• Anonym (Michelangelo)

Vad ska jag göra nu, nu när AI finns?

Jag är väldigt bra på Photoshop och har gjort saker som många blivit imponerade av. Men, nu finns AI och det som tog mig ibland timmar att göra kan AI göra på några sekunder. Vad ska jag då göra? Jag känner mig som gamla tiders porträttmålare när kameran kom.

• Svar på tråden Vad ska jag göra nu, nu när AI finns?
  • Anonym (.)

Fast jag tycker man kan se att perspektiv ser lite felaktiga ut på många AI-bilder. Än så länge är oftast en välgjord äkta bild mycket bättre.

• Anonym (Krull)

Dags att göra annat. 

• Anonym (Michelangelo)
    Anonym (Krull) skrev 2024-10-24 17:40:27 följande:

Dags att göra annat. 

Precis. Vad?
  • Anonym (Michelangelo)
    Anonym (.) skrev 2024-10-24 17:35:03 följande:

Fast jag tycker man kan se att perspektiv ser lite felaktiga ut på många AI-bilder. Än så länge är oftast en välgjord äkta bild mycket bättre.

Jag tänker mer på sånt som att retuschera som att ta bort personer från en bild eller lägga till saker som egentligen skyms av något som är framför.

Vad ska jag bli expert på nu?
  • Anonym (...)

Fast jag fattar inte, du kan väl fortsätta med Photoshop om du tycker att det är roligt och blir bra, det var knappast något du blev rik på?

• PH76

Det är svårt att ge några konkreta råd när vi inte vet vad du faktiskt arbetar som.

• Anonym (e)

Är det en hobby är det en hobby, tar det bort att du kan göra sånt utan AI?

• Anonym (Michelangelo)
    Anonym (e) skrev 2024-10-24 18:41:56 följande:

Är det en hobby är det en hobby, tar det bort att du kan göra sånt utan AI?

Jag arbetar delvis med grafisk form. Ingen hobby alltså. 
  • PH76

Då är mitt förslag att du lär dig och blir duktig på att använda AI, det kommer ju att underlätta ditt arbete.

Svar på tråden Vad ska jag göra nu, nu när AI finns?