• klyban

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

EpicF skrev 2024-11-05 13:50:27 följande:
    Och mannens oförmåga att dra på en kondom.... 

Kvinnans oförmåga och inte göra sig gravid, rätt komiskt du inbillar dig det är en bara som är/gör fel och när det är två.

Och i steg två att du inte förstår dig på biologin driver dig till sex, inte sunt förnuft Skrikandes

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2024-11-06 16:51:52 följande:
    Om kvinnan har ex p-piller och mannen drar på en kondom så är risken för barn minemal. Även utan att kvinnan äter p-piller är risken minemal om mannen drar på en kondom.

Kvinnor har ingen "oförmåga och inte göra sig gravid". Gravid kan bli vid sex, det vet alla. Kondom är 99% säkert och säkrast av alla preventivmedel. Den som kan använda kondom är mannen. 

Jag har påstått att det enbart är en som gör fel. Båda har ansvar av att använda skydd. Men kondom är oftast det säkraste valet. 

Inte förstår mig biologin? Vad pratar du om? 

Opps, nu berättar du bara om de som gör rätt för att inte bli gravida och inget om den biologiska funktionen som berättar att sunt förnuft för graviditet inte existerar längre.

Det är alltid två som gör fel och när en gör fel och den andra inte bryr sig och fullföljer sex.

Och vem tänker på ansvar när sunt förnuft att hindra graviditet försvunnit ur fönstret?

DU är jätte rolig nu och tror att ansvar och sunt förnuft är alltid närvarande, tycker historien borde ha berättat detta för dig solklart.
    Dock inser att du inte ens förstår det mest basala utanför hur man hindrar en graviditet.

Det är som du inte ens fattar hur sex kan fungera, men såklart du inbillar nog att du själv är en mall för alla och inte fattar mer utanför den.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2024-11-06 19:59:04 följande:
    Igång med ditt meningslösa babbel igen ser jag 😅 Jaj, lycka till med att få någon att förstå vad du pratar om. 

Det mest basala är att använda skydd, gärna p-piller i kombination  med kondom, då hindrar man en graviditet. Eller att inte ha sex. Men man kan bli gravid på konstgjord vis, dvs det behövs inte sex för att en bli gravid. 

Men du är man, och har noll kunskap om kvinnokroppen, graviditeter, mens eller ens aborter. 

Normala folk tänka på att använda skydd, som kondom, inte bara för att förhindra en graviditet utan också för att undvika att smittas av könssjukdomar. Det lär man sig i skolan. Vilket du också borde ha lärt dig... 

Halmgubben om något som de allra flesta vet och hur undvika graviditet vet alla om, så inget argument för något.

Och det som blir riktigt roligt att du inbillar dig sunt förnuft är en sak med sex, för mig berättar det att du inte ens förstår biologin bakom och lusten som får sunt förnuft flyga ut genom fönstret Solig

Ad homnimen är till ingen hjälp för dig alls, men inget nytt där att du tror det är ett argument för nått.

• klyban
    EpicF skrev 2024-11-06 22:31:05 följande:
    Så berätta för, vad har jag fel? 

Bara för ditt sunda förnuft (om du ens har något)n"flygwr ut genom fönstret" när du blir kåt och ska ha sex, innebär inte att det är så för alla. 

Det berättade jag för dig och att du inte ens förstår sex och sunt förnuft flyger ut genom fönstret vid sex.
    Och uppenbarligen sker detta ofta och du försöker förneka detta genom berätta om de som sköter sig.
    Snacka om inte förstå sex det allra minsta faktiskt och hur du inte kan greppa en del tänker inte, de knullar.

Detta var nog det mest komiska påståendet du kommit med någonsin och berätta att du inte förstår sex hos andra, har det med någon empatibrist och göra, eller hur kan du inte veta om detta redan?

• klyban
    EpicF skrev 2024-11-07 10:53:30 följande:
    Mitt sunda förnuft har aldrig flugit ut genom fönstret när jag sex. Inte min sambos heller. 

Att det gör det för dig innebär inte att det gör det för alla. 

Så, vad var det jag hade fel? Det glömde du svara på...

Att du inte förstår någons annans sex än din egen, och nej, jag glömde inte svara och pga jag svara dig.
    Det som skedde var att du insåg att du är ingen mall för sex och att det redan uppenbarligen är så att det är massor som är i det läget jag säger.
    Hur kan du veta så lite om sex?

molly50 skrev 2024-11-07 13:47:19 följande:
    Så varför då begränsa kvinnors rättigheter ännu mer genom att införa abortförbud?

Det handlar lite om religiösa dårar, men de är rätt få i Sverige.
    I Sverigehandlar det mer om ett fåtal och farliga incells, som vill förbjuda abort på våldtäkt och incest, och för kanske det är deras enda chans att få ett barn.

Det är rätt sjukt, en massa barn kommer döda jorden och vi ser ut som en okontrollerad cancer och då de som bara vill ha mer och mer barn och oönskade såna(Som om det inte var nog med dom också.)

Sen handlar väl det om en del män som anser att de har makt över den sketna kvinnan som ska göra som mannen vill.

För verkar som en del vill komma tillbaka till tiden där det var okey att banka skiten ur kvinnor, våldta dom och ta deras rättigheter från dom.

