• EpicF

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:31:05 följande:
    Jo det har med aborter att göra om det ska handla om att bestämma över sin kropp 
    Nej, de har inte att göra med aborter. Det går inte ens att jämföra. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:33:35 följande:
    Du bryr dig säkert vad andra personer gör i sina liv. 
    Jag bryr mig om de jag tycker om. Men jag har inge att göra med vad de gör med sina liv. Jag kan inte styra över vad de gör. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:34:57 följande:
    Kvinnan kan avstå från skydd. 
    Då är risken större för en graviditet. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:42:11 följande:
    Du kan knappast snacka om ansvar när syftet är inte att alla män ska få barn eller när som helst.

Du snackar om skyldigheter men du tycker det är dåligt med rättigheter att få barn som man. 
    Var skrev jag män?

Jag skrev att det inte är någon rättighet för någon, dvs både för män och kvinnor, att få barn. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:45:32 följande:
    Det handlar bara om en förevändning från hens sida. 
    Hen tycker det är okej att låtsas om ett scenario där män ska inte få onanera men inte ett låtsas scenario där kvinnor måste bli befruktade med mäns spermier för det skulle räknas som mord ifall spermier dör. 
    Och varför ska inte män få onanera?

Det räknas aldrig som mord om en spermie dör. En spermie är inget liv. Och inte ens bli ett liv. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:47:31 följande:
    För att förhindra Mord/dödande av mänskligt liv så behöver man inte ett samtycke från någon annan.

Nu erkänner du att en abort efter en  graviditet är inte samma sak som sagt som onani. 
    Nej, jag aldrig påstått att onani och abort är samma sak. 

Nej, man behöver som kvinna samtycke från någon annan för att göra abort. Och abort är inte mord eller ens dödande av mänsklighet. 

Abort är att man tar bort ett foster, en cellklump som ännu inte har utvecklats till ett barn. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:54:22 följande:
    Enligt lagboken så har kvinnor(och män) ett ansvar för sex och deras graviditeter. 
    Ja.... men det är ingen annan som har att göra med vad en kvinna gör med sin kropp. Eller vad en man gör med sin kropp. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 20:54:22 följande:
    Enligt lagboken så har kvinnor(och män) ett ansvar för sex och deras graviditeter. 
    Sedan är jag inte helt säkert på att det verkligen står i lagboken. Men du får gärna länka till lag och paragraf. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 21:10:44 följande:
    Så en kvinna får födda ett barn och sedan döda barnet när barnet har kvar navelsträngen i henne?
    Nej, det är inte lagligt enligt lagen. Det kallas mord. Som man kan bli åtalad och dömd för. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?