Inlägg från: Anonym (Tumör) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tumör)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Ts, Om du får en tumör i magen, vill du inte kunna ha rätt att avlägsna den? Tumörer är samma sak som ett nyblivet foster, en klump celler som lever av dig.

• Anonym (Tumör)
    Tramsfrans skrev 2024-10-25 03:46:23 följande:

Jag är så trött på FL vad vet ni om muslimers åsikter kring abort egentligen. Enligt islam så får en kvinna lov och göra abort inom 40 dagar innan ett embryo bildas. Islam tillåter också abort vid våldäckt osv. Allt är inte svart eller vitt det finns ofta en gråzon. Varje enskild fall bedöms utifrån det. 

Så det var vanligt med aborter på Muhameds tid då? På vilket sätt utförde de aborten? Spett upp i livmodern?

Hur visste de ens att de var gravida innan 6e veckan på den tiden? Det är först i nutid man kan veta om man är gravid så tidigt. Gjorde man aborter lite för säkerhets skull?
  • Anonym (Tumör)
    Tow2Mater skrev 2024-10-25 02:18:37 följande:
    Och i UK är det åt andra hållet; du får böta (upp till över 100 000 kr per lag) om du står och ber tyst i tanken för t ex ditt egna sedan 20 år aborterade barn. Kanske även Sverige går åt det hållet istället? I England och Wales kommer samma lag, och bötesbeloppen där blir obegränsade sägs det.

www.thefp.com/p/abortion-buffer-zones-united-kingdom-free-speech-arrested-for-praying-in-her-head
    Det gäller enbart utanför abortkliniker och det är väl bara att kolla på eländet i USA med galna, agressiva, gråtande, tungomålstalande knäppskallar utanför abortklinikerna som skrämmer bort eller försöker övertala patienter att inte göra abort, för att se att det behöver göras om det är på väg att bli lika illa i UK.
    Knäppskallarna är nästan alltid republikaner som nästan får kåtslag av att döda redan födda personer som är dömda för brott. 
    Dessutom vill inte republikanerna att det nyfödda barnet ens ska ha rätt till det mest grundläggande, som sjukvård och studier. Men ut ska det för allt i världen, sen skiter man i det och det verkar helt okej för dem.
  • Anonym (Tumör)
    Freddie K skrev 2024-10-25 06:16:24 följande:
    Jag förstår i alla fall vad du försöker säga, men är det inte taskigt att likna ett foster vid en tumör? En tumör utvecklas ju inte för att sen bli en levande människa. 
    Du har nog rätt.
    Tänkte mest för att illustrera att se det för vad det är just i det stadiet, en klump celler. Men den ena klumpen celler kan utvecklas till något fint och den andra leda till något mindre fint.
  • Anonym (Tumör)
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 07:30:01 följande:
    Vad ?kristen? du är, eller inte låter det som 🤔 Jag är också kristen och jag förespråkar absolut inte Sveriges abortlagstiftning.
    Du är både ?kristen? och gravid men verkar inte tycka det i magen är ett barn förrän efter vecka 23? Tror du att det är i ordning med vad gud vill?

Jag pressades att göra abort tills abortgränsen var nådd (v 22). Det var ingen tvekan alls, aldrig någon diskussion om att aborten inte skulle bli godkänd fast att min dotter var fullt frisk. Så sena aborter genomförs i Sverige även på helt friska barn, skyddat av svensk lagstiftning. Läs vittnesmålen från vårdpersonalen, om hur de ombeds lägga barnen, som kan komma ut levande, i ett kallt rum och låta de självdö där. Var är  barnets perspektiv i det? Jag tror inte gud stöttar det där, alls faktiskt
    Nej, den där guden, som du inte har en aning om ifall hon finns ens, tycker nog att man kan ge fostren lite lugnande under de sekunder det eventuellt lever.
    Normala aborter går inte till så. Barnet dör i magen redan. Om det händer allt för ofta att de inte gör det och lever när de kommer ut så får man göra allt för att det inte ska ske.

Jag antar att du inte alls var lämplig som mor om socialstyrelsen godkände en så sen abort.
    Beklagar att du blev pressad till abort, det är nästan lika illa som att tvingas föda. Fruktansvärt hemskt gjort att tvinga någon!
  • Anonym (Tumör)
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 09:21:23 följande:
    Fast hela din argumentation faller på att du är övertygad om något du inte kan veta, eftersom du inte har koll på all fakta och vetenskap osv
    Du verkar inte vara utbildad på universitet eller så, så som du resonerar, helt svart vitt vilket det inte är. En professor eller vem som helst som på riktigt fattar det här med studier osv, skulle inte formulera sig som du

Jag är pro-life, och definitivt inte ointelligent då jag bland annat lätt klarar min utbildning, som är ansedd och en av de svåraste att komma in på. Jag hävdar att det finns kvinnor som mått dåligt av sina aborter, och att barn i magen känner, hör osv. DET finns det definitivt vetenskap för. Vanligt är väl också att gravida kvinnor ser sina barn i magen som barn, som innehar de här sinnena.
    Så om någon har intelligensbefriade argument, skulle jag inte säga att det är TS. Ditt sista argument är för övrigt väldigt känslobaserat, så snacka om att kasta sten i glashus.
    Tror du att känsloargument och intelligens är motsatser?
  • Anonym (Tumör)
    Tow2Mater skrev 2024-10-26 14:45:54 följande:
    Ja, alltid anta att kvinnor ljuger, Ett bra råd.
    Man ska inte ta för givet att alla fungerar som en själv..
  • Anonym (Tumör)
    Agda90 skrev 2024-10-30 11:04:57 följande:
    Det finns ingen gud. Hade gud funnits hade vi inte haft krig och svält. Sjukdomar som cancer hade inte funnits. Våldtäkter hade inte funnits...
    Och "religiösa" som begår våldtäkter och tvingar sina barn in i äktenskap med ett lämlästat kön hade definitivt inte funnits om guden hade funnits!
  • Anonym (Tumör)

*lemlästat heter det förstås.

Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?