Vi andra vuxna människor(Och man.) inser att abort är bra och är inget problem alls med.
    Även om jag personlige aldrig skulle förespråka en abort, så kan man säga jag ÄR en abortmotståndare, dock bara för mig själv och att jag anser alla kvinnor ska få ta ett eget val oavse4tt vad jag tycker.

• klyban
    EpicF skrev 2024-11-07 15:19:30 följande:
    Och glömde du svara på min fråga igen. 

Nej, jag har aldrig påstått att jag skulle vara en mall för sex. Jag vet att människor är olika individer. Till skillnad från dig som menar att alls sunda förnuft flyger ut genom fönstret vid sex, bara för att det händer dig. 

Och vad är det jag vet lite om sex? 

Jag har inte ens diskuterar ämnet med dig.... 

Ska vi se om du kan svara på den frågan (den som är fetmarkerad)... troligen inte, eftersom du enbart är ute efter att provocera mig. Lycka till med det 😁

Lite kul att du som man anser dig vara abortmotstånadre, när du aldrig kommer att hamna i den sitsen. Aldrig någonsin. 

DU kan inte veta något om sex om du tror alla är som vi i sex, det måste innebära du vet ingenting ,er än om dig själv.

Jag är bara motståndare mot mig själv, och att alla får ta sina egna beslut utan lagen.
    Nä, svårt och hamna i denna sitsen idag och när sambon har gått förbi klimakteriet.
    Dock har jag ett helt liv före detta och en massa andra relationer för detta.

• klyban
    EpicF skrev 2024-11-07 16:09:25 följande:
    "Alla är som vi i sex"? Nej, alla är individuella, även i det sexuella. 

Och du glömde att svara på min fråga igen. 

Men å andra sidan så är det sådan du är. Kommer med meningslöst babbel, rappakalja som ingen förstår. Tvivlar faktiskt på att du ens själv förstår. 

Svårt att hålla sig till trådens ämne har du också. 

Det lite märkligt att du är abortmotståndare mot dig själv, när du som man aldrig kommer hamna i den situationen. 

Redan svarad på 2ggr, men eftersom du tror din syn på sex och agerande inte passar de som har förnuftet kvar när kåtheten kommer för mannen och kvinnan.
    Så inbillar du dig det inte existerar, och det bästa av allt fakta med graviditeter och könssjukdomar.

Så berättar det att du har fel, sen om det för att du inte fattar bättre eller om du låtsas.
    Ja, det spelar ingen roll att du inte förstår/låtsas att du inte greppar andras biologi och förnuft inte funkar i sex och att de gör dåliga beslut.

Dock du och jag förstår och undviker/undvikit att sin partner eller själv blir gravida.
    Och jo, jag förstår alldeles utmärkt att sex inte funkar på samma sätt som för mig och alla andra, vore hybris att inbilla sig själv är mallen.

• klyban
    EpicF skrev 2024-11-07 20:56:04 följande:
    Nej, faktum är att du aldrig har svarar på de två frågor jag nu ställt dig. Men det är inte helle ovanligt för att vara dig. Tvärtom, väldigt vanligt beteende för dig. 

Min syn på sex? Rätt intressant faktiskt att du kan veta min syn på sex när jag inte ens har talat om min syn på sex. 

Vad är det jag inbillar mig inte existerat? (Ska bli spännande att se om du svarar på detta...)

Och ingen, vad har fel i? 
    Vad är det jag inte förstår?
    Är detta något du tänker svara på eller tänker du försätta med ditt meningslösa babbel?
    Helt underbart, du tror du är mallen för sex :lol:
  • klyban
    EpicF skrev 2024-11-08 09:33:38 följande:
    Och var har jag skrivit att jag tror jag är "mallen för sex"?

Förresten, du glömde igen att svara på mina frågor... 

Samma sekund du inbillar dig din metod att inte bli gravid skulle funka för alla och att de har det medvetandet, EXAKT samma sekund du sade det så tror du att alla är som dig.(Eller har du ändrat dig?)
    För nästan 36k aborter 2023 berättar att du är inte mallen, du vet småsaker som fakta.

• klyban
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-08 11:46:17 följande:

Jag har rätt att tala för den åsikten + att jag också ärligt tror att en dag så kommer  både män och kvinnor, såväl jag som du och alla andra, att stå inför den yttersta rättvisan, och då tror jag det är relevant hur man har handlat mot de allra minsta, de allra värnlösaste -de allra mest utlämnade, även gentemot dessa ofödda. Tänk för några ögonblick om jag har rätt i det ...........  att det finns en högre rättvisa,

Jag är stöder då att inte göra abort även om aborten är tillåten i juridiskt avseende.

SÅ bestämma över andra är ditt tag då.

Och vad är sen nästa steg, förbjuda män att runka eller en kvinna få mens(Och då genom göra de gravida hela tiden.)
    För den yttersta rättvisan måste väl då vara att liv till varje pris, komiskt nog har katolska kyrkan en del sånt där :lol:

Vi behöver inte ha mer oönskade barn, och vi måste inte föröka oss till varje pris.
    Men såklart, det är väl en del som inbillar sig jorden pallar med detta, som om det inte vore illa nog med fossila bränslen.

Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?