-
*pseudovetenskapligEpicF skrev 2024-11-19 12:29:19 följande:Förmodligen i någon pseudovetenskaplit skittidning.
-
*pseudovetenskapligEpicF skrev 2024-11-19 12:29:19 följande:Förmodligen i någon pseudovetenskaplit skittidning.
-
Vem har påstått att kvinnor föds gravida?Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-19 12:34:29 följande:Inte om sex är =med att få barn.
Inga kvinnor födds gravid och oftast blir en kvinna gravid efter hon frivilligt valt att bestämma att hon skulle ha sex.
Ja, man har oftast frivilligt sex. Men eftersom man inte vill ha barn så använder man preventivmedel. Tyvärr är inte preventivmedel 100% säkra och "olyckan" kan vara framme ändå.
Vill man då inte ha barn så gör man abort. Om man då inte skulle få göra abort så blir man "tvingad" till att gå igen om graviditet och förlossning.
Anser du att man inte ska få ha sex om man inte vill ha barn? -
Sex är faktiskt inte lika med att få barn, eftersom många har sex utan intention att bli gravid. De har der för nöjes skull, för att de är kåta och har lust till sex och intimitet. Inte för att alstra barn.Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-19 12:34:29 följande:Inte om sex är =med att få barn.
Inga kvinnor födds gravid och oftast blir en kvinna gravid efter hon frivilligt valt att bestämma att hon skulle ha sex. -
Nja. Tycker gränsen för frivillig abort till v 13 är för snäv.Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-19 12:47:58 följande:Passar bättre
-
Alla abort är inte och blir inte medicinsk nödläge.Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-19 13:35:36 följande:
EXAKT VAR har jag skrivit att ett embryo eller ett foster har ett "HÖGRE" värde? Exakt var?
Tvärtom skrev jag ju tydligt att jag inte invänder mot en abort som görs i ett medicinskt nödläge dör icke bådaliven kan räddas. Jag skrev tydligt att jag inte invände mot att det mer mogna livet räddas.
Så där har du inte läst så noga där.
Jodå, jag har läst allt du har skrivit. -
Vilker också innehåller endel pseudovetenskap.Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-19 13:43:23 följande:Nej, det var inte det, snarare en "vanlig tidning" i så fall
-
Nej, alla behöver inte göra. Endel gör dock det.Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-19 13:44:38 följande:Ja, men det innebär i ett sådant fall inte att de ser abort som det självklara alternativet om en graviditet ändå uppstår.
Du får nog vackert acceptera att det finns både män och kvinnor som är för abort av alla orsaker, även pga man har slarvar med p-medel eller blivit gravid trots p-medel. -
Finns väl ingen kvinna eller individ som anser att sex och graviditet är samma sak eller all vård är samma som abort 🤔Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-19 13:44:49 följande:
Även väldigt många kvinnor erkänner att sex och en graviditet är inte samma sak som något annat.
Man borde därmed förstå att aborter är inte samma sak som övriga vården.
-
I denna diskussionen, i meningen så är det rätt normalt att det tolkas som att det är i jämförelse med kvinnan. Så tyvärr så tar jag sitt påstående som en efterhandskonstruktion.Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-19 13:49:20 följande:
NU Fattar jag MISSFÖRSTÅNDET. När jag skrev ordet "högre" menade jag INTE i förhållande till kvinnans värde, utan högre i meningen högre än bara baserat på våra mänskliga tankar - ett mera absolut värde och då oberoende av vårt eget tyckande.
Det fanns alltså ingen jämförelse med värdet för kvinnan där då
-
Finns inget argument. Kommer aldrig att finnas. Det är bara en oerhört tragisk händelse som aldrig borde ha händer. Vilket varenda normala person håller med om.klyban skrev 2024-11-19 15:32:26 följande:
EpicF skrev 2024-11-19 12:23:38 följande:Att det överhuvudtaget har hänt är fruktansvärt. Och pga det senaste (år 2003) så kom det nya föreskrifterna. Vilket är bra.
Att dödsfall har hänt vid legala aborter i Sverige finns inte ens något att argumentet om. Fakta är att det har hänt. Du hade fel. Punktum.Vad är argumentet?????
Och en annan intresant fråga i min fråga, är att den är retorisk, och det visade sig att prevalensen är så extremt låg att det kunde lika gärna varit noll och pga det är ingen skillnad för argumentet och 0,0000015% är för lite.
Nu har det hänt vilket innebär att prevalensen inte kunde vara lika med noll. Den borde ha varit noll, men tyvärr så är den inte det.
Var det svår fakta för dig att ta in?
Men återigen, något argument mot detta finns inte. Kommer heller aldrig att finnas. Det är fakta. Som du inte kan ta in. -
Och jag har aldrig påstått att det existerar argument heller. Det du som började babbla om argument hit och dit. Har du glömt det? 🤔klyban skrev 2024-11-19 22:24:17 följande:
Toppen, och EXAKT vad jag sade, det EXISTERAR inget argument alls.
Kanske du inte förstod en retorisk fråga det skulle förklara allt.
Och jo, faktan berättar bara en sak och inget argumt finns med 0,0000015% och en procent som bara kommer blir lägre och lägre.
