• EpicF

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:19:52 följande:
    Kvinnan behöver inte ha barnet, hon kan adoptera bort det. Men hon ska ta konsekvenserna av sitt handlande och hon ska inte slippa undan ansvar. 

Barnets, fostrets, själens, människans rätt till liv är större än hennes rätt att tillfälligt bestämma över sin kropp. Detta med motiveringen att: 

1. Graviditeten är tillfällig, döden är permanent. 
    2. Fostret måste ha rätten att säga sin åsikt. 
    3. Hon valde att ha samlag. 
    Och hur ska vi få fostret till att berätta sin åsikt? Hur ska det gå till rent praktiskt?

Får du någonsin till att komma med ett svar på detta. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:26:47 följande:
    0,5% alltså. 
    Alla spermier är ursprunget till att barn blir till. Abort är mord för dig. Då borde det även vara mord vid mansteubering, avsugning, analsex eller ex med kondom eller andra preventivmedel då dessa hindrar spermier från att nå ägget. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:30:33 följande:
    Nej de ska inte bestämma ett skit. 

Detta då de varit oförsiktiga och visa sig obenägna att fatta vettiga och intelligenta beslut + att fostret är en individ man måste ta hänsyn till. Fostret är dessutom till 50% mannen rent genetiskt. 

Så hon kan tyvärr inte bestämma, hemskt ledsen. 

Vi måste värna alla själar, alla barn, alla foster, alla människors rätt till liv. Vi måste värna guds medvetna skapelse. 
    Dåså, kvinnan ska inte få bestämma över sin egna kropp. Då ska inte mannen heller få göra det. 

På måndag går du ts, raka vägen till läkare för att sterilisera dig. Du inger val och kan inte neka till detta då JAG har bestämt det. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 21:54:00 följande:
    Ja det har jag. Riktig islam tillåter inte abort. Det finns för det första inte ens en mening i Koranen där ordet abort nämns. Däremot nämns det att den som dödar sin avkomma har samma värde som en individ som mördat hela jordens befolkning. 

Däremot finns det en del muslimska teologer, tänkare, forskare som kommit fram till att det är okej inom 120 dagar. Men det är efterhandskonstruktioner skapade för att passa de själva. 

Ingen muslimsk teolog eller regering som bokstavligen följer Koranen tillåter aborter. 
    Jo, även riktigt Islam tillåter abort fram til dag 120 från befruktningen. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 22:14:57 följande:
    Genom att låta det leva så klart. 

Det är totalt fel att döda det bara för att det inte kan svara för sig. Fostret har en själ, den själen talar inte för sig men är lika fullbordad och existerande som själen hos en vuxen människa, varken mer eller mindre. Det är en själ skapad av gud, sammankopplat med fysisk materia i form av celler. 

Att du eller någon annan ens vågar påstå att Allah tillåter aborter är ett hån mot islam. De teologer och "tänkare" som påstått detta är haram rakt igenom. De kan omöjligt tro på Allah om de tillåter aborter. 
    Och hur vet vi att fostret verkligen vill utvecklas till människa och sedan leva? 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 22:14:57 följande:
    Genom att låta det leva så klart. 

Det är totalt fel att döda det bara för att det inte kan svara för sig. Fostret har en själ, den själen talar inte för sig men är lika fullbordad och existerande som själen hos en vuxen människa, varken mer eller mindre. Det är en själ skapad av gud, sammankopplat med fysisk materia i form av celler. 

Att du eller någon annan ens vågar påstå att Allah tillåter aborter är ett hån mot islam. De teologer och "tänkare" som påstått detta är haram rakt igenom. De kan omöjligt tro på Allah om de tillåter aborter. 
    Och ändå så är inte abort för förbjudet inom Islam. 

Du vet värden har moderniserats, blivit mer modern och även religionen, dvs också Islam 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 22:33:22 följande:
    Varför ska jag sterilisera mig? 
    Jag har inte för avsikt att ha oskyddat samlag med kvinnor på det sättet. 

Du pratar om att jag ska få ta konsekvenserna av nått jag inte gjort, av ett ickehandlande. Hur kan man ta konsekvenser för nått man inte gjort? 

Kvinnor som är gravida har VALT att ha OSKYDDAT sex. Och även om de haft SKYDDAT sex så vet de att det finns en procentuell risk. Det ingår i samhällskontraktet att känna till såna saker när man är vuxen.

Om då en kvinna väljer att ha oskyddat sex eller sex med en man så måste de vara medvetna om att de kan bli gravida. Ungefär som man är medveten om att man kan råka krascha på resan till Thailand, risken finns. Om man sedan kraschar med planet kan inte anhöriga sedan gå och klaga på resebolaget. Det är inte så det fungerar här i världen. 

När kvinnan är gravid så består hon av två individer, sig själv och barnet. Barnet är inte hennes leksak som hon kan göra vad hon vill med utan en individ. Därför får hon fram tills dess att barnet är fött inte göra vad hon vill med sin kropp. 

I övrigt får varken hon eller någon annan kvinna göra vad de vill med sin kropp även om de inte är gravida. Exempelvis får de inte såga av sig armen, dör då kommer polisen och ambulansen och sätter stopp för det. 
    För jag har bestämt det. Och eftersom en kvinnan inte får bestämma över sin kropp ska inte du heller få göra det. 

Nej, jag pratat inte om några konsekvenser av något inte har gjort utan helt enkelt att jag har bestämt att du ska sterilisera dig. 

En kvinna (och en man) får göra precis vad vi vill med våra kroppar. Vill jag såga av min kroppen så gör jag det och eftersom jag är själv kan ingen hindra det. 

En kvinna bestämmer alltid över sin egna kropp, även när denne är gravid. Dels är det faktiskt kvinnans kropp som fostret hyr men inte bestämmer över. Och sedan kan inte fostret säga vad denne vill eftersom den funktionen inte är utvecklad 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 12:47:13 följande:
    Och sedan ska denna person vara för att sexköp ska legaliseras.
    Det är uppenbart att det är ett troll som arbetar för Sd eller någon liknade rörelse.
    Bevisligen har det kommit fram att botar har används för att smutskasta vänstersidan. 
    Det ts vill är att provicera och skapa debatt, i alla sina trådar
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 12:51:01 följande:
    Även män får inte bestämma helt över sin kropp.

Eftersom kvinnor inte födds gravida så finns det en teoretiskt chans att förhindra en befruktning eller att något foster utvecklas exempelvis till vecka 12.

Om det är okej att kvinnor ska få avbryta en graviditet genom en abort så borde det vara okej att man vill att kvinnor ska på naturlig väg förhindra en befruktning eller att fostret utvecklas till en viss vecka 
    Den dagen män blir gravida får de bestämma om abort eller inte. 

Vill män inte ha barn så får de dra på kondom. De kan inte bestämma att kvinnor ska ba skydd 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 20:30:31 följande:
    Och då stämde det som jag skrev att kvinnor kan skydda sig på ett sätt som män inte kan göra. 
    Hur då?
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?