Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Kvinnor och höga krav på partner?

Tecum skrev 2024-11-24 20:54:57 följande:
    Jag vet att det finns ett stort mörkertal av misshandel av män i nära relationer. Kvinnor tar efter mäns dåliga beteende, syns både vad gäller våld och missbruk.

Majoriteten män har inget parasitbeteende, där har du fel även om du skriver klokt i annat.

Kvinnor har längre medellivslängd än män.
    Nu skrev jag otydligt där, syftade på män som misshandlar. Men visst är det så att det även finns ett mörkertal av kvinnor som misshandlar.

Jo, parasiterandet visar sig i snedfördelningen i hemmet där kvinnans arbetsdag fortsätter efter jobbdagen är gjord. Kvinnans stress ökar när jobbet är klart, mannens går ner. När könen når dit att man tar hälften var så har man nått ett normalläge, ingen har det dåligt och ingen åker snålskjuts på nån annans bekostnad. 

Kvinnor utan man lever ännu längre, med man så sjunker medellivslängden, för män tvärtom. Pga parasiterandet på den kvinnliga arbetskraften som är gratis för männen. Trist och helt onödigt säger jag.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-24 21:43:32 följande:
    Siffrorna ovan är bara misshandel. Addera våldtäkt, sexuella ofredanden, sexuella trakasserier, psykisk misshandel (hot), mord, skottlossningar, dråp, mordförsök. Vad är procenten då?

1-2 % av männen minst innebär en fara för livet. Är det smällar man ska ta som kvinna? Att det är sån ?tur? att det bara är 1-2 per 100, 10-20 per 1000, 100-200 per 10000 osv.
    Ja. Absurt. Lite svinn gör väl inte så mkt eller? Tänk att ha en absurt mkt större fysisk styrka och att använda den för att döda och skada dom som är svagare. Som att jag skulle ge mig på barn.

Och det ska man liksom bara räkna med eftersom män finns.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-24 21:56:20 följande:
    Ja. Absurt. Lite svinn gör väl inte så mkt eller? Tänk att ha en absurt mkt större fysisk styrka och att använda den för att döda och skada dom som är svagare. Som att jag skulle ge mig på barn.

Och det ska man liksom bara räkna med eftersom män finns.
    Jag får rätta mig själv: man ska räkna med svinn eftersom män har beteenden som dödar och skadar människoflocken.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-24 22:00:12 följande:
    Vi lever på 2000-talet. Inte på 1950-talet. Männen tar ansvar.

För egen del har jag det som lugnast när frun inte är hemma. De uppgifter hon gör delegerar jag till barnen och sköter resten själv. Mindre mat att laga och mindre att städa. 

Kvinnor i allmänhet överarbetar och gör sådant som inte behövs. Det är därför de stressar upp sig var de än är. Det spelar ingen roll om det är arbetsplatsen eller hemmet. Så detta snack om att männen parasiterar är rent trams. Inte heller kvinnorna parasiterar ska tilläggas även om de vanligtvis drar in mindre pengar. Kvinnorna i sin tur tar mer vab och tar mer ansvar för läkarbesök och dylikt. I en sund relation hjälps man åt så gott det går.
    Enligt statistik tar inte männen ansvar nej. Läs på. Självklart finns det guldkorn som avviker från majoriteten.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-24 22:08:28 följande:
    Nej, det har inte män. Du har en vidrig manssyn.
    Mm, för Putin är egentligen kvinna. Och krig är inte startade av män och män står inte bakom nästan alla mord och våldsbrott. För att vara konstruktiv behöver man se fakta och agera på den. Du tycker tydligen annorlunda.

Där får vi enas om att vi har olika åsikt. Jag tycker att dom som ihärdigt förnekar fakta..inte har tänkt till tillräckligt.
  • Anonym (Mini)

Jag tycker för övrigt att tankeexperimentet jag beskrev med att kvinnor skulle bete sig exakt som män gör så att vi har två kön med mäns beteende är intressant. Hur den världen skulle se ut.

Märkligt nog var inte det så intressant att kommentera, undrar just varför :)

• Anonym (Mini)

Feime, det är en fight mot väderkvarnar du försöker dig på och det vet alla med koll på statistik. Ditt emotionella förhållningssätt gör dig inga tjänster, börja ha koll på fakta och utgå därifrån istället. Om det är så att du vill förstå och inte bara gnabbas.

• Anonym (Mini)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 17:06:39 följande:
    Den manliga kulturen i Sverige är mycket bra. Utan den hade det varit mer våld i när relationer.
    2023 mördades 10 kvinnor i nära relationer i sverige. Det är svinn man får räkna med enligt dig, männen är så bra och kan inte förbättras?

Om en av dom varit din dotter, det hade varit ok ändå?
  • Anonym (Mini)
    Tecum skrev 2024-11-25 18:51:02 följande:
    Att män tillåts vara lata i hemmet är däremot kvinnors val, eller fel om du vill använda det ordet.
    Varför måste kvinnors behov bli undanskuffade för att hon är projektledare i hemmet? Det borde väl vara tvärtom, när hon kan styra?
    Så...när män väljer att vara lata i hemmet så är det inte deras fel utan deras kvinnliga partners, hur går det ihop?

Är man lat på jobbet tills chefen varnar en? Eller har man en vilja att dra sitt strå till stacken?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-25 20:19:35 följande:
    Dagens mansroll är i stort mycket bra. De mördare som existerar gör det trots mansrollwn och inte på grund av den. I den svenska mansrollwn finns det inget utrymme för misshandel och man sätter stort värde vi dfamilj och barn. Inte många länder i världen där det är standard att män är hemma med barn och lägger stort fokus på att ta hand om familjen.

Sedan finns det destruktiva subkulturer för mansrollen också men det är den positiva mansrollen som har hegemonisk ställning.
    I så fall - varför blev inte 5 män mördade av sina kvinnliga partners och 5 kvinnor av sina manliga partners 2023 om mansrollen är tillräckligt bra? Istället för 10 kvinnor mördade av sina manliga partners.

Jag kan lova dig att det du tror om den svenska mansrollen inte är ett facit. Se texten ovan.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?