Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

    Tagen för given

    Vad skulle ni göra om er partner tar er för given? Jag har en fantastisk sambo på många sätt men en del saker har gjort mig så himla ledsen. Till exempel när jag planerade och styrde ihop mitt 30årskalas själv och min sambo varken gav mig ett kort eller en present. Däremot är han duktig på att uppvakta sina syskon eller kompisar med fina presenter som etc presentkort på spa eller en fin whiskeyflaska. Jag blev så ledsen och har tagit upp det med honom varpå han bad så mycket om ursäkt men kunde helt enkelt inte förklara varför det blev så, han hade tänkt att vi skulle åka iväg nånstans på en liten resa men det blev helt enkelt aldrig av. Jag frågade hur det kommer sig att han uppvaktar syskon och vänner på eget initiativ men inte mig men det fanns ingen riktig förklaringen. Han bad bara om ursäkt för det. Ett annat exempel är att han alltid är taggad på att hitta på saker med våra vänner/grabbarna men är det bara jag och han och vi ordnat med till exempel barnvakt så är han inte alls lika taggad om vi går ut på etc en date night. Han vill oftast bara hem tidigt/inte vara ute och "bränna pengar" och jag upplever att han inte tycker det är lika roligt att vara ute när det bara är vi två. 
     
    Vårat vardagsliv däremot är bra emellan allt detta och vi har väldigt roligt ihop. Vi har hus och två små barn och har en fin relation annars men denna känsla av att bli tagen för given och inte uppskattad när han visar uppskattning mot andra är så tärande. Någon fler än jag med detta problem?? Vad gör man? 
  • Svar på tråden Tagen för given
  • Anonym (Ledsen)
    Lynx123 skrev 2024-10-22 14:56:30 följande:

    Tror att det enda som kan hjälpa är att prata pm det, kanske med en parterapeut närvarande.


    Ja vi har försökt reda ut det och han har bett så mycket om ursäkt över att jag känner som jag gör. Det är bara det att jag har så otroligt svårt att släppa känslan av att känna mig mindre viktig än andra. Jag har funderat på parterapi men vi har väldigt stram ekonomi tyvärr. Det är även svårt att finna tiden då man jobbar/är FL med två små barn. Men ja tack, det är såklart 3tt bra förslag. 
  • Anonym (Ledsen)
    Hjelm skrev 2024-10-22 18:34:54 följande:

    Exakt hur är han "fantastisk på många sätt"? Han låter ju som ett as, ärligt talat.


    Ja utifrån det man läser här så verkar han som ett as. Han har dock andra sidor som är fina, tex han har alltid nära till skratt, är väldigt trevlig, social och rolig, han har bra värderingar och är en väldigt omtyckt person rent generellt. Därför är det en sån extra besvikelse att vi har det såhär. 
  • Anonym (Ledsen)
    Lynx123 skrev 2024-10-23 06:32:46 följande:
    Nästan inget av det du beskriver här har dock med er relation att göra. Vad har han för bra sidor när det kommer till er relation? Alla kan ju vara trevliga utåt men när det kommer till kritan betyder.inte det att de egentligen är så himla trevliga.
    Nej det har du rätt i faktiskt.. Men allt detta är han även mot mig när vi alltså lever vårat "vardagliga" liv tillsammans. Så vi trivs ihop och jag trivs med honom överlag, men när vi stöter på problemen som jag nämnt här ovan så börjar jag fundera över värdet av hår relation. Svårt. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym skrev 2024-10-22 21:28:46 följande:

    Jag känner igen mig.
    Min man struntade i mina födelsedagar.
    Men när hans tjejkompis fyllde år fanns det både tid och pengar att köpa ett smycke till henne.
    Han krossade mig


    Fy!!! Lider så med dig. Vilken fruktansvärt hemskt och  förödmjukande känsla! Är ni gifta än idag? 
  • Anonym (Ledsen)
    Melerad ögonfärg skrev 2024-10-23 07:18:07 följande:

    Låter som att han på riktigt inte är där med dig. Som att han letar efter något / någon annan. Om man missar en 30-års dag är man inte påkopplad. Ställ honom mot väggen hos en terapeut. De finns gratis tider om du behöver hos din husläkare eller via vårdguiden. Han behöver bekräfta att du finns känslomässigt i hans värld. Annars får du tyvärr också börja leta efter en annan.


    Tack!! Tror inte han letar efter något/någon annan utan det är mer bara "för bekväm" i vår relation och tar mig för given... Vi ska definitivt ta kontakt med en terapeut. Han är dock engelskspråkig så blir lite krångligare kanske. 
Svar på tråden Tagen för given