Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Feime) skrev 2024-11-27 17:49:55 följande:
    Du skrev: "Jaja, det brukar heta så ja. Det är så konstigt bara hur kvinnor tydligen är så bra på att torka rent ett skitigt kök, dag ut och dag in."

Därav min fråga eftersom jag själv är bra på att städa köket och är man.
    Duh...

Tänk lite mer och större.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-27 20:10:48 följande:
    Tror att män är mer ensamma än förut för att de blivit drillade till att bli omhändertagna (ja, jag tjatar) med en medföljande offermentalitet. Kvinnorna uppfattar det och håller sig borta. Det finns inga fördelar för en kvinna att skaffa sig en passagerare. 

Den här passagerarmentaliteten kan se olika ut. Han kan kanske dra in snäppet mer pengar än henne, men vill ha delad ekonomi och "glömmer" hennes födelsedag.
    Håller med. Inga fripassagerare här tack.

Sen det här med att tjäna pengar, känner inte igen att männen tjänar mer i min omgivning. Vissa kvinnor tjänar rejält mkt mer än sina män. Så då blir det absurt att kvinnor ändå förväntas göra mer hemma efter jobbet.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-28 22:06:19 följande:
    Jasså? Så du är med i facket och kämpar för kvinnor? Eller är du med i facket för att själv få dina 4.1 % löneökning? att du eller andra män skulle vara med i facket enbart för att kämpa för kvinnor är nog det mest patetiska påstående jag hört.

om dessa 5 miljoner män verkligen skulle vara med i facket för kvinnors skull, så skulle en större effekt vara om dessa män istället tar 50% av all vab 50% av all fl. men jag vet inte, det är kanske för jobbigt för vissa män att göra något? Lättare att bara betala någon annan som får försöka fixa. eller? är det så du beskriver alla jämställda handlingar du gör? Betalar fackavgiften Tomte
    Ja. Bara gör 50% med era livskamrater, hur j*vla svårt kan det vara. 
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-28 22:25:24 följande:

Ingen som löser den här tråden kan vara förvånad över att det är västgöte kvinnan som har en bra man.

Kvinnor med dålig manssyn har det mycket svårare på äktenskapsmarknaden. Så ett gott råd till kvinnorna som vill
    ha bättre män. Sänk inte era krav utan förbättra er manssyn så ökar möjligheterna avsevärt att ni får en kvalitativ man..

Kvinnor ska ha rätt mkt högre krav än vad som finns idag imo. Och kraven ska fortfarande finnas under relationens gång. Det ögonblick en eventuell överenskommelse om t ex föräldraledighet eller vab bryts ska kvinnorna redan ha tänkt igenom hur dom ska hantera det. Man ska ha möjligheter att styra sitt eget liv, inga starka ekonomiska beroenden av en partner t ex. För då har man möjlighet att hålla dom gränser man redan har bestämt sig för.

Manssyn - jaja, fortsätt du på det spåret. En bättre strategi är att ha en sund gränssättning relaterat till andra människors handlingar.
  • Anonym (Mini)
    Postman skrev 2024-11-28 22:41:37 följande:
    Ja det är delvis nonsens som du påstår, om nu kvinnor vill det varför tvingar de inte sina män? Är de så veka? Eller varför väljer inte kvinnor män som vill dela?

Vart är kvinnors ansvar i detta eller är kvinnorna bara veka värnlösa våp som väljer odugliga män.
    Tvinga - det handlar om att männen inte vill lagspela. Då hamnar man på separation istället. Välja rätt män - män brukar vara exemplariska partners ibland i många år tills barnen kommer, då väljer dom sig själva framför teamet. 
  • Anonym (Mini)
    Postman skrev 2024-11-28 23:09:43 följande:
    Ja och då får det ju bli separation om paret inte kan komma överens, inget konstigt alls, rätt naturligt.

