Inlägg från: Anonym (Usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Usch)

Efter dödsfall, hitta ny kärlek

Nej, det är inte udda. Alls. Skulle inte tänka någonting, annat än att glädjas med mannen. Tycker inte att man ska lägga sig i hur andra gör.

• Anonym (Usch)
    Anonym (F) skrev 2024-10-23 17:24:26 följande:

Han gjorde stora avdrag och kallade det för utlägg.. Trots att det var saker som han lätt borde ha stått för som hennes man, speciellt eftersom han är så rik. Orkar ej gå in på vad det var men det orsakade att det mesta försvann. 
    Småpengar för honom men som hade gjort stora skillnader i mitt och min brors liv. 

Du ärver din mamma. Att du tycker han borde ha stått för saker eftersom han är så rik har inget med arvet från din mamma att göra. Låter mer som att du ville ha pengar från honom också.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (F) skrev 2024-10-23 17:44:41 följande:
    Alltså han betalade saker för att min mamma skulle överleva. Sedan tog han tillbaka pengarna när hon dött, vilket betyder att han inte ville lägga de pengarna. känns känslomässigt fel. För mig iaf. 

Ok om vi barn hade bra ekonomi men det har vi ej och då tycker jag ej att man ska göra sig till och dra av. Han borde ha känt något för oss kan jag tycka.
    Fast det är inte att lura er på arvet. Och ni är, om jag förstår det hela rätt, inte hans barn.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (F) skrev 2024-10-23 17:56:42 följande:
    Kalla det vad du vill. 
    Nej, nej! Det var du som skrev att han lurat er på arvet. Det har han inte gjort.
  • Anonym (Usch)
    Anonym skrev 2024-10-23 18:43:59 följande:

Inte konstigt alls att ts är bitter.
    Först minster hon sin mamma och sedan blir hon snuvad på arvet. 
    Men du skulle säkert ryckt på axlarna och gått vidare.
    Hur det ens vore möjligt.

Då ts skriver om hur det var när hon var barn så var mamman och mannen gifta länge. Är man då förlovad igen ett år efter att man mist sin livskamrat så tycker iaf jag att det känns konstigt.
    Var det inte värt mer än så?

Jag tycker att det verkar som att ts styvfarsa är en egoistisk skitstövel.
    Du är välkommen att tycka det motsatta, i såfall hoppas jag helt ärligt att du får smaka på samma medicin.
    Ännu en gång, TS har inte blivit snuvad på sitt arv. TS har blivit snuvad på de extra pengar hon ville ha för att mammans man tjänar bra, enligt TS. Det är en jävla skillnad.
Svar på tråden Efter dödsfall, hitta ny kärlek