Inlägg från: Anonym (barnen då?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (barnen då?)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag har just läst en massa studier om hur barn som blivit till genom våldtäkt mår. Siffrorna är ganska nedslående, Eftersom ämnet är så tabu är det svårt att få jämna, och samtida, siffror, men redan från början jar dessa barn en mycket större risk för att vara för att vara dödfödda, tidigt födda, och dö av psd. De lider även mycket större risk att dödas av anhöriga, vare sig det är modern eller någon annan närstående. Barnen löper också hög risk att vara drabbade av in utero ptsd och föds med extremt höga kortisolvärden.

80% av barn (12-18 år) som blivit till genom våldtäkt lider av klinisk depression, enligt vissa studier. Lägsta siffran jag sett var 63%. Lika många har en osäker anknytning till sina vårdnadshavare, vare sig det är mamman, andra släktingar eller adoptiv-  eller fosterföräldrar. Upp emot 60% har tankar om suicid, och gör även förberedande handlingar. Över 50% är socialt isolerade, och lika många har bestående sömnproblem. 40% har somatiska problem så som bestående huvudvärk och magproblem.

Det sociala stigmat är totalt. 100% av barnen mobbas för deras tillkomst.

So, would someone, please, think of the children?

Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?