Njae nog kan de under några års tid luska ut hur männens ställer sig till det, det köper jag inte, lite mer får kvinnorna anstränga sig i så fall, fast jag tror inte det är helt så stort problem som många vill påskina, tror de allra flesta par är rätt nöjda med sin fördelning. 
    Man skulle kunna tycka det ja att det går att lyssna på vad mannen säger innan barnen, men det är ett klassiskt dilemma att när det väl kommer till kritan så blir det ingen delad föräldraledighet t ex. för att mannen inte vill. Jag tror till skillnad från dig att det är ett problem eftersom jag sett så många exempel i min närhet.

Guldkornsmännen vabbar lika mycket som sina partners, respekt säger jag. Dom bäddar för att deras förhållanden ska hålla under lång tid.
  • Anonym (Mini)

Bara det att jag känner respekt för männen som gör sin del är förresten helt sjukt. Men resten av männen är såpass dåliga att i jämförelse framstår dom normala lagspelarna som suveräna.

• Anonym (Mini)
    Tom Araya skrev 2024-11-28 23:21:51 följande:
    Det betyder att alla kvinnor ska konkurrera om de 10 % av männen som är snyggast, bäst partners, bäst pappor, bäst utbildade, mest jämlika och mest ekonomiskt starka... det blir tufft. 
    ....och de kvinnor och män som blir över då, ska de förbli ensamma livet ut?
    Jag är säker på att män som är vettiga och jämställda inte har några några problem alls att träffa partners, det sker dagligen. Det är dom egentligen viktiga kraven som man inte ska rucka på.

Sen finns det dom som jag som har en rejäl kravlista för att jag utan problem kan, då hamnar det en massa saker på den.
  • Anonym (Mini)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 00:02:06 följande:
    Det var inte vad du skrev...
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-28 22:59:21 följande:
    Kvinnor ska ha rätt mkt högre krav än vad som finns idag imo. Och kraven ska fortfarande finnas under relationens gång. Det ögonblick en eventuell överenskommelse om t ex föräldraledighet eller vab bryts ska kvinnorna redan ha tänkt igenom hur dom ska hantera det. Man ska ha möjligheter att styra sitt eget liv, inga starka ekonomiska beroenden av en partner t ex. För då har man möjlighet att hålla dom gränser man redan har bestämt sig för.
    Nä, jag tänkte på det i efterhand. Är väl att vilken typ av krav det gäller inte blivit nämnda uttryckligen. Det jag tänker kvinnor ska höja sina krav är såklart inte längd, snygghet osv. utan syn på jämlikhet, kommunikationsvilja, ärlighet, respekt för partnern och relationen för att nämna några exempel. 

Dom här kraven ska man fortsätta att ha under relationens gång som sagt. Självfallet ser man till att man själv uppfyller dom med, missar man så ser man till att förbättra sig själv.
  • Anonym (Mini)
    Tom Araya skrev 2024-11-29 09:29:28 följande:
    Där håller jag med dig.

Men för detta krävs det att man lär känna personen ifråga och redan där finns redan höga krav hos kvinnor som stoppar dem.
    Kanske är det fel krav som prioriteras. Att de missar männen som är vettiga på ett personligt plan, för att de har tittat för mycket på utseende, utbildning/yrke och annan ganska ytlig information.
    Kvinnor har i många många år blivit bedömda för sitt utseendes skull, vi är vana vid det. Jag tror att män varit vana vid att inte behöva bry sig om den parametern men nu finns den där även för män. Män har haft det inbyggt att dom såklart duger som dom är med rund mage och tunt hår, tänker på det här att dom där männen inte ser problem att flirta med kvinnor som är högt ovanför deras liga. Det där har alltid förvånat mig.

Jag tror att män behöver förbättra sig på flera plan för att duga, så som kvinnor har varit vana vid att vara tvungna att uppfylla vissa krav. Det verkar vara ett bryskt uppvaknande för vissa, att mans-standarden behöver förändras.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?