Inlägg från: Anonym (Halvsvensk man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Baam777 skrev 2024-10-26 22:38:06 följande:
    Jag förstår inte varför abort är en stor fråga? är det många tjejer som gör abort?
    I Sverige utförs nästan 40 000 aborter varje år, det är över 100 per dygn. 

Så varje dygn tar man död på över 100 människor utan deras samtycke till det. Är det rätt?
    Anonym (Jz) skrev 2024-10-27 00:46:24 följande:

Jag är helinvandrare (icke norden, västeuropa och dylikt) och jag delar inte alls din åsikt. 
    Det är mycket större trauma för alla att tvingas föda och adoptera bort barnet än att abortera en tidig oönskad graviditet. Det där med livets helighet har sina rötter i religion vilket jag skiter i. Jag har sett hur det ser ut när religionen får för mycket makt i samhället, nej tack. Bakåtsträvande och hyckleri. 

Visst, man ska jobba för ansvarfull sexuellt beteende och absolut inte förespråka fri abort som preventivmedel. Men det måste finnas som sista utväg. Familjeplanering är helig också. 

Vart är du ifrån då?

Inte muslim hoppas jag, för då bryter du mot Islams lag och Koranen. 
    Anonym (Jz) skrev 2024-10-27 01:03:23 följande:

Du kan leva ditt liv enligt koran eller någon annan bok du finner helig men inse att folk kan ha andra heliga böcker, eller inga. Din bok är ditt val och är inte bättre än någon annans val. 

Och att ha oskyddat sex är också ett val. Och att ens ha samlag är också ett val. 
    Om man inte vill ha barn så kan man även sterilisera sig i förväg, det är också ett val. 

Men att döda människor är inte ett val, det är förbjudet. Kvinnor måste föda sina barn när de blivit gravida. Ta sina konsekvenser och sitt ansvar. Inte ducka. 

Vi ska förbjuda aborter i Sverige med tiden. Inte ens våldtagna ska få genomföra aborter. Sverige ska ändras till att bli som Texas. 
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-27 01:08:37 följande:

Känns som att det kanske är där skon klämmer för dig? Tänker på dina andra trådar också om jag minns rätt,  du stör dig på att kvinnor har för mycket sex helt enkelt? 

Sex är ingen mänsklig rättighet nej. Men man kan bli gravid trots skydd också. Kondomer kan gå sönder, P-piller och spiral funkar inte alltid. Och om någon har råkat ha oskyddat sex utan att vilja bli gravid vinner ingen på att kvinnan tvingas föda ett oönskat barn. Jag har som sagt själv aldrig gjort abort så jag kan inte svara för andra ,när jag har blivit gravid har jag behållit och fött barnen förutom när jag fick tidigt missfall och så är jag gravid nu. Men jag är inte emot abort, säger det igen: Jag tycker varken du eller jag har rätt att bestämma vad andra kvinnor ska göra med sina kroppar. 

Vill du försöka se till att ingen kvinna gör abort med ditt barn får du se till att skydda dig om inte du och kvinnan du har sex med har bestämt er för att skaffa barn. Eller så får du sterilisera dig eller låta bli att ha sex. Mer än så kan du inte göra, du kan inte bestämma vad andra människor gör oavsett vad du skriver här. 

Jo jag kan bestämma. Jag kommer bestämma. 
    Lagarna ändras efter våra åsikter. Och om 30 år kommer Sverige vara så pass förändrat att de flesta kommer vara emot abort. Det kommer bli som det är i USA nu. Nu är jag inte för dödsstraff, men i USA vill vissa politiker nu införa dödsstraff för kvinnor som begår en abort. Inte genomgår. Begår!

Vi ska ändra det svenska samhället i grunden. Jag ska göra allt jag kan för att få ett stopp på detta lagmässigt. Jag ska bidra så mycket jag bara kan. Det ska bli slut på aborter nu. Och aborter ska inte längre heta aborter utan heta mord. 
    Anonym (Jz) skrev 2024-10-27 01:13:43 följande:

Okej, du vill ha det så. Har du några argument varför? 

Förutom det där att man ska ha konsekvensen av oskyddat sex. Ha barn som straff alltså. Visst, du kan tycka så men jag finner det närmast sadistiskt. Som att det är ett brott att ha sex för nöjes skull. Det är det inte i min värld. 

Kvinnan behöver inte ha barnet, hon kan adoptera bort det. Men hon ska ta konsekvenserna av sitt handlande och hon ska inte slippa undan ansvar. 

Barnets, fostrets, själens, människans rätt till liv är större än hennes rätt att tillfälligt bestämma över sin kropp. Detta med motiveringen att: 

1. Graviditeten är tillfällig, döden är permanent. 
    2. Fostret måste ha rätten att säga sin åsikt. 
    3. Hon valde att ha samlag. 
    Madlie skrev 2024-10-27 01:20:17 följande:

då måste jag fråga, om hon blivit våldtagen och inte vill ha barnet med mannen som våldtagit henne? 
    eller om hon är 12 år och född i hederskultur och blir tvingad till samlag fast hon är ett barn? (nu riskerar en sån flicka i och för sig dödsstraff själv om någon skulle komma på henne att göra abort) men tänk att få barn när man är ett litet barn själv, så fruktansvärt. 

