Kvinnor och höga krav på partner?
det är detta som vissa män beklagar sig över och anser att kvinnor har för höga krav. De vill ju ha det som förr, när de kunde tjäna mer och ha en hushållerska som var beroende av dom.
Ja, så är det. De flesta män jag umgås med och den man jag är gift med är verkligen högpresterande, på alla områden. Min man både lagar fina middagar och fixar med teknik och lagar grejer och tjänar mer och har mer energi. Det är svårt att känna sig på topp i jämförelse. Men jag är ju ändå välutbildad och tjänar betydligt mer än snittlönen i Sverige.
Och det finns områden där jag bidrar mer. Det är i de emotionella frågorna i omsorg om familjemedlemmar. Min man är mer praktiskt inriktad .
Det har jag inte, jag har inte testat särskilt många mön faktiskt, men jag kan gissa att de som har fysiskt arbete blir mer utmattade av jobbet.
Men en annan anledning är ju att kontorsarbetare har mycket bättre kondition än de som har fysiskt arbete, eftersom de tränar mer. Enligt en studie från GIH. Många med fysiskt arbete har för låg kondition.