd o bli gravid/verkligen inte vill bli gravid varför välja då en preventivmedel med så låg skydd? Ta då det säkraste liksom. Man kan hålla koll på sin ägglossning, vara extra skyddad under dessa perioder osv..
Annan ex, varför skippa kondom för att det är "mindre skönt"(för man,eller kvinna då) och chansar utan? Anser dedär nåt så dumt, fan räkna med att du kanske blir gravid då liksom. Det är sånna fall jag blir frustrerad över. Vet inte huuur många gånger jag hört av tjejer åå vi hade ej kondom, eller han/hon ville inte ha så vi fick skippa det bara men aja. -jaha? Då tar man ju medvetet chansen o bli gravid, men gör en abort sen när man blir gravid för man ville inte bli gravid. Asså va? Går inte ihop för mig. Skippa sexet isåfall o köp skydd först kanske. Eller nåt.
Tror abort skulle minska oooerhört mycket om man faktiskt undvek graviditet påriktigt och vart mer emot o behöva göra en abort.
Och ändå ja, jag håller med, hur säker man än försöker vara så kan man bli gravid ändå i vissa fall konstigt nog rå. Man är väl väldigt fertil då. Jag är ju emot abort så jag kommer ju självklart skydda det, så i det fallet känner jag att föräldrarna till det oönskade barnet borde vara jävligt glada o hämta en sån fin mirakel till jorden och lyckos dem som det gick så lätt för när andra får kämpa så mycket.
Jo, det finns en för varje kvinna och att de har rätt ta sitt eget beslut oavsett vad du tycker anses är rätt.
Som du vet moral och etik är inte bara den du ger.
Och hade alla varit förnuftiga i sex, så hade ju mot inte en enda abort skett.
SÅ det du ger där är inget argument att inte få göra abort, då förnuftet kommer efteråt för många.
Anonym (Jag tycker) skrev 2024-12-14 11:57:47 följande:
"HEN" FRÅGADE om jag accepterade djurdödande/ åt djur och jag besvarade frågan med ett nej. "HEN" VÄNTADE SIG TROLIGEN att jag skulle vara carnivor och att "Hen" sedan skulle kunna hävda att jag vart inkonsekvent. Jag har inte smutskastat någon individ eller tryckt ned någon,
Jag gör ett undantag här - för jag hade ju avslutat denna debatten med dig.
Kött är en annan diskussion och är också en ÖVERLÄGSEN näringskälla.
Och ja, jag ser hur du försöker blanda om i tron att det styrker ditt argument med moral om abort och genom smutskasta och skuldsätta de kvinnor som inte håller med dig.
Personligen anser jag det är en av de lägsta man kan göra i en diskussion och smutskasta, skuldbelägga och i syftet att bända dom omkring din vilja och pga du anser din moral är överlägsen och den enda som får existera.
Och du är bara ett hårstrå ifrån vilja fysiskt stoppa kvinnor och välja abort, din retorik är redan spot on för att du går till det steget.
Dock så kommer vi tillbaka till denna var gång, du äger inte andra kvinnors kroppar.
Anonym (Jag tycker) skrev 2024-12-14 12:01:19 följande:
Dvs "Hen väntade" sig att jag inte var för allt kännande liv.
Cellklumpar är inget kännande liv, utan bara en hög med celler