Jag tycker det är upp till var och en kvinna att bestämma detta själv och ibland är det så att mannen i fråga inte vill och tvingar kvinnan till abort. 

Sen är det tyvärr så att vårt samhälle gärna målar fram graviditet som något negativt. 

och om du nu ser en 3 veckor gammal spermie i ägget som ett färdigt barn? hur ser du då på samlag? alla spermier som dör eller hamnar i munhåla/anat eller i hand eller näsduk osv, är det också rätt eller fel? för dessa spermier skiljer ju bara ~2 veckor tid i överlevnad. 

enda anledningen vi har sex mer än någonsin med många olika partners är för vi har en ganska stor arsenal av olika preventivmedel. på gott och ont. 

Men jag anser inte vi har rätt att döma kvinnor för hon vill eller inte vill ha barn oavsett anledning. 

Det är en gråzon. 

Jag är inte omänsklig. Alltså om ett barn blivit gravid och detta genom våldtäkt så kan det självklart finnas skäl att eventuellt prata om en tidig och direkt abort inom en viss tidsram. 

De fallen utgör inte ens 0.5 av alla fall. 

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:26:25 följande:
    Det är en gråzon. 

Jag är inte omänsklig. Alltså om ett barn blivit gravid och detta genom våldtäkt så kan det självklart finnas skäl att eventuellt prata om en tidig och direkt abort inom en viss tidsram. 

De fallen utgör inte ens 0.5 av alla fall. 
    0,5% alltså. 
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-27 01:08:37 följande:

Men jag är inte emot abort, säger det igen: Jag tycker varken du eller jag har rätt att bestämma vad andra kvinnor ska göra med sina kroppar. 

Nej de ska inte bestämma ett skit. 

Detta då de varit oförsiktiga och visa sig obenägna att fatta vettiga och intelligenta beslut + att fostret är en individ man måste ta hänsyn till. Fostret är dessutom till 50% mannen rent genetiskt. 

Så hon kan tyvärr inte bestämma, hemskt ledsen. 

Vi måste värna alla själar, alla barn, alla foster, alla människors rätt till liv. Vi måste värna guds medvetna skapelse. 
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-27 01:50:06 följande:

Om 30 år kommer nog alla eller nästan alla kvinnor du bråkar med här inte kunna bli gravida längre och alltså inte kunna göra abort heller. Även om det mot förmodan skulle bli som du vill påverkar det inte just oss. Kanske våra döttrar isåfall men det är ju inte dom du tjafsar med här? Så vad är det du vill med den här tråden? Det är ingen här som hindrar dig från att engagera dig politiskt eller starta ett eget parti om det är det du vill. 

Är det inte bättre förresten att du flyttar till USA då eftersom du tycker att det är så mycket bättre där? 

Nä. Bättra att ni flyttar dit så ni lär er hur man blir bra människor, 
    EpicF skrev 2024-10-27 21:48:33 följande:
    Har du ens läst koranen?

Islam förbjuder inte abort utan det är tillåtet intill 120 dagar efter befruktningen. Du vet, även islam har moderniserats.
    Ja det har jag. Riktig islam tillåter inte abort. Det finns för det första inte ens en mening i Koranen där ordet abort nämns. Däremot nämns det att den som dödar sin avkomma har samma värde som en individ som mördat hela jordens befolkning. 

Däremot finns det en del muslimska teologer, tänkare, forskare som kommit fram till att det är okej inom 120 dagar. Men det är efterhandskonstruktioner skapade för att passa de själva. 

Ingen muslimsk teolog eller regering som bokstavligen följer Koranen tillåter aborter. 
    EpicF skrev 2024-10-27 22:05:49 följande:
    Och hur ska vi få fostret till att berätta sin åsikt? Hur ska det gå till rent praktiskt?

Får du någonsin till att komma med ett svar på detta. 
    Genom att låta det leva så klart. 

Det är totalt fel att döda det bara för att det inte kan svara för sig. Fostret har en själ, den själen talar inte för sig men är lika fullbordad och existerande som själen hos en vuxen människa, varken mer eller mindre. Det är en själ skapad av gud, sammankopplat med fysisk materia i form av celler. 

Att du eller någon annan ens vågar påstå att Allah tillåter aborter är ett hån mot islam. De teologer och "tänkare" som påstått detta är haram rakt igenom. De kan omöjligt tro på Allah om de tillåter aborter. 
    EpicF skrev 2024-10-27 22:11:16 följande:
    Dåså, kvinnan ska inte få bestämma över sin egna kropp. Då ska inte mannen heller få göra det. 

