Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 09:21:23 följande:
Fast hela din argumentation faller på att du är övertygad om något du inte kan veta, eftersom du inte har koll på all fakta och vetenskap osv
Du verkar inte vara utbildad på universitet eller så, så som du resonerar, helt svart vitt vilket det inte är. En professor eller vem som helst som på riktigt fattar det här med studier osv, skulle inte formulera sig som du
Jag är pro-life, och definitivt inte ointelligent då jag bland annat lätt klarar min utbildning, som är ansedd och en av de svåraste att komma in på. Jag hävdar att det finns kvinnor som mått dåligt av sina aborter, och att barn i magen känner, hör osv. DET finns det definitivt vetenskap för. Vanligt är väl också att gravida kvinnor ser sina barn i magen som barn, som innehar de här sinnena.
Så om någon har intelligensbefriade argument, skulle jag inte säga att det är TS. Ditt sista argument är för övrigt väldigt känslobaserat, så snacka om att kasta sten i glashus.
Ingen motsätter sig det du säger. Klart det finns kvinnor som mår dåligt över en abort. De är oftast kvinnor som innerst inne inte ville göra abort.
Och det finns kvinnor som inte mår dåligt över sin abort, just pga de inte ville ha barnet.
Ett fosters hörsel utvecklas för i v 20 och då hör de mammas hjärta och tarmar. Men man vet inte hur mycket av ljuden de faktiskt uppfattar.
Känna saker kan foster göra efter v. 13, då framförallt eventuellt smärta. Men övriga känslor har de inte.
Om man väljer att att behålla ett foster så är det självklart att man ser fostret i magen som sitt barn.
Förlåt, men universitetsutbildad säger du? Det utbildning du har gått kan knappast varit svår alls. Och förmodligen inte ens en kandidatexamen.