Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Bella) skrev 2024-11-07 06:06:23 följande:

Abort är en rättighet för kvinnor. Att ta bort rätten är ett hot mot kvinnors frihet och ett sätt att begränsa rätten att styra sitt liv. Drabbar också män som kan bli ofrivilliga pappor om aborträtten minskas..

Finns inget förbud ifall abortgränsen skulle sänkas. 
    Det finns redan saker som begränsar kvinnors frihet och rätten att styra sitt liv. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-15 12:25:38 följande:
    Så det är bättre att båda ska räddas till varje pris än att kvinnan ska må bra?
    Inga kvinnor födds gravida 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag tycker det är rättvist om abortgränsen skulle sänkas. 
    Sex fungerar redan inte som något annat i samhället. 
    Aborter uppstår oftast efter man gjort det somnkallad "ingen mänsklig rättighet, inget behov, och ett privilegium.

• Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:21:35 följande:
    Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
    Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
    De flesta aborter sker redan innan vecka 12.
    Man borde istället ha gränsen på vecka 12 och sedan får man ansöka till vecka 18.
    Vanliga kvinnor borde inte få använda tiden mellan vecka 12 och vecka 18 att få tänka på om de vill ha barn eller inte. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-19 12:31:38 följande:
    Nej, du har inte skrivit exakt ordet tvingande". Men eftersom anser att ett foster/embryo har (högre) värden än en kvinna och att kvinnan inte ska få göra abort så leder resonemanget till att kvinnor ska tvingas genomgå en graviditet och en förlossning av ett barn de aldrig ville ha. 
    Inte om sex är =med att få barn.
    Inga kvinnor födds gravid och oftast blir en kvinna gravid efter hon frivilligt valt att bestämma att hon skulle ha sex. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-19 12:36:43 följande:
    Det har de i Norge. 
    Passar bättre 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Även väldigt många  kvinnor erkänner att sex och en graviditet är inte samma sak som något annat.
    Man borde därmed förstå att aborter är inte samma sak som övriga vården. 

• Anonym (Vinklad tråd)

Argumentet om att onani för män skulle vara lika med en abort för en kvinna håller inte.
    Det är kvinnor som har rättigheten att få välja om de ska få barn eller, därmed även ett ansvar. 
    Borträknat våldtäkter så har kvinnor som är gravida någon form av samtycke från en man att hon är gravid. 
    Män som onanerar har inte automatiskt också ett samtycke från någon kvinna att de ska få barn.
    Det skulle inte vara en rättighet för män att få barn, därmed så kan inte onanering och aborter vara samma sak. 

En kvinna behöver inte ett samtycke från någon annan när kvinnan är redan gravid. 

• Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-26 13:34:50 följande:

Argumentet om att onani för män skulle vara lika med en abort för en kvinna håller inte.
    Det är kvinnor som har rättigheten att få välja om de ska få barn eller inte, därmed även ett ansvar. 
    Borträknat våldtäkter så har kvinnor som är gravida någon form av samtycke från en man att hon är gravid. 
    Män som onanerar har inte automatiskt också ett samtycke från någon kvinna att de ska få barn.
    Det skulle inte vara en rättighet för män att få barn, därmed så kan inte onanering och aborter vara samma sak. 

En kvinna behöver inte ett samtycke från någon annan när kvinnan är redan gravid. 

• Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 15:17:55 följande:
    Poängen var att en spermie kan leda till ett barn. Vilket då blir att lika ställas med abort/"mord" om man masteuberar. 
    Poängen var att en spermie kan leda till ett barn. Vilket då blir att lika ställas med abort/"mord" om man masteuberar. 
    Mobilen hängde sig, får bli tre länkningar 

Det finns ingen rättighet för män att få barn. 
    Det är naturligt när spermier inte befruktar kvinnors ägg. 
    Det behövs inget samtycke från någon när en kvinna är redan gravid, en man som onanerar behöver fortfarande ett samtycke från en kvinna för att ha sex eller/och barn. 
    En mans spermier behöver ett ägg och en frivillig kvinna. 
    En kvinna som är redan gravid har redan det som krävs och de behöver inga samtycken från någon annan som sagt för att få fortsätta vara gravid. 

Det är biologiskt att det är kvinnor som är selektiva och att de de som blir gravida. 
    Det innebär ansvar och valmöjligheter. 

Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?