Inlägg från: Anonym (Piku) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Piku)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag har gjort abort och är så oerhört tacksam över att leva i nutid och i Sverige. Viljan att göra abort har nog alltid funnits i människans historia och det har funnits många vidriga tillvägagångssätt som många gånger dödat kvinnan på kuppen. I u-länder förekommer fortfarande den typen av aborter och på vissa ställen i USA blir kvinnor offentligt förnedrade när dom ska göra abort... 

Nä, tack och lov så är såna som ts en minoritet än så länge. Men både islamister och kristna fanatiker blir allt fler så en vacker dag kan synen på abort i Sverige bli en annan. 

• Anonym (Piku)
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-24 21:31:20 följande:

TS, du låter som en riktig man. Tack att du vågar stå upp för barnen

Jag behöll själv min dotter efter en grupp våldtäkt då jag var 18. Hade ALDRIG mått bättre av att göra abort. Vore ytterligare ett övergrepp på mig. Så glad att jag stod upp för mitt barn, trots att ingen verkade förstå hur jag tänkte. PS min dotter är den mest underbara människa på denna jord

Vad bra att du hade möjlighet att välja va? Precis som jag ska ha möjlighet att välja att ta bort skiten!
  • Anonym (Piku)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:13:02 följande:
    Det är bara skitsnack. Känsloargument hämtat ur arslet mer eller mindre. 
    Jag tycker mig se att det är DU som kör med känsloargument. 

Varför är du mer för en cellkumps fria vilja än kvinnans? 

Den där cellkumpen har INTE VALT att bli till. Det är en biologisk cell-process som sker vare sig den vill eller inte. Precis som cancer. Det bara sker då det är programmerat att agera på ett visst sätt. Det finns NOLL känslor bakom den processen. 

(.. hur nu en cellkump kan ha en fri vilja...?) 
  • Anonym (Piku)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:29:07 följande:
    Du är också en klimp av celler, fast bara lite fler celler. 
    Ja, som inte parasiterar på en annan människas kropp för min överlevnad. Är man en parasit så lever man på nåder då den man parasiterar på bestämmer över ens existens. 
  • Anonym (Piku)

Tillbaks i denna tråd igen efter ett dygns frånvaro. Tänker inte läsa alla 200+ inlägg som kommit in sen dess så detta kan ha nämnts, men det är värt att nämnas 1000 ggr om:

Ponera att abort blir olagligt i Sverige. Du har nog inte tänkt den tanken hela varvet runt ts...
    För det kommer absolut inte leda till den utopi du inbillar dig med massa glada barn överallt. Det kommer leda till att kvinnor tar till livsfarliga metoder för att bli av med den växande cellklumpen i magen och många kvinnor och foster kommer dö precis som dom gjorde innan lagliga och säkra aborter kom till. Är det så du vill ha det? 
    Vissa kanske till och med genomgår hela graviditeten och sen dödar barnet. Är det bättre tycker du?

Och kom inte med ditt svammel om att man kan skita i att ha sex.. Det är ju inte som att ni män är så duktiga på att sätta på den där kondomen direkt, och det är inte heller direkt kö till mottagningen för att sterilisera er!

"Jag ska bara doppa lite, jag drar ut den innan jag kommer" brukar det heta... Men då menar du att hela ansvaret ligger på bara kvinnan så hon får enligt dig "stå sitt kast".

Snällt hörru. Fin kvinnosyn där. 

Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?