• EpicF

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 10:22:41 följande:
    Jag gjorde dock aldrig aborten även om jag blev pressad, och är i dag en lämplig mamma. Tvingades heller inte födda vaginalt utan fick kejsarsnitt. Anledningen till att de godkände aborten var våldtäkt som jag nämnt tidigare i tråden, men jag har svårt att se att de inte godkänner en sen abort även om det enbart skulle handla om dålig ekonomi typ. Det finns barnmorskor som vittnar om
    En sen abort godkänns inte pga dårlig ekonomi. Godkända skäl är fosterskador, svåra livsförhålladen, missbruk eller att man är väldigt ung. Och även våldtäkt. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:43:20 följande:
    Satan är ett annat namn för förstörelse, död, ickeexisten. Det är en energi som existerar i vårt universum och i vår nuvarande verklighet i syfte att lära oss se skillnaden på kärlek och ondska, skapelse och död, positivitet och negativitet, samhörighet och ensamhet. 
    Du borde nog ta och läsa på lite om religoner, gud och satan. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:53:42 följande:
    Jag värnar barnen som lever. 
    Och tydligen cellklumpar också.
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 12:08:08 följande:
    Inte länge till du. Er tid är räknad. Det kommer sakta men säkert förändras. 

Vi ska inte ha någon rättighet att avliva foster och blivande människor, det är sjukt. I Texas vill de nu börja införa dödsstraff för aborter. 
    Har Texas blivit flyttade till Sverige? När hände det? Måste vara en stor sensation att en delstat i USA flyttar till Sverige. En helt delstat. Wow. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 12:37:36 följande:
    Man kan påstå att du är för smart för att hänga här. Men beundrar dig för att du orkar förmedla detta. Att människor här verkar tro sådant som att det är en slump att vi skapades. Det för mig är helt otroligt 🤔
    Det är det också eftersom man aldrig på förhand kan veta om spermier träffar på ett ägg. Eller ens om kvinnan har ägg eller om mannen ens har spermier. Så ja, det är ens slump att vi har skapats. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 12:37:36 följande:
    Man kan påstå att du är för smart för att hänga här. Men beundrar dig för att du orkar förmedla detta. Att människor här verkar tro sådant som att det är en slump att vi skapades. Det för mig är helt otroligt 🤔
    Det är det också eftersom man aldrig på förhand kan veta om spermier träffar på ett ägg. Eller ens om kvinnan har ägg eller om mannen ens har spermier. Så ja, det är ens slump att vi har skapats.
  • EpicF
    Anonym (Q) skrev 2024-10-25 20:39:42 följande:
    Visste du inte det? Det har skrivit mycket om det. Påskharen ska visst bli president.
    Se man på. Undrar vad jultomten får för roll? 
  • EpicF
    Anonym (JB) skrev 2024-10-25 21:38:38 följande:

Och vad är det du vill diskutera, TS?

Ts vill inte diskutera utan propagerar för alla sina märkliga åsikter. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 21:52:54 följande:
    1. Kvinnan ska bära barnet eftersom hon skaffat det genom valfritt samlag i 95%+ av fallen, högst sannolikt även oskyddat. Barnet ska inte straffas för att hon inte vill ta konsekvenserna av sitt agerande. Barnets liv börjar så fort det som i tråden kallats cellklumpen tar form. 

2. Pappan har lika stor rätt att bestämma som kvinnan. Nu har inte kvinnan valt att vara den part som ska föda barnet utan hon är biologiskt skapad för det. Det finns inget att göra åt det, inget val att ta för mannen eller kvinnan. Därför ska mannen ha precis lika stor rätt att bestämma som kvinnan. 

3. Det går att utforma vettiga lösningar för det som ger barnet möjlighet till ett bra liv. Det är inte svart eller vitt. Det står inte och faller med barnlösa par som inte kan få barn på ett annat sätt. Jag kan på rak arm konstruera fram flera olika former och sätt. Bara fantasin sätter hinder. 
    1. Man kan bli gravid även om man använder preventivmedel. "Barnet" straffas inte eftersom de tänkt inte utvecklats till ett barn. Man aborter inte barn, utan ett foster. 

2. Nej, pappan/mannen har ingen som helst rätt att bestämma, eftersom det är kvinnans kropp och enbart hennes beslut. Självklart bör man i en relation enas om ett gemensamt beslut, men till syvende och sist så är det kvinnans beslut om hon vill göra abort eller inte. Och fram till v 17+6 får kvinnan göra abort på vilka grunder denne vill. Man uppger inte ens varför man vill göra abort. 

Vill man göra abort för att man inte vill bli tjock under graviditeten så är det helt ok. Precis som det är helt ok att vilja göra abort pga en våldtäkt. Eller helt enkelt för att man inte är redo. 

3. Bara svammel från din sida. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 21:52:54 följande:
    1. Kvinnan ska bära barnet eftersom hon skaffat det genom valfritt samlag i 95%+ av fallen, högst sannolikt även oskyddat. Barnet ska inte straffas för att hon inte vill ta konsekvenserna av sitt agerande. Barnets liv börjar så fort det som i tråden kallats cellklumpen tar form. 

2. Pappan har lika stor rätt att bestämma som kvinnan. Nu har inte kvinnan valt att vara den part som ska föda barnet utan hon är biologiskt skapad för det. Det finns inget att göra åt det, inget val att ta för mannen eller kvinnan. Därför ska mannen ha precis lika stor rätt att bestämma som kvinnan. 

3. Det går att utforma vettiga lösningar för det som ger barnet möjlighet till ett bra liv. Det är inte svart eller vitt. Det står inte och faller med barnlösa par som inte kan få barn på ett annat sätt. Jag kan på rak arm konstruera fram flera olika former och sätt. Bara fantasin sätter hinder. 
    Så mannen ska ha rätt att bestämma över kvinnans kropp. Då borde kvinnan ha rätt att bestämma om mannen ska sterilisera sig. 

Hur hade du känt om du blev tvingas till att sterilisera dig mot din vilja? Att någon annan bestämde vad du ska göra med din kropp. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?