Inlägg från: Anonym (Feime) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Feime)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 13:12:29 följande:
    Nej, det är fakta. Könet man korrelerar med våldsbrott. Kön är en faktor. 
    Ja, men det var inte det du skrev.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-25 14:11:44 följande:

Feime, det är en fight mot väderkvarnar du försöker dig på och det vet alla med koll på statistik. Ditt emotionella förhållningssätt gör dig inga tjänster, börja ha koll på fakta och utgå därifrån istället. Om det är så att du vill förstå och inte bara gnabbas.

Om du lägger ner dina känslostyrda åsikter om män och säger hur det faktiskt är så har vi inga problem.

Problemet här är att du på ett fördomsfullt sätt uttalat dig om män istället för att hålla dig till fakta.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 14:08:38 följande:
    Jo, det var precis det jag skrev.
    Vem som helst kan läsa ditt inlägg #260 så sluta fåna dig.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 14:51:13 följande:
    vem är det som är löjlig?
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 12:33:41 följande:

Fakta är att män och våldsbrott är intimt förankrade. Det betyder inte att alla män utför våldsbrott, eller att kvinnor inte gör det. 

Män och våldsbrott korrelerar, det borde inte bortförklaras med att det handlar om fördomar, eller att man kör med den gamla dängan "inte alla män" det förstår alla redan att det inte handlar om alla män. Hur går vi vidare med den faktan?

Jag tycker faktiskt att män har ett större ansvar för att de har ett större inflytande. Någon kan vara en icke-våldsam person men ändå ha en viss attityd som banar väg för andra mäns våldsamheter, män är ansvariga för mäns kultur. Förstår du?

Det minsta man kan förvänta sig är att män inte förnekar att män korrelerar med våldsbrott .

BetyderÄr saken klar för dig? Jag förstår inte det här väderkvarnsfäktandet heller
    Det där väderkvarnsfäktandet mot patriarkatet är det egentliga problemet här.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 15:15:44 följande:
    Förstår inte anledningen till att du in väggen ska förneka korrelationen mellan könet man och våldsbrott. Lämna dina starka känslor åt sidan och försök se logik i stället.
    Ha ha ha

Du är bra rolig du. Jag har aldrig förnekat den korrelationen. Tvärtom har jag betonat att den korrelationen stämmer.

Sluta du att basera dina åsikter på fördomar så ska du se att du kommer närmare sanningen.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 15:31:38 följande:
    ditt gaslightande är obehagligt.
    Nej, det som är obehagligt är att du inte läser vad man skriver samt att du gör egna märkliga tolkningar som du benämner som fakta.

Det du skriver här i det senaste inlägget är inte på något sätt samma sak som att det finns en korrelationen mellan könet man och våldsbrott.

• Anonym (Feime)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 16:02:11 följande:
    Du kanske ska läsa hela inlägget som du faktiskt hänvisar till. Ja, du är obehaglig, och du fortsätter vara obehaglig I och med dina härskartekniker.
    Att försöka gå runt sakfrågan genom att komma anklagades om härskartekniker förändrar inte sakfrågan.

Prata om korrelationen istället. Prata om hur många procent av männen som faktiskt  begår våldsbrott. Prata om hur många procent av kvinnorna som gör det. Är det inte tillräckligt häftigt att prata om?
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-25 16:55:31 följande:
    finns det eller finns det inte en korrelation mellan kön och gärningsmän enligt dig? Det är sakfrågan. Och givetvis leder den korrelationen till att kvinnor är selektiva med all rätta. Så hur löser vi det? Jo att fler män tar ansvar och förbättrar framtidens män. är det för avancerat?
    Att det finns en korrelation är självklart och det har jag redan förklarat flera gånger i tråden redan. Finns inget att tillägga där.

Både män och kvinnor gör klokt i att vara selektiva i sitt val av partner. Man får dock inte glömma att oavsett kön så är det en liten minoritet som utsätter sina partners för våld.

Lösningen på problematiken är att folk satsar på familjen och är bra föräldrar. Trygga barn blir trygga vuxna och de utsätter inte sin partner för våld.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 17:03:26 följande:
    Javisst. Jag anser att män behöver observera detta och bidra till en kulturförändring. Nuförtiden verkar det mest handla om att på olika sätt förneka att en förändring behövs. Det är så kontraproduktivt.
    Den manliga kulturen i Sverige är mycket bra. Utan den hade det varit mer våld i när relationer.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-25 17:13:17 följande:
    Ska jag citera dina svar där du säger att det är fördomar? och vad bra att vi får vara selektiva. Bra. då är vi överrens, kvinnor har rätt till att ha höga krav (precis som män).

din lösning i fetstil väljer jag att tolka såhär; kvinnor ska fortsätta vara kräsna och endast fortplanta sig med guldkornen. det kommer leda till trygga barn. med andra ord: Om kvinnor fortsätter vara kräsna kommer djungelns lag lösa problematiken på sikt
    Du får gärna citera mig då det sagts mycket fördomsfullt i tråden. Vissa inbillar sig att en korrelation är en skäl för att uttala sig lite hur som helst.

Antag att 5 procent av norrmännen skulle våldta någon gång i livet. Det skulle betyda att de skulle vara kraftigt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken.

Det gör det fortfarande till fördomar att uttrycka sig i termer som "Norrmän är våldtäktsmän" eller "Norrmän är ondskan personifierad.".
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?