• Nils K

Smisk, vart går gränsen

Jag o mitt ex separerade för 3 år sedan. Vi har haft en bra relation efter det, mest för att det fungerar bra med våra gemensamma barn. Kul tillsammans.  Vi chattade i våras som blev till en het sexchatt efter ett tag. (vi hade ett bra sexliv ). I chatten berättade mitt ex att hon  blivit inspirerad av Fifty shades of Grey..Hon berättade att hon läst boken och sett filmerna 3 gånger.. och hon tände oerhört på playroom scenerna ..  
    Nu har vi träffats ett par gånger där vi har wtt rollspel och jag Mr Grey..  jag har köpt en flogger och lärt mig  via Youtube att piska henne..  och hon kommer bara med floggern.  Jag är mest orolig att piska henne för hårt.. 
     Vart går gränsen? 

• Svar på tråden Smisk, vart går gränsen
  • EnAnonumius
    Nils K skrev 2024-10-23 20:44:53 följande:
    Smisk, vart går gränsen

Vart går gränsen? 

Nu får du säkert höra ett svar som du troligen inte vill höra, men det är viktigt att säga detta..

Gränsen är inget som kan definieras av utomstående. Då alla är olika individer och har olika gränser om vad som är upphetsande smärta.. 

Då ni är relativt nya på detta, med BDSM, så måste ni lära er att kommunicera med varandra om gränserna, och även försiktigt prova er fram också. Det finns inga "mallar" man kan gå efter. Utan kommunikation mellan varandra är A och O.
    Gränsen går där ni två med överenskommelse sätter gränsen..

Så sammanfattningsvis:
    Kommunicera med varandra, och gränsen går där ni två är överens om vad gränsen är.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tom Araya
    Nils K skrev 2024-10-23 20:44:53 följande:
    Smisk, vart går gränsen

Jag o mitt ex separerade för 3 år sedan. Vi har haft en bra relation efter det, mest för att det fungerar bra med våra gemensamma barn. Kul tillsammans.  Vi chattade i våras som blev till en het sexchatt efter ett tag. (vi hade ett bra sexliv ). I chatten berättade mitt ex att hon  blivit inspirerad av Fifty shades of Grey..Hon berättade att hon läst boken och sett filmerna 3 gånger.. och hon tände oerhört på playroom scenerna ..  
    Nu har vi träffats ett par gånger där vi har wtt rollspel och jag Mr Grey..  jag har köpt en flogger och lärt mig  via Youtube att piska henne..  och hon kommer bara med floggern.  Jag är mest orolig att piska henne för hårt.. 
     Vart går gränsen? 

Ytterst går gränsen där hon sätter den, men du kan ju ha snävare gränser för dig själv.

Jag själv tänder inte på blåmärken, blod, sår e.t.c. så sådana resultat är för mig att gå för långt, även om hon inte sätter gränsen där.

"Hon" är i dessa fall den undergivna parten, det kan annars lika väl vara en han.
  • Anonym (K)

Ska ni hålla på med pisk och smisk gäller det att ni pratar ihop er om det från början. Prövar er fram och känner tillsammans var gränsen går. Nu säger jag tillsammans men självklart är det den som blir smiskas som sätter gränsen. Och jag kan inte understryka hur viktigt det är att ha stoppord. När man hittat varandra och kan läsa av varandra finns alla förutsättningar för ett härligt smiskliv. Jag älskar att få smisk men det är inget som funkar utan vidare på en gång utan det måste man lära sig tillsammans.

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2024-10-23 21:30:35 följande:
    Ytterst går gränsen där hon sätter den, men du kan ju ha snävare gränser för dig själv.

Jag själv tänder inte på blåmärken, blod, sår e.t.c. så sådana resultat är för mig att gå för långt, även om hon inte sätter gränsen där.

"Hon" är i dessa fall den undergivna parten, det kan annars lika väl vara en han.
    Tillägg:
    Det kan finnas andra beaktningsvärda omständigheter som exempelvis hälsa eller lagstiftning som gör att man  har snävare gränser än vad den undergivne ytterst önskar.
  • Anonym (f culpa)

Dom enda piskor man kan använda till att slå med på riktigt, är typen niosvansad katt med lätta gummiremsor. Dom ger ett daskande ljud, svider lite men gör inte riktigt ont. Andra piskor kan man mer bara markera slag med. Prova på dig själv.

• Anonym (Mia)

Det kan ju faktiskt bara ni själva svara på.

Hon sätter givetvis gränsen för hur hårt hon vill ha det - men du har också full rätt att sätta din gräns tidigare än så, om du tycker att det känns fel, olustigt eller bara avtändande att gå så långt.

Jag hoppas att ni litar fullt ut på varandra. Det har hänt mer än en gång att en kvinna bett om att bli smiskad och slagen under sex för att sedan hävda att hon blivit misshandlad.

Om inte annat kan det bli pinsamt och svårt att förklara blåmärken och dylikt för andra som råkar se det.

• Tukt

Det är en komplex fråga. Men börja med språket. Vilka ord känner hon sig bekväm med? Smisk, pisk, stryk, aga, straff, tukt...och så vidare.
    Orden beskriver olika ingångar i det ni gör men har också ofta en laddning. Den laddningen gör en fingervisning om vad hon vill. Sedan får ni utgå från det och försöka se vad det betyder. Vissa saker kanske triggar, men vill kanske inte upplevas utan är mer en fantasi. Kolla på dominansporr i hopp och se vad som tänder henne.

• LindaPhil

Gränsen går var ni har bestämt att den skall gå, och det enklaste är att använda ett "safe word" som uttalas om det blir för mycket (undvik "stop" "nej" och "sluta").

Eftersom det kan bli olika olika dagar beroende på en hel del grejer (lust, omständigheter, mående den dagen, osv) kan gränsen variera mycket.

Från en liten rodnad på ryggen till mycket synliga "zebror" och markerade blåröda märken på brösten som syns i flera dagar efteråt, det är omöjligt att säga i förväg nästan.

Kom ihåg att BDSM är först och främst ett spel om respekt och kontroll.
    För båda.

• Lazzi
    LindaPhil skrev 2024-10-24 11:42:33 följande:

Gränsen går var ni har bestämt att den skall gå, och det enklaste är att använda ett "safe word" som uttalas om det blir för mycket (undvik "stop" "nej" och "sluta").

Eftersom det kan bli olika olika dagar beroende på en hel del grejer (lust, omständigheter, mående den dagen, osv) kan gränsen variera mycket.

Från en liten rodnad på ryggen till mycket synliga "zebror" och markerade blåröda märken på brösten som syns i flera dagar efteråt, det är omöjligt att säga i förväg nästan.

Kom ihåg att BDSM är först och främst ett spel om respekt och kontroll.
    För båda.

Kloka ord 
  • Nils K

Tackar för de klola råden. Vi gick ut soft och hon bad om mera .. hon blev röd på rumpan men gillade det skarpt ! 

det känns ok.. :) 

• Anonym (K)
    Nils K skrev 2024-10-24 21:33:29 följande:

Tackar för de klola råden. Vi gick ut soft och hon bad om mera .. hon blev röd på rumpan men gillade det skarpt ! 

det känns ok.. :) 

Härligt! Fortsätt så ut utforska det tillsammans i er egen takt. Jag älskar att få rumpan helt rödsmiskad av min man men det tog ett bra tag innan vi nådde dit vi är idag. 
Svar på tråden Smisk, vart går gränsen