EpicF skrev 2024-10-24 23:41:56 följande:
Nej, jag valde faktiskt också för fostrets skull och även för min skull. Jag anser inte att barn ska behöva växa upp med en våldtäksman som pappa.
Ditt beslut bar rätt för dig och du har aldrig ångrat ditt beslut.
Mitt beslut var rätt för mig och har heller aldrig ångrar mitt beslut. Faktum är att jag gjorde abort tre dagar efter jag hade fått redan på att jag var gravid (var i ca i v 8-9 då).
För mig handlade det enbart om jag inte ville ha barn med en våldtäksman och inte ville ha ett barn som tvingas växa upp med en våldtäksman som pappa. Jag hade absolut kunnat ta hand om barnet, ekonomiskt. Men inte känslomässigt.
Hade jag behålla så hade jag ångrat mig för resten av mitt liv och ångrat allt jag hade utsatt det barnet för. Känslomässigt hade jag inte kunnat ta hand om det barnet och det hade blivit så att det barnet hade blivit utstött, ensamt och förmodligen ha stora psykiska problem. Det är inget jag vill utsätta ett barn för. Men det mina känslor och mitt beslut.
Det innebär inte att andra ska känna samma sak.
Och ja, jag tycker synd om dig och ditt barn. Men samtidigt beundrar jag dig för hur stark du var och fortfarande är, och för att du gjorde der du själv ville. Men jag hade aldrig kunnat vara sånstark.
Jag önskar dig lycka till och jag hoppas innerligt att din dotter aldrig behöver att må psykiskt dåligt pga hur hon blev till. Om hon får veta eller inte är upp till dig.
Till sist, tack för att du beundrar mig för det och säger det. Jag beundrar dig också på vissa sätt och jag önskar dig också lycka till i livet. Och våldtäktsmännen, vad de gjorde var så fruktansvärt fel och de kommer nog få vad de förtjänar till slut. Och jag vill säga förlåt om jag haft en hård ton. Det har inte varit min mening. Det är för att jag ser, det vi har olika uppfattningar om, som barn. Men kram till dig