klyban skrev 2024-11-11 15:56:59 följande:
Vem har sagt detta?
Och vad är halmgubben för argument, och för vad?
DU menar demokratin bestämt att det ska vara gratis, men att du berättar att du är emot demokrati.
För demokratin har ju berättat det ska vara gratis
Och varför argumenterar du med något som inte har med Sverige och göra?
Och sen den hybris att du anser dig veta bättre än kvinnan som tar beslutet, det är nog det största felet du gör och hur du inbillar dig äga kvinnans kropp.
Ja, jag ställer frågan när har det skett en abort så sent som du säger i USA, men inget svar är ett svar också och att du nu vet att det är ett argument som det inte ens verkar finnas en.
Varför man har den lagen, det är så man kan agera snabbt när mammans liv ska räddas, är det medvetet du inte vet om detta eller förstår du inte bättre?
Rätt komiskt och argumentera Sverige och använda USA argument, vet du inte vad du pratar om ens, eller så bestämd dig någon gång, för nu blir det bara komiskt istället.
EpicF skrev 2024-11-11 13:54:57 följande:
Tror du på allvar att preventivmedel är 100% säkert?
Tror du alla aborter är pga folk inte vill ha barn?
Du är helt oförmögen att se att man också gör abort om fostret inte är livsdugligt, dvs inte kan överleva utanför magen eller har sjukdomar/handikapp som inte ger livskvalitet. Att man faktiskt kan bli gravid trots preventivmedel. Att folk gör abort pga de var väldigt unga (ner 13-14 år), att folk för abort för att de blev våldtagna eller för att de helt enkelt inte vill ha barn men ändå blev gravida trots skydd.
Att ditt sunda förnuft (om du ens har något från början? 🤔) försvinner ut genom fönstret så fort du ska ha sex så att du blir helt oförmögen att dra på en kondom är ditt problem.
Siffran 35 500 talar enbart om så många aborter gjordes under år 2023. Den talar inte om något om varför dessa abort utfördes. Men det är du helt oförmögen att ta in eftersom du som vanligt inte tar in riktig fakta.
Diskussion med dig är avslutat eftersom du inte tar in fakta och inte kan backa upp dina påståenden.
Din halmgubbe, har inte ens en gång pratat om detta.(Så be dig själv om svar, för du är den enda som kan svara )
Ja, vi vet att Socialstyrelsen gör undantag, dock görs endast 1% då, vad vill du sagt med så få?
De flesta sker redan vid v12.
Jag har alltid haft sunt förnuft som jag berättat för dig minst 10ggt.
Dock pratar vi inte om oss två som har sunt förnuft med sex, du vet dom som du tror inte finns och BEVISAR med sina 35500 abort 2023 att det finns många av.
Ger dig fakta hela tiden, men du väljer tro att alla är har sånt förnuft som oss två med sex, och när jag säger så är det inte alls.
Förstår det är jobbigt att ytterligare en gång till veta om att jag har rätt igen.
Och två, du kommer inte avsluta något alls, utan du kommer fortsätta oavsett och pga du inte klarar av att jag alltid har rätt.(Denna gången en så otroligt simpel att inte alla är förnuftiga i sex..., som man kan tycka vore enkel och erkänna att den är korrekt av mig.)
Opps, du klarade inte ens 5 minuter
Undrar vad annars betyder, ja, inte betyder det abort
Utan två saker, det betyder att fostret är livsdugligt för kejsarsnitt.
Kanske du ska läsa vad du svarar på
1)Det var ingen halmgubbe, utan du nämnde ju just sådana fall.
2)Nej. Nu är du ologisk. Demokrati innebär också att ett beslut kan ändras också. Det är alltså inte emot demokratins spelregler att arbeta för att något skall ändras.
3) Vaddå inte har med Sverige att göra. Det görs många aborter i Sverige/ capita
4) Där faller ditt påstående platt till marken. Det är inte att äga någons kropp att skriva ett inlägg på internet, i en etisk fråga. Det är 100% frivilligt att läsa ett inlägg av mig, och jag hindrar ingen rent fysiskt från att göra abort. Däremot har jag rätt att skriva ett inlägg. Jag kan göra en jämförelse. Jag råkar också vara djurrättsaktivist, och då kan ju lika gärna en köttätare som ser mitt plakat säga "du äger inte min kropp/ lägg dig inte i vad jag konsumerar"- men det har jag ju aldrig påstått att jag gör-äger. Skall det också vara förbjudet att genomföra en djurrättsdemonstration för att carnivorer tycker att ´man har fel?
5)I så fall är det alltid hybris att ha en åsikt i en etisk frågeställning. Det finns alltid någon som tycker annorlunda och kan säga att det är hybris. Dessutom finns det många gravida kvinnor som håller med mig + att jag påstår inte att jag i all frågor har mer rätt än någon annan. Jag har säkert fel i många frågor, och det har nog du också.
6) Exakt vilket USA-argument? Det var väl du som tog upp det landet när du påstod att jag bara säger något när någon där har sagt något?.
7) Nej, ingen halmgubbe. Du drog upp usa (där de 50 delstaterna har helt olika abortlagar och situationer). Du pratade om att jag bara säger någon om någon där har sagt något, men jag för en helt självständig diskussion.
8) Jag har inte talat så mycket om de senaste aborterna alls. Förväxlar du mig med någon annan? Däremot nämnde jag någonstans att de flesta (troligen även du) tycker det är rimligt med någon form av abortlagar i slutet och att det också finns bestämmelser till och med i Sverige.
ELLER menade du det att jag nämnde att vissa delstater i USA i princip inte har några gränser för fri abort även långt fram i graviditeten. Jag har aldrig sagt någon om antalet sådana aborter, att de skulle vara många etc. Aha-Det var kanske det du menade där med "usa". Men det är i all fall fel att påstå att jag bara säger något sedan någon annan sagt något (i usa?????).