Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

    Efter dödsfall, hitta ny kärlek

    Tänk dig en 55+ man. Hans fru går bort plötsligt (inom 6 månader efter cancerdiagnos).

    Är det ovanligt att en man förlovar sig 2 ggr inom 5 år efter att frun dött? Alltså skulle ni tycka det var udda? 


    Den första förlovningen skedde inom ett år efter dödsfallet men ledde ej till giftemål. Därefter har han alltså hittat en ny igen. 


    Jag blev förvånad. Men kanske är pga att jag fortfarande ser honom som hennes man. Vart har han gjort utav deras Foton osv. Obs är ej min pappa.

  • Svar på tråden Efter dödsfall, hitta ny kärlek
  • Anonym (F)
    Anonym (?) skrev 2024-10-23 15:01:44 följande:

    Hur folk hantera sin sorg varierar mycket. Se det som en del i hans sorgehantering

    Om han betyder något för dig så lägg fokusen på att han har det bra och väljer ett liv som gör honom hel


    Han var dock allt annat än snäll mot mig när jag var barn. Plus att han lurade oss på arv, trots att han tjänade 100.000k per månad. Men ja, kul att han fick det bra.
  • Anonym (F)
    Anonym (x) skrev 2024-10-23 16:53:42 följande:
    Hur kan han ha lurat er på ert arv? Var han gift med er mamma?
    Ja. Han lovade även att vi skulle få förskott på arv för vår del i lägenheten som han sålde, men ångrade sig sedan. Det sjuka är att han är snuskigt rik så förstår inte alls varför. Tänk att ha tjänat över 100.000k per månad åtminstone 20 år av sitt yrkesliv men vara sådär snål. 
  • Anonym (F)
    Anonym (x) skrev 2024-10-23 17:13:44 följande:
    Fast när er mamma dog fick ni väl ut ert arv?

    Han gjorde stora avdrag och kallade det för utlägg.. Trots att det var saker som han lätt borde ha stått för som hennes man, speciellt eftersom han är så rik. Orkar ej gå in på vad det var men det orsakade att det mesta försvann. 
    Småpengar för honom men som hade gjort stora skillnader i mitt och min brors liv. 

  • Anonym (F)
    Fjäril kär skrev 2024-10-23 17:36:43 följande:

    Vad vill du egentligen ha för svar? 

    Med tanke på det  du berättar om honom känns det ju som att ursprungliga frågan är nån form av fiske till att vi ska svara att han är en idiot eller liknande....


    Nej det bara blev så när någon skrev att jag borde vara glad för hans skull. 
  • Anonym (F)
    Anonym (F) skrev 2024-10-23 17:38:57 följande:
    Nej det bara blev så när någon skrev att jag borde vara glad för hans skull. 
    Tänkte att folk skulle svara rent allmänt vad de skulle tänkt om det hände dem. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Usch) skrev 2024-10-23 17:40:37 följande:
    Du ärver din mamma. Att du tycker han borde ha stått för saker eftersom han är så rik har inget med arvet från din mamma att göra. Låter mer som att du ville ha pengar från honom också.
    Alltså han betalade saker för att min mamma skulle överleva. Sedan tog han tillbaka pengarna när hon dött, vilket betyder att han inte ville lägga de pengarna. känns känslomässigt fel. För mig iaf. 

    Ok om vi barn hade bra ekonomi men det har vi ej och då tycker jag ej att man ska göra sig till och dra av. Han borde ha känt något för oss kan jag tycka.
  • Anonym (F)
    Anonym (Usch) skrev 2024-10-23 17:51:55 följande:
    Fast det är inte att lura er på arvet. Och ni är, om jag förstår det hela rätt, inte hans barn.
    Kalla det vad du vill. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Usch) skrev 2024-10-23 17:58:51 följande:
    Nej, nej! Det var du som skrev att han lurat er på arvet. Det har han inte gjort.
    Fast säger han att han ska betala och sedan väljer att inte göra det så har han ju per definition lurat. Plus det med lägenheten, att han utan att vi ens frågat säger att vi skulle få betalt direkt, sedan säger han nej ni får vänta tills jag dör. Då har han ju lurat oss. 
  • Anonym (F)
    Anonym skrev 2024-10-23 18:30:24 följande:
    Är han din far eller inte?
    Om nej, ni behöver absolut inte vänta.

    Nej ej vår far. Men vi har pratat med en advokat och enligt denne så behöver vi vänta. Om det finns pengar kvar annars får vi inget. Sa hon. 
    Han får välja om vi får förskott på arv annars så måste vi vänta tills han dör. Muntligt lovade om förskott gills ej. 

  • Anonym (F)
    Anonym (Scandinavium) skrev 2024-10-23 18:32:32 följande:

    Du verkar vara bitter för att du inte fick de pengar som du hade hoppats på. Men vi har bara hört din del av historien, och det har kanske hänt saker som gjorde att han ångrade sig? Därför är du arg och besviken på honom, och avreagerar dig genom att kritisera honom för det liv han har levt efter dödsfallet. 


    Så du anser att du har rätt att döma, och kritisera honom, för att han efter ett år träffade en ny kvinna? Men det är väl egentligen inte ditt bekymmer, och jag förstår inte vad du har med detta att göra? Han är vuxen, och får göra precis som han vill. 

    Så varför lägga en massa energi på detta? Och som jag kan tänka mig, efter vad du har skrivit, skvallra och sladdra med andra om detta? Då mår du bara ännu sämre. Så försök att gå vidare i livet, det finns så mycket annat som är positivt och som du kan fokusera på.


    Råkade se hans profil på Facebook pga det kom som vänförslag därför kom jag att tänka på honom. Kan ej kallas för skvaller eftersom jag ej nämnt namn.. Och nej det hände inget, jag och mitt syskon är världens snällaste. Aldrig sagt ett ont ord framför honom trots hur han behandlat oss. Om jag är bitter och ledsen så har jag rätt till det. Har också rätt att bearbeta. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Scandinavium) skrev 2024-10-23 18:42:17 följande:

    Kanske att han tycker att du har uppfört dig illa, och därför vill han inte ge dig några pengar? Och så länge han lever bestämmer han själv över sina pengar. Vi kan inte avgöra vem som har rätt eller fel, vi har ju som sagt bara hört din del, och han uppfattar kanske situationen på ett helt annorlunda sätt? 


    Nä inte möjligt. Vi är rädda för honom. Ler alltid och är vänliga. Vi hjälpte honom efter en operation för några år sedan när han bad om det. så han kan ej tycka illa om oss på något sätt. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Scandinavium) skrev 2024-10-23 18:47:57 följande:

    Om jag har förstått rätt, du är besviken för att du inte får ett förskott av arvet, vilket han muntligen har lovat dig? Eller är det något som jag har missat? 


    Det med lägenheten samt stora avdrag han gjorde från vårt arv för vad han kallade för utlägg. Egentligen skulle han inte få något alls från arvet men han blandade sig i och följde med på mötena på banken 
Svar på tråden Efter dödsfall, hitta ny kärlek