Inlägg från: Anonym (Txtttr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Txtttr)

Han vänder det till att det är mitt fel

Har varit ihop med en man i 2 år. Jag har inte fått träffa hans vänner och familj och han har inte träffat mina. Vi ses en gång i veckan och då är det bara vi. Saken är den att när jag har försökt föreslå att vi ska hitta på saker som att gå på bio, gå ut och äta, åka någonstans tillsammans eller träffa mitt barn, då blir han avståndstagande och känner sig inmålad i ett hörn.

Samtidigt pratar han om att vi behöver ta oss utanför vår zon, att vi behöver göra saker och typ gå på parmiddag eller resa och han säger det som om att det är jag som inte vill det. Han ger mig skuldkänslor som om initiativet var enbart mitt. Han vänder det till att jag är stoppklossen när det är precis tvärtom.

Sedan kan han snacka om att vi ska åka till London på en weekendresa och när jag svarar ok vi bokar en nu då, nej då vill han skjuta på det, det är så mycket just nu, han är så stressad blablabla. 

Det här har ju gjort att jag slutat försöka för varje gång blir han ju trängd. 

Det här är så otroligt förvirrande  förvirrande och det känns manipulativt på något sätt?
    Varför snackar han vitt och brett om att vi ska hälsa på hans familj och åka typ till Tobago och sen när det kommer till kritan verkar han hellre vilja dra ut en tand utan bedövning? Och det blir dessutom mitt fel att vi aldrig hör något? Jag förstår inte. 
  • Svar på tråden Han vänder det till att det är mitt fel
  • Anonym (Txtttr)
    Anonym (f) skrev 2024-10-24 12:08:32 följande:

Kanske spelar det mindre roll varför och mer att detta faktiskt inte är hållbart. Situationen verkar få dig att må piss.

Jo det känns ju som ett semiförhållande där vi lever helt parallella liv. Han inkluderade mig inte ens när han fyllde jämt. Det hade ju varit ett ypperligt tillfälle att ta med mig och träffa hans familj. Men nej. 
    Den här dualiteten är jobbig. Att han pratar om det ofta men sen vill han inte. 

Med hans ex åkte han utomlands och träffade familj och vänner. Men uppfattar henne som att hon var projektledaren i förhållandet och jag är inte intresserad av vara det. Jag vill att det ska ske som ett naturligt led i relationen, jag är inte typen som tjatar, då skiter jag hellre i det.

Men det gör mig svartsjuk om jag ska vara ärlig. Som om deras förhållande var riktigt och vårt är bara någon slags helgaktivitet.
  • Anonym (Txtttr)
    Anonym (E) skrev 2024-10-24 12:33:15 följande:

Varför är du tillsammans med honom?

Jag börjar undra detsamma. Någon slags självplågeri?
  • Anonym (Txtttr)
    Anonym (E) skrev 2024-10-24 12:57:50 följande:

Du kan ju testa honom lite, innan du gör eventuellt slut.

Prata om en film du vill se på bio, och säger han att han också vill, så boka två biljetter. Vill han inte sen så gå med någon annan istället. 

Samma sak med resor. Boka en resa med någon annan och se hur han reagerar. 

Jag åkte iväg i somras med en väninna. Då blev han helt desperat på att han och jag måste åka någonstans ihop och att han ville ta vårt förhållande utanför vår bubbla. Men det har förstås inte hänt. Allt är precis likadant som innan.

Jag tänker göra ett sista test och se om han klarar av att träffa min syster på middag.
  • Anonym (Txtttr)
    Anonym (han) skrev 2024-10-24 12:49:21 följande:
    Tyvärr är det nog så att han ser dig och ert förhållande som en helgaktivitet. Om han ville så skulle han ju, allt det där som han säger och som man brukar göra i en relation. 

Du måste bestämma dig om du vill fortsätta ha det såhär eller om du hellre går vidare.
    Ja det verkar så. Samtidigt är jag ingen hemlighet. Alla vet om mig och hans familj har sagt att de gärna vill träffa mig. Hans ex vet om mig och även hans 2 barn. Hans ex har till och med erbjudit oss att låna hennes lantställe under en helg.
    Han är en otroligt passiv och inrutad person. Om någon (läs jag) ruckar på hans rutiner blir han panikslagen.
    Så det kanske är en del i det också?
Svar på tråden Han vänder det till att det är mitt fel