• EpicF

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:06:13 följande:
    Finns på Cinahl och Pubmed. Leta själv. Jag har inte de färska, men jag har läst studier där tidigare. Läste senast i samband med Covid pandemin, när jag var hemma mycket på grund av att vi tvingades jobba hemifrån. 
    Kan du länka till dem? 

Att de finns på Cinahl och Pubmed betyder inte ett skit eftersom du inte har länkat. Jag ska inte behöva söka eftersom bevis på dina påståenden. Det ditt jobb.
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:06:13 följande:
    Finns på Cinahl och Pubmed. Leta själv. Jag har inte de färska, men jag har läst studier där tidigare. Läste senast i samband med Covid pandemin, när jag var hemma mycket på grund av att vi tvingades jobba hemifrån. 
    Kan du länka till dem? 

Att de finns på Cinahl och Pubmed betyder inte ett skit eftersom du inte har länkat. Jag ska inte behöva söka eftersom bevis på dina påståenden. Det ditt jobb.
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:10:30 följande:
    Nej. Du har internet. Sök själv. 

Jag har rätt tills du kan bevisa motsatsen. Jag har läst vad jag har läst. Du kan gå in och söka själv. Finns massvis med studier gjorde, och metaanalyser där en mängd studier sammanställts. 
    Ok, det finns inga studier och dina påståenden är skitsnack. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:13:02 följande:
    Jo för ni hävdar att jag har fel. 

Finns inget som tyder på att jag har fel alls. Inga kända fakta sett till grupper. 

Finns inget som tyder på att era första påståenden är sanna. Påståenden om att mamman hatar sitt barn, att barnet hatar sin mamma osv. Barnet påminner kvinnan om våldtäkten resten av hennes liv.....

Det är bara skitsnack. Känsloargument hämtat ur arslet mer eller mindre. 
    Och det finns inget som tyder på att du har rätt så länge du inte lägger fram bevis för dina påståenden. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:14:28 följande:
    När ett foster existerar, då ska abort förbjudas. Man ska inte få avlägsna foster på det sättet alls. 
    Fast en spermie är 50% av ett blivande foster. Genom att masteubera, använda kondom, andra p-medel eller svälja satsen så har vi berövar spermier son chans till att stöta på ett ägg, bli ett foster och utvecklas till människa. Det är mord med dina argument. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:15:55 följande:
    Fast det jag hävdade var ett svar på era påståenden. Följande tre påståenden som ni kom med i tråden: 

1. Barnet kommer påminna kvinnan om våldtäkten hela hennes liv.

2. Mamman kommer hata barnet.

3. Barnet kommer bli olyckligt.
    Och alla de tre påståenden existerar. Precis som det kan vara tvärt om. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:17:27 följande:
    Genom att låta det bli en människa som kan svara för sig. 
    Ok, säg vi inte gjorde abort fast vi ville eftersom vi tog hänsyn till att fostret kanske ville leva. Barnet föds, växer upp och i tonåren prövar att ta livet av sig. Det framkommer att denne gjorde självmordsförsök för att denne aldrig ville leva, den ville aldrig få existera och därför vill avsluta sitt liv. Slutligen så lyckas individer  ed att avsluta sitt liv. 

Skulle ändå ha avstått abort då? 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-24 22:19:13 följande:
    Tror du seriöst att jag har delad vårdnad? Nej nej nej. Jag skyddar henne. Och hon har aldrig träffat honom och kommer aldrig göra, inte ens jag vet vem av dem jag blev gravid av och orkar ärligt inte tänka på d heller. Och eftersom andra mänskliga individer förstod min sits och inte tvingade mig till mer i faderskapsutredningen pressades jag aldrig ta reda på d (undantag vid våldtäkt är även lagstadgat). Fattar inte varför det provocerar vissa så att min dotter lever? Du hade inte kunnat se på henne nu och tänka att hon inte var värd det. Tänk även ni i tråden på att det kan vara barn som blev till som min dotter som läser det ni skriver här, och det kan ge dem känslor som att de aldrig borde levt.
    Fast din dotter har faktiskt rätt till att få veta vem sin pappa är. Den rätten är faktiskt större än pappans rätt till sin dotter. Och även större än din rätt till din dotter. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-24 22:19:13 följande:
    Tror du seriöst att jag har delad vårdnad? Nej nej nej. Jag skyddar henne. Och hon har aldrig träffat honom och kommer aldrig göra, inte ens jag vet vem av dem jag blev gravid av och orkar ärligt inte tänka på d heller. Och eftersom andra mänskliga individer förstod min sits och inte tvingade mig till mer i faderskapsutredningen pressades jag aldrig ta reda på d (undantag vid våldtäkt är även lagstadgat). Fattar inte varför det provocerar vissa så att min dotter lever? Du hade inte kunnat se på henne nu och tänka att hon inte var värd det. Tänk även ni i tråden på att det kan vara barn som blev till som min dotter som läser det ni skriver här, och det kan ge dem känslor som att de aldrig borde levt.
    De känslorna kan din dotter få oberoende av vad vi skriver här... 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:30:03 följande:
    Alla ska få en chans att leva. Sedan är det upp till de vad de vill göra. Alla har en fri vilja, alla individer. Men innan dess ska ingen fatta beslut åt de, speciellt inte ett så stort beslut. 
    Och en cellklump eller ett foster har ingen egenvilja och kan inte uttrycka någon åsikt. Och eftersom fostret är i kvinnans kropp, beroende av henne så är det hennes rätt att bestämma om hon vill behålla eller inte. Kvinnans rätt att bestämma om cellklumpen/fostret ska utvecklas till en individ. Ingen annan har rätt att bestämma det. 

Ett foster har ingen bestämmande rätt. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?