• Anonym (E)

Han vänder det till att det är mitt fel

Varför är du tillsammans med honom?

• Anonym (E)
    Anonym (Txtttr) skrev 2024-10-24 12:39:00 följande:
    Jo det känns ju som ett semiförhållande där vi lever helt parallella liv. Han inkluderade mig inte ens när han fyllde jämt. Det hade ju varit ett ypperligt tillfälle att ta med mig och träffa hans familj. Men nej. 
    Den här dualiteten är jobbig. Att han pratar om det ofta men sen vill han inte. 

Med hans ex åkte han utomlands och träffade familj och vänner. Men uppfattar henne som att hon var projektledaren i förhållandet och jag är inte intresserad av vara det. Jag vill att det ska ske som ett naturligt led i relationen, jag är inte typen som tjatar, då skiter jag hellre i det.

Men det gör mig svartsjuk om jag ska vara ärlig. Som om deras förhållande var riktigt och vårt är bara någon slags helgaktivitet.
    Det är nog så det är, du är ett tidsfördriv. 
  • Anonym (E)

Du kan ju testa honom lite, innan du gör eventuellt slut.

Prata om en film du vill se på bio, och säger han att han också vill, så boka två biljetter. Vill han inte sen så gå med någon annan istället. 

Samma sak med resor. Boka en resa med någon annan och se hur han reagerar. 

• Anonym (E)
    Anonym (Txtttr) skrev 2024-10-24 13:21:36 följande:
    Ja det verkar så. Samtidigt är jag ingen hemlighet. Alla vet om mig och hans familj har sagt att de gärna vill träffa mig. Hans ex vet om mig och även hans 2 barn. Hans ex har till och med erbjudit oss att låna hennes lantställe under en helg.
    Han är en otroligt passiv och inrutad person. Om någon (läs jag) ruckar på hans rutiner blir han panikslagen.
    Så det kanske är en del i det också?
    Varför inte kontakta hans familj och bjud hem dom. Eller kontakta exet och be att få låna stugan en helg. Bara för att kolla vad som händer.
Svar på tråden Han vänder det till att det är mitt fel