Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
Så varje dygn tar man död på över 100 människor utan deras samtycke till det. Är det rätt?
Jag är helinvandrare (icke norden, västeuropa och dylikt) och jag delar inte alls din åsikt.
Det är mycket större trauma för alla att tvingas föda och adoptera bort barnet än att abortera en tidig oönskad graviditet. Det där med livets helighet har sina rötter i religion vilket jag skiter i. Jag har sett hur det ser ut när religionen får för mycket makt i samhället, nej tack. Bakåtsträvande och hyckleri.
Visst, man ska jobba för ansvarfull sexuellt beteende och absolut inte förespråka fri abort som preventivmedel. Men det måste finnas som sista utväg. Familjeplanering är helig också.
Du kan leva ditt liv enligt koran eller någon annan bok du finner helig men inse att folk kan ha andra heliga böcker, eller inga. Din bok är ditt val och är inte bättre än någon annans val.
Känns som att det kanske är där skon klämmer för dig? Tänker på dina andra trådar också om jag minns rätt, du stör dig på att kvinnor har för mycket sex helt enkelt?
Sex är ingen mänsklig rättighet nej. Men man kan bli gravid trots skydd också. Kondomer kan gå sönder, P-piller och spiral funkar inte alltid. Och om någon har råkat ha oskyddat sex utan att vilja bli gravid vinner ingen på att kvinnan tvingas föda ett oönskat barn. Jag har som sagt själv aldrig gjort abort så jag kan inte svara för andra ,när jag har blivit gravid har jag behållit och fött barnen förutom när jag fick tidigt missfall och så är jag gravid nu. Men jag är inte emot abort, säger det igen: Jag tycker varken du eller jag har rätt att bestämma vad andra kvinnor ska göra med sina kroppar.
Vill du försöka se till att ingen kvinna gör abort med ditt barn får du se till att skydda dig om inte du och kvinnan du har sex med har bestämt er för att skaffa barn. Eller så får du sterilisera dig eller låta bli att ha sex. Mer än så kan du inte göra, du kan inte bestämma vad andra människor gör oavsett vad du skriver här.
Okej, du vill ha det så. Har du några argument varför?
Förutom det där att man ska ha konsekvensen av oskyddat sex. Ha barn som straff alltså. Visst, du kan tycka så men jag finner det närmast sadistiskt. Som att det är ett brott att ha sex för nöjes skull. Det är det inte i min värld.
då måste jag fråga, om hon blivit våldtagen och inte vill ha barnet med mannen som våldtagit henne?
eller om hon är 12 år och född i hederskultur och blir tvingad till samlag fast hon är ett barn? (nu riskerar en sån flicka i och för sig dödsstraff själv om någon skulle komma på henne att göra abort) men tänk att få barn när man är ett litet barn själv, så fruktansvärt.
Jag tycker det är upp till var och en kvinna att bestämma detta själv och ibland är det så att mannen i fråga inte vill och tvingar kvinnan till abort.
Sen är det tyvärr så att vårt samhälle gärna målar fram graviditet som något negativt.
och om du nu ser en 3 veckor gammal spermie i ägget som ett färdigt barn? hur ser du då på samlag? alla spermier som dör eller hamnar i munhåla/anat eller i hand eller näsduk osv, är det också rätt eller fel? för dessa spermier skiljer ju bara ~2 veckor tid i överlevnad.
enda anledningen vi har sex mer än någonsin med många olika partners är för vi har en ganska stor arsenal av olika preventivmedel. på gott och ont.
Men jag anser inte vi har rätt att döma kvinnor för hon vill eller inte vill ha barn oavsett anledning.
Men jag är inte emot abort, säger det igen: Jag tycker varken du eller jag har rätt att bestämma vad andra kvinnor ska göra med sina kroppar.
Om 30 år kommer nog alla eller nästan alla kvinnor du bråkar med här inte kunna bli gravida längre och alltså inte kunna göra abort heller. Även om det mot förmodan skulle bli som du vill påverkar det inte just oss. Kanske våra döttrar isåfall men det är ju inte dom du tjafsar med här? Så vad är det du vill med den här tråden? Det är ingen här som hindrar dig från att engagera dig politiskt eller starta ett eget parti om det är det du vill.
Är det inte bättre förresten att du flyttar till USA då eftersom du tycker att det är så mycket bättre där?
Varför åker du inte hem till ditt muslimska land?
Vi är många som inte vill ha det så som du förespråkar så åk dit där du och dina åsikter hör hemma