På måndag går du ts, raka vägen till läkare för att sterilisera dig. Du inger val och kan inte neka till detta då JAG har bestämt det. 
    Varför ska jag sterilisera mig? 
    Jag har inte för avsikt att ha oskyddat samlag med kvinnor på det sättet. 

Du pratar om att jag ska få ta konsekvenserna av nått jag inte gjort, av ett ickehandlande. Hur kan man ta konsekvenser för nått man inte gjort? 

Kvinnor som är gravida har VALT att ha OSKYDDAT sex. Och även om de haft SKYDDAT sex så vet de att det finns en procentuell risk. Det ingår i samhällskontraktet att känna till såna saker när man är vuxen.

Om då en kvinna väljer att ha oskyddat sex eller sex med en man så måste de vara medvetna om att de kan bli gravida. Ungefär som man är medveten om att man kan råka krascha på resan till Thailand, risken finns. Om man sedan kraschar med planet kan inte anhöriga sedan gå och klaga på resebolaget. Det är inte så det fungerar här i världen. 

När kvinnan är gravid så består hon av två individer, sig själv och barnet. Barnet är inte hennes leksak som hon kan göra vad hon vill med utan en individ. Därför får hon fram tills dess att barnet är fött inte göra vad hon vill med sin kropp. 

I övrigt får varken hon eller någon annan kvinna göra vad de vill med sin kropp även om de inte är gravida. Exempelvis får de inte såga av sig armen, dör då kommer polisen och ambulansen och sätter stopp för det. 
    molly50 skrev 2024-10-27 22:39:41 följande:
    Och män som har sex har inte själva valt det,menar du?
    Jo och de ska inte heller få vara med och konspirera fram en abort så klart. Många män är en bidragande faktor till att aborter sker. 
    GGN skrev 2024-10-29 09:47:58 följande:
    Jag blev tyvärr gravid trots skydd och är verkligen inte en lämplig förälder, inte heller min man. Vem skulle ha tagit hand om det (icke)-barnet, tycker du?
    Adoptera bort det då eller gör er själv lämpliga genom att växa upp. 
    Dt gläder mig att tråden blivit så stor och att fler människor får upp ögonen för hur fel abort är, hur oetiskt och hur ansvarslöst det är. Hoppas fler kan vakna så vi inom en viss framtid kan gå samma väg som USA tillmötes i frågan. 
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:34:00 följande:
    Uppenbart har du missat att det var länge sedan tråden handlade om abort. Du och en annan stackare är de enda abortmotståndare jag sett här så keep on dreaming. 
    Stackaren är väl ändå du din "manliga " hen-cuck. 

Det mer än 1/3 som gett tråden tummen upp. Detta på ett starkt kvinnodominerat forum dessutom. Kvinnornas Flashback, typ. 

Det om nått säger väl att det finns ett stort motstånd. 
    Agda90 skrev 2024-10-30 11:11:03 följande:

Varför åker du inte hem till ditt muslimska land? 
    Vi är många som inte vill ha det så som du förespråkar så åk dit där du och dina åsikter hör hemma

Med tiden kommer det av allt att döma bli förbjudet med aborter i Sverige. 

Aborter är ett resultat av kvinnans moraliska förfall. Om kvinnan avviker från principen (mannen leder) och (kvinnan följer), som är en naturlig följd av att gud skapade man/kvinna olika, så blir det katastrof. 

Och varför ska mannen leda och kvinnan följa? 

Män är de med högst iq, per definition detta ur begreppet geni så existerar det nästan inga sådana bland kvinnor jämfört med männen. 

* Männen är fysiskt överlägsna 

* Männen vågar, männen banar ny mark, männen har en strävan efter att blir bättre och segra. Kvinnan ska helst stå vid sidan om och vara omhändertagande. 

Sverige ska förändras i grunden. Det finns inget du kan göra åt det. Det är ett faktum. Du kommer få anpassa dig eller flytta härifrån. Det här sjuka och morallösa sättet att leva på kommer förpassas till soptippen, för att aldrig mer återkomma. Så det bästa är om du söker dig till ett nytt land. Förutsatt att du lever om 30 år. 

Lycka till. Jag ska vinka dig hej då vid flygplatsen. 
    Agda90 skrev 2024-10-31 18:10:32 följande:
    Det finns ingen man som bestämmer över mig. Du och dina hot kommer inte att komma någonvart. Dina "värderingar" är ett hot mot demokratin och den finns det gott om folk som kommer att försvara, bland annat jag. 
    Jag hotar ingen. Jag pratar om en demokratisk process som kommer föra dig dit där du hör hemma, så att du vet din plats i samhället. 
    Agda90 skrev 2024-10-31 18:10:32 följande:
    Det finns ingen man som bestämmer över mig. Du och dina hot kommer inte att komma någonvart. Dina "värderingar" är ett hot mot demokratin och den finns det gott om folk som kommer att försvara, bland annat jag. 
    Sen förstår jag ärligt talat inte varför du är så driven i en fråga när du inte ens haft en pojkvän eller en fysisk närhet med en man. Varför känner du dig hotad? 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?