Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-21 16:01:43 följande:
    Det är kanske det vi ser, en form av evolution som utspelar sig framför våra ögon. Livsformer som är obenägna till förändring kommer att dö ut. De kan ju förvisso vara nöjda med sina livsval som du säger kan man tycka.
    Det är typ lite som man hade höjt kraven för att komma in på någon utbildning och så blir man förvånad att betydligt färre personer klarar nya kraven. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-21 16:01:43 följande:
    Det är kanske det vi ser, en form av evolution som utspelar sig framför våra ögon. Livsformer som är obenägna till förändring kommer att dö ut. De kan ju förvisso vara nöjda med sina livsval som du säger kan man tycka.
    Det tar tid innan man uppfinner något som kan göra mön mer attraktiva efter de nya kraven. 
    Det tar tid innan mäns gener förändras. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-21 15:30:48 följande:

Män kan steppa upp, t ex bli del av dom team som parbildning innebär. Eller så kan dom låta bli och leva som ensamma grottmän med likadana män medans dom män som utvecklar sig jämfört med sina fäder lever vidare i harmoni med sin omgivning.

Eller så går det inte att klara nya kraven och kvinnor skaffar barn genom en spermadonator
  • Anonym (.)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-21 15:30:48 följande:

Män kan steppa upp, t ex bli del av dom team som parbildning innebär. Eller så kan dom låta bli och leva som ensamma grottmän med likadana män medans dom män som utvecklar sig jämfört med sina fäder lever vidare i harmoni med sin omgivning.

Ensamma grottmän kan inte ha varit vanligt för länge sedan. 
    Dessutom grottmän kidnappade kvinnor etc. 
    Det som skedde då är inte automatiskt normalt idag. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 16:23:31 följande:

Många tyckonomer i tråden som minsann vet bäst utifrån vad de har fått till sig i sina filterbubblor och utifrån subjektivt tyckande.

Statistik över svepande i Tinder talar ett rätt tydligt språk. Om jag inte minns fel så sveper kvinnor höger på ca 6% av männen och män sveper höger på ca 60% av kvinnorna. Kvinnor har en massa "icks" som kan översättas i orimliga krav eller motsatsvis väldigt låg tolerans mot egenheter hos mannen som hon upplever som störiga (tramsiga längdkravet ecempelvis om 1,80+). Män å andra sidan ger kvinnor i många fall en chans och har inte en massa "icks". 

www.svd.se/a/zAxJyO/dejtingforskare-finns-fordelar-med-att-folja-vara-icks

Det sjunkande barnafödandet i Sverige är väl indikator om något på att kvinnor har allt högre krav på män och parbildning. Den kvinnliga dejtingforskaren i artikeln ser dock inga baksidor med kvinnors låga tolerans mot män.

Sjunkande barnafödandet är mer kvinnors fel än för männens fel. 
    Kvinnor har lättare att kunna påverka hur många barn som födds än hur det är för männen. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 16:32:18 följande:
    Kvinnor behöver vara smala, träna sin fysik och vårda sitt yttre.  Det är det minsta man kan begära av en kvinna.
    Kraven för kvinnor för män brukar vara lägre än tvärtom. 
    Dessutom så brukar kvinnor ha "bättre gener" än männen samt kvinnor brukar mogna tidigare. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 16:32:18 följande:
    Kvinnor behöver vara smala, träna sin fysik och vårda sitt yttre.  Det är det minsta man kan begära av en kvinna.
    Det går att operera sig så man blir smal och skönhetsoperera sig etc. 
    Kvinnors krav är mer sådant som inte går att påverka. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 16:23:31 följande:

Många tyckonomer i tråden som minsann vet bäst utifrån vad de har fått till sig i sina filterbubblor och utifrån subjektivt tyckande.

