Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

EpicF skrev 2024-11-03 18:30:19 följande:
    Jaha, och varför det?

Sex ska vara frivilligt och även förhållanden är frivilliga. 
    Det behövs en kvinna för att spermierna ska utvecklas till en människa. 
    Om du kallar det mord om spermier dör så skulle det i så fall kunna vara mord när kvinnor vägrar att bli gravida. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:32:00 följande:
    En kvinna kan dock inte naturligt välja om denne ska ha mens eller inte. En man kan välja om denne vill mastrubera eller inte. 
    Kvinnan kan välja ifall hon tillåter en man att befrukta hennes ägg. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:31:59 följande:
    En kvinna kan dock inte naturligt välja om denne ska ha mens eller inte. En man kan välja om denne vill mastrubera eller inte. 
    En man kan inte välja om han naturligt ska få utlösningar eller inte. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:29:29 följande:
    Nej, det påstod jag inte heller. Men ett ägg och en spermie utvecklas tillsammans till ett foster och sedan ett barn. Om man inte får missfall eller gör abort. 

Potentiellt kan alla spermier bli barn, tillsammans med e ett ägg. 
    Ett foster exempelvis i vecka 15 har en realistiskt chans att bli en officiell människa medan för spermier och ägg handlar det mer om en hypotetiskt möjlighet.
    Aborter är mer komplicerat än när spermier och ägg dörr. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:37:00 följande:
    Ett foster exempelvis i vecka 15 har en realistiskt chans att bli en officiell människa medan för spermier och ägg handlar det mer om en hypotetiskt möjlighet.
    Aborter är mer komplicerat än när spermier och ägg dör
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:29:29 följande:
    Nej, det påstod jag inte heller. Men ett ägg och en spermie utvecklas tillsammans till ett foster och sedan ett barn. Om man inte får missfall eller gör abort. 

Potentiellt kan alla spermier bli barn, tillsammans med e ett ägg. 
    Och man skulle kunna påstå att eftersom det nu ska handla om kvinnas kropp och kvinnors självbestämmanderätt så måste även droger vara tillåtet 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:38:38 följande:
    Nja, man faktiskt ha sk mens under en graviditet. 
    Det jag menade är när kvinnas ägg inte blivit befruktad. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:38:38 följande:
    Nja, man faktiskt ha sk mens under en graviditet. 
    Sannolikheten är lägre att en kvinna får mens när kvinnan är gravid 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:43:46 följande:
    Därför att vid onani (som är en form av sex), möter aldrig ett ägg och en spermier varandra, risken för barn finns inte och därför behövs det inte. 
    Precis. 
    Officiellt så påstår inte många att man ska skydda sig vid onani däremot vid sex. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 18:44:43 följande:
    Ett foster eller ett embryo är inget utvecklat barn. Det är en cellklump. 
    Du vill ha en förevändning att om det är tillåtet att döda spermier så ska det vara tillåtet tills kanske vecka 22.
    Någon skulle lika väl kunna vrida åt andra hållet, att eftersom det är tillåtet att döda spermier så ska man få döda en människa som lever utanför livmodern.

Det går att tycka att gränsen för en abort går vid en viss vecka utan att man måste få också vara emot onani. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?