Inlägg från: Anonym (Ärla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ärla)

Ni som bara skaffade ett barn, ångrade ni er?

Jag trodde att jag bara ville ha ett, men lillebror kom när första barnet nyss blivit myndig.

Idag är båda vuxna och jag är SÅ innerligt glad att jag skaffade min tvåa också

• Anonym (Ärla)
    Anonym (I) skrev 2024-10-24 20:25:33 följande:

Kanske känns bra just nu , men tänk när ni föräldrar blir gamla eller dör , då är det nog skönt att ha syskon! 

vårt barn växte massor sedan det blev storasyster. Trots det skiljer endel mellan dom. 

JAg är ensambarn.
    Miste nyligen min mamma, min pappa gick bort för länge sedannär jag var barn.

Det var skönt att vara själv. Visst, det var en massa jobb men det var ingen som la sig i någonting och jag fick bestämma precis allt.

Saknade aldrig syskon som barn eller ung heller.

Mina barn skiljer det 18 år mellan så de växte inte heller upp som syskon i mer nära ålder gör.
    De sa båda när de var små att de inte ville ha småsyskon. 

Nu fick ju storebror det men i den åldern är det ju helt annorlunda.
  • Anonym (Ärla)
    Anonym (Man 9) skrev 2024-10-25 18:30:07 följande:

Ja lite i efter hand gör man de barnet känner sig ensamhet på semestrar å lov ,så en får va med mer som förälder å styra upp med kompisar å utflykter å sånt!

Jag kände mig aldrig ensam som ensambarn. Tvärtom tyckte jag att det var skönt när jag såg hur det bråkades hemma hos kompisarna.

Mina två (med ålderskillnad så att de skulle kunnat vara far och son) har heller aldrig saknat jämnåriga syskon. Ja, vi har pratat om det.
Svar på tråden Ni som bara skaffade ett barn, ångrade ni er?