Anonym (fel tid) skrev 2024-11-29 01:25:43 följande:
Vad är höga krav?
Jag blev singel vid 30 med två barn under 5.
...
...EN RUSKIGT MASSA TEXT...
...
Pratar med många äldre i vardagen som alla träffat sina 50+ äktenskap på danser. Så jag funderar på att börja dansa och skapa nya danser för våra generationer som tappat bort det där..Vad tror ni?
Lycka till alla där ute. <3
I mina ögon och så långt jag här kan se verkar du vara en intressant och attraktiv kvinna, som inte borde ha allt för svårt att hitta en vettig partner.
Min erfarenhet av singelkvinnor på dejtingmarknaden är att många har svårt att träffa någon för att de ofta har för höga initiala krav, så att de aldrig får kontakt med någon att ens försöka lära känna, sedan att de allt för sällan själva initierar kontakt de få gånger de faktisk ser någon de skulle kunna vara intresserade av. Det verkar som att allt måste klicka till 100 % för att ens bemöda sig och detta med en person de inte känner det minsta, vilket då bara kan utgöras av yta och sådana uppgifter som var man bor, om man har barn, husdjur e.t.c.
Själv har jag släppt på nästan alla krav, då jag vet att det åtminstone från mitt håll kan uppstå känslor trots att hon initialt är långt ifrån en 100-procentig matchning.
Inga småbarn, inget missbruk, att hon har ett utseende som i någon grad tilltalar mig, inte väldigt smal och inte mer än 15 mil bort är ungefär de kraven jag har, även om de inte är helt definitiva heller.