Älskar fakta och steg två att inget argument finns att hitta.
Vad skulle det finns att argumentera om?
Fakta är att det har hänt. Prevalensen är inte noll eftersom det har hänt. Att det har hänt gör att det inte finns något att argumentera om.
Jag bryr faktiskt inte alls om din retoriska fråga, då den är helt irrelevant för det jag skrev.
Så bra att du "älskar fakta". Då kanske du kan ta in och förstå fakta. Ta in och förstå fakta som inte kommer från dig. -
Vad är det för argument som skulle finnas och mot vad?klyban skrev 2024-11-19 22:24:17 följande:
Älskar fakta och steg två att inget argument finns att hitta.
Att det inte har inträffat? Där säger faktan raka motsatsen, att det har inträffat. Och det kan tyvärr inträffa igen.
Du älskar enbart den faktan du säger även om det oftast bara är "fakta". -
Du är den som drog upp argument. Så varför, om du nu anser att det finns något att argumentera för eller emot?klyban skrev 2024-11-20 06:44:59 följande:
Inget argument finns och hitta och jag som frågade dig vad argumentet var.
Vill du försöka igen, för enda jag är är precis ingenting och att det saknar betydelse för allt om abort.
Faktan är vad den är, vad är ditt argument?
Fakta är är att det är betydelselöst med den prevalensen och har ingen plats i abortdiskussionen ÖVERHUVUDTAGET.
Nej, fakta är att det har hänt. Punktum. -
Det kan vara 0,000000000001% prevalens, och ändå så säger faktan att det hänt.klyban skrev 2024-11-20 15:51:18 följande:
Fakta är att det är en så galet låg prevalens att det finns inget värde att ens prata om det.
Har du svårt att ta in att fakta säger att ett, trots låg prevalens, har hänt?Nej, det finns inget argument och just därför undrade jag varför du överhuvudtaget började prata om argument?klyban skrev 2024-11-20 15:51:18 följande:
EpicF skrev 2024-11-20 13:04:15 följande:Du är den som drog upp argument. Så varför, om du nu anser att det finns något att argumentera för eller emot?
Nej, fakta är att det har hänt. Punktum.Nä, finns inget argument och har inget värde för något att diskutera, precis som min retoriska fråga antydde redan från start.
Nä, det har inte hänt här på över 20år, missat det?
Jodå, ett värde att diskutera är det alltid. Till och med riksdagen menade att det fanns ett värde att diskutera.
Nej, eftersom det var jag som upplyste dig om att det hände 2003 (du menade att det inte hänt sedan -83) så har jag inte missat att det inte hänt på över 20 år. -
Det kan vara 0,000000000001% prevalens, och ändå så säger faktan att det hänt.klyban skrev 2024-11-20 15:51:18 följande:
Fakta är att det är en så galet låg prevalens att det finns inget värde att ens prata om det.
Har du svårt att ta in att fakta säger att ett, trots låg prevalens, har hänt?Nej, det finns inget argument och just därför undrade jag varför du överhuvudtaget började prata om argument?klyban skrev 2024-11-20 15:51:18 följande:
EpicF skrev 2024-11-20 13:04:15 följande:Du är den som drog upp argument. Så varför, om du nu anser att det finns något att argumentera för eller emot?
Nej, fakta är att det har hänt. Punktum.Nä, finns inget argument och har inget värde för något att diskutera, precis som min retoriska fråga antydde redan från start.
Nä, det har inte hänt här på över 20år, missat det?
Jodå, ett värde att diskutera är det alltid. Till och med riksdagen menade att det fanns ett värde att diskutera.
Nej, eftersom det var jag som upplyste dig om att det hände 2003 (du menade att det inte hänt sedan -83) så har jag inte missat att det inte hänt på över 20 år. -
Du har uppenbarligen fortfarande svårt att läsa och förstå.klyban skrev 2024-11-20 17:46:54 följande:
Så en halmgubbe kom du med istället.
Det finns inget vi kan ta med oss av och efter +20år av säkra aborter här.
Ja, vad är argumentet om inget?
Men lugnt, förstår du inser det finns inget argument ens.
Jag har insett från början att det inte finns något argument. Men så var det inte heller jag som började prata just argument...
Ledsen om det tagit dig så här lång tid att förstå att det inte fanns något argument. -
Jag har aldrig haft några argument, eftersoönde inte har funnits några arguemnt. Faktum är att det var inte jag som tog argument heller. Set vad du.klyban skrev 2024-11-20 19:20:13 följande:
Som jag säger, du har inget argument alls.
Vill du försöka igen och hålla med mig om irrelevansen IGEN?
För det vore komiskt om du gör ingen
-
Nej, det finns inte argument. Har aldrig funnits. Så varför drar du upp det gång på gång? Någotn typ av hang-ups 🤔klyban skrev 2024-11-20 20:15:12 följande:
Vi alla vet det inte existerar ett argument här.
Utan vad det berättar är att död av en som gör abort är så sällsynt att det är irrelevant för abort.
Om det är relevant för abort eller inte, är faktiskt inte upp till dig att bestämma. -
Så varför ta upp det hela tiden då?klyban skrev 2024-11-20 21:37:18 följande:Vi vet alla att inget argument finns.