Statistik över svepande i Tinder talar ett rätt tydligt språk. Om jag inte minns fel så sveper kvinnor höger på ca 6% av männen och män sveper höger på ca 60% av kvinnorna. Kvinnor har en massa "icks" som kan översättas i orimliga krav eller motsatsvis väldigt låg tolerans mot egenheter hos mannen som hon upplever som störiga (tramsiga längdkravet ecempelvis om 1,80+). Män å andra sidan ger kvinnor i många fall en chans och har inte en massa "icks". 

www.svd.se/a/zAxJyO/dejtingforskare-finns-fordelar-med-att-folja-vara-icks

Det sjunkande barnafödandet i Sverige är väl indikator om något på att kvinnor har allt högre krav på män och parbildning. Den kvinnliga dejtingforskaren i artikeln ser dock inga baksidor med kvinnors låga tolerans mot män.

Kvinnor får helt enkelt välja att de nekar många män barn så de inte får barn eller kraftigt minskning av befolkningen. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-22 07:14:14 följande:
    Tänk att vissa kvinnor väljer att riskera att bli ett gratisknull över att svepa ja på övriga 94% av männen.

ser det fortfarande som ett underbetyg till majoriteten av män. Eller är det ett kvitto på dessa mäns duglighet menar du?
    Eller ett bevis på en kvinna som har mer rimliga krav. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-22 07:05:36 följande:
    Jag kommer lära mina söner om jämställdhet, allas lika värde, att de är sin egen lyckas smed, att de kommer behöva jobba för att få det livet som de vill ha. precis samma som jag kommer lära döttrar. Fruktansvärd morsa va? Som inte är kravlös och daltar med de små gossebarnen?
    Och jämställdhet är också att barnet ska få en aktiv pappa, det har du missat eller?
    Jämställdhet är också att män och kvinnor borde få liknade valmöjligheter att få barn. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-21 21:47:48 följande:
    Eller ett underbetyg till svenska män. så usla att bara 6% får ja-svep när kvinnor inte är beroende av dom. Bara 6% som kan få en kvinna av fri vilja. hellre singel än med en sunkig man. Dags för män att förstå det :)
    Eller att kvinnor har orimliga krav. 
  • Anonym (.)
    Jag kommer lära mina söner om jämställdhet, allas lika värde, att de är sin egen lyckas smed, att de kommer behöva jobba för att få det livet som de vill ha. precis samma som jag kommer lära döttrar. Fruktansvärd morsa va? Som inte är kravlös och daltar med de små gossebarnen?
    Du ska lära dina döttrar att de behöver inte anstränga sig lika mycket som dina söner för att få barn? 
  • Anonym (.)
    Ta några exempel på jämställdhet och allas lika värde?! 
  • Anonym (.)
    molly50 skrev 2024-11-22 11:58:05 följande:
    Eller så har man kanske högre krav?
    Speciellt om man söker någon att bilda familj med.
    Och var har du fått dessa siffror ifrån,att det bara skulle vara 6 %?

Och du undviker att svara på frågan.
    Skulle du själv svepa höger på kvinnor du inte finner attraktiva?
    Om inte,varför har du då det kravet på kvinnor?
    Han accepterar säkert fler kvinnor än vad olika kvinnor accepterar män på tinder
  • Anonym (.)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-22 07:09:41 följande:
    Du vet att det inte behövs en manlig partner för att få barn idag va? Om det inte finns en man som passar mina preferenser kan jag få barn på annat sätt :) eller har du missat den lilla detaljen att manlig partner inte behövs fysiskt längre?
    Och hur kul blir det för dina ev barn om du får barn med en spermadonator?
    Du bidrar också som sagt till ojämställdhet om du får barn på det sättet. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-22 07:09:41 följande:
    Du vet att det inte behövs en manlig partner för att få barn idag va? Om det inte finns en man som passar mina preferenser kan jag få barn på annat sätt :) eller har du missat den lilla detaljen att manlig partner inte behövs fysiskt längre?
    Och du snackar om jämställdhet men du ska kunna få barn utan att du borde anpassa dig även till männen och deras val. 
  • Anonym (.)

Eftersom sex och förhållanden handlar betydligt mindre om befruktning än vad det gjort för länge sedan, samt pågrund av att vi lever inte på stenåldern längre, det finns ingen större anledning att kvinnor ska vara väldigt kräsna nuförtiden. 

Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?