Översätta recept
Jag gör ivf i Danmark och skulle behöva hitta en läkare i Malmö (eller nånannnstans i Skåne eller digital) som kan hjälpa till att översätta de danska recepten.... Vore så tacksam för tips....
Jag gör ivf i Danmark och skulle behöva hitta en läkare i Malmö (eller nånannnstans i Skåne eller digital) som kan hjälpa till att översätta de danska recepten.... Vore så tacksam för tips....
Om jag hämtar dom i Danmark går det inte på högkostadskyddet. Jag pratade med försäkringskassan som sa till mig att jag behöver hitta en läkare som översätter dom till svenska för att få det på högkostnadsskyddet (medicinerna skulle omfattas av högkostandskyddet om jag gjorde behandlingen i Sverige, men i Sverige är det flera års väntetid vilket är anledningen till att göra det utomlands. Så detta är alltså inte något fusk utan det är försäkringskassan som rådit mig att göra så här men dom hade ingen att rekommendera)
Ingen? Som känner till någon läkare eller mottagning man kan vända sig till.. Vet att det finns, men verkar svårt att hitta..
Det enda jag vet är att nordiska recept kan hämtas ut här men antar att medicinen måste finnas i Sverige